اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری برشدت علایم و –تنظیم شناختی هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری برشدت علایم و –تنظیم شناختی هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری برشدت علایم و –تنظیم شناختی هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری برشدت علایم و –تنظیم شناختی هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری برشدت علایم و –تنظیم شناختی هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
هدف این مطالعه، تعیین اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری بر شدت علایم و تنظیم شناختی – هیجان بیماران مبتلا به سندرم روده تحریکپذیر بود. پژوهش حاضر یک مطالعه آزمایشی با کارآزمایی بالینی بود که با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل اجرا شد. تعداد نمونه،۳۰ بیمار با علایم سندرم روده تحریک پذیر بود که به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش) ۱۵ نفر( وکنترل) ۱۵ نفر( جای گرفتند. جهت ارزیابی از پرسشنامههای شدت علایم سندرم روده تحریکپذیر و پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل دادهها اختلاف معناداری در مرحله بعد از درمان درشدت علایم و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بین دو گروه آموزش مدیریت استرس و گروه کنترل مشاهده شد. لذا آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری میتواند در کاهش شدت علایم و راهبردهای منفی تنظیم -هیجان و افزایش راهبردهای مثبت تنظیم هیجان در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر مؤثر باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.