چالشهای بومیسازی پذیرش دانشجو در دورهی دکتری یک مطالعه کیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چالشهای بومیسازی پذیرش دانشجو در دورهی دکتری یک مطالعه کیفی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چالشهای بومیسازی پذیرش دانشجو در دورهی دکتری یک مطالعه کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چالشهای بومیسازی پذیرش دانشجو در دورهی دکتری یک مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چالشهای بومیسازی پذیرش دانشجو در دورهی دکتری یک مطالعه کیفی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، شناسایی چالشهای پیشروی بومیسازی پذیرش دانشجویان در دوره دکتری در ایران بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری و تفسیر دادهها به صورت کیفی بود. برای نیل به هدف پژوهش، نمونهای به حجم ۱۱ نفر از اساتید و دانشجویان به شیوه نمونهگیری هدفمند انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختاریافته بود که محورهای آن را پیامدها، محدودیتها و فرصتهای پیش روی سیاست بومی سازی پذیرش دانشجو در دوره دکتری تشکیل میدادند. روایی مصاحبهها از طریق روشچک کردن بررسی و بر اساس آن، نتایج مصاحبهها تعدیل گردید. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج نشان داد که سیاست بومی سازی پذیرش دانشجو در دوره دکتری میتواند پیامدهای مثبتی از قبیل کاهش هزینههای مالی دانشجویان و دانشگاهها، اختصاص وقت بیشتر از جانب دانشجویان جهت تمرکز بر فعالیتهای آموزشی، کاهش آسیبهای رفتاری و روانی، ارتباط و کاربرد مناسبتر پژوهشهای دانشگاهی بارفع مشکلات استان یا منطقه، تقویت فرهنگ قومی، تقویت بنیان خانواده، . . . در بر داشته باشد. از نظر شرکت کنندگان در پژوهش، بومی ساختن پذیرش دانشجو در دوره دکتری در عینحال میتواند منجر به پیامدهای منفی از قبیل ایجاد ناهماهنگی و عدم توازن بین تخصص فارغالتحصیلان با نیازها و پتانسیلهای مناطق مختلف، عدم توازن در بهرهگیری از امکانات آموزشی یکسان، کاهش انگیزه پیشرفت، بازتولید طبقات اجتماعی فرهنگی و افزایش -شکاف طبقاتی بین استانهای برخوردار و کمتر برخوردار، کاهش تبادلات فرهنگی اقوام در دانشگاههای مختلف و خطر تضعیف روحیه ملیگرایی گردد. همچنین مهمترین محدودیت اجرای این سیاست، توزیع نابرابر امکانات و مهمترین فرصت، اشتراکات فرهنگی درون مناطق مختلف آموزشی بود. در پایان این نتایج مورد بحث قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.