نگاهی به جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد گردشگری شهر مشهد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نگاهی به جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد گردشگری شهر مشهد دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگاهی به جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد گردشگری شهر مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگاهی به جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد گردشگری شهر مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگاهی به جایگاه بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد گردشگری شهر مشهد :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

گردشگری مذهبی یکی از کهن ترین انواع گردشگری می باشد و از دیرباز مورد توجه نوع بشر واقع شده است . بسیاری از برنامه ریزان و سیاست گذاران توسعه ، از گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند که می تواند با برنامه ریزی اصولی و مناسب و شناسایی فرصت ها و محدودیت های گردشگری، نقش موثری در توسعه روابط و مناسبات اقتصادی و در نتیجه توسعه ملی و منطقهای و تنوع بخشی به اقتصاد محلی و ملی بر عهده داشته باشد . این امر ضرورت توجه به گردشگری مذهبی را بخصوص در کلان شهرهای جهان اسلام همچون مکه، مشهد، نجف و نظایر اینها به عنوان مقاصد اصلی گردشگری مذهبی ، ضروری می سازدهدف اصلی این مقاله ، بررسی وضعیت اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط گردشگری در منطقه ثامن مشهد و روند طرح باز سازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) و تاثیر آن بر گردشگری مذهبی شهر مشهد می باشد . روش انجام این پژوهش به صورت توصیفی و تحلیلی بوده است ، که با توضیع و جمع آوری پرسشنامه هایی بین بنگاه های اقتصادی منطقه ثامن مشهد به نتایجی دست یافتیم . باتوجه به نتایج حاصله ۷۵ درصد گردشگران ورودی به مشهد خواهان دریافت خدمات از بنگاه های کوچک و متوسط می باشند لیکن مشکلاتی مانند عدم حمایت های مناسب دولت از این بنگاه ها ، ضعف در توسعه و بهینه کردن بنگاه ها ، توسعه ی غیر علمی و بی اندازه بنگاه های کلان گردشگری در طرح بازسازی منطقه ثامن ، عدم توجه برنامه ریزان به نیاز اکثریت زائرین در محدوده ی حرم مطهر و عدم توجه به نقش اشتغال زایی آنها ، این بنگاه ها را به دوران انقراض خود رسانده است . نتایج این پژوهش می تواند به مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی گردشگری شهر مشهد در راستای برنامه ریزی شهری جهت توسعه پایدار گردشگری مذهبی درمشهد، کمک نماید .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.