آزادی اندیشه در نظام بین المللی حقوق بشر و سیستم حقوقی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آزادی اندیشه در نظام بین المللی حقوق بشر و سیستم حقوقی ایران دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آزادی اندیشه در نظام بین المللی حقوق بشر و سیستم حقوقی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آزادی اندیشه در نظام بین المللی حقوق بشر و سیستم حقوقی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آزادی اندیشه در نظام بین المللی حقوق بشر و سیستم حقوقی ایران :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

در زیر مجموعه بحث آزادی ها در قالب کتب حقوقی،سیاسی،فلسفی و…(به طور کلی عرصه های مرتبط با مباحث آزادی) بیشتر مواقع دو مفهوم عقیده و اندیشه به یک معنا اتخاذ شده اند.به نظر می رسد استعمال اصطلاح آزادی عقیده به جای آزادی اندیشه غلطی مصطلح و رایج باشد.اندیشه به معنای کلی و اصلی خود همان ذات تفکر کردن و اشتغال ذهنی است اما عقیده بیشتر به معنای مذهب و آیین استعمال می شود.در فرهنگ های لغت در ذیل کلمه ی عقیده اولین معانی بیان شده همان مذهب و ایمان است.آزادی اندیشه اعم از آزادی عقیده است.عقیده ی درست حاصل از آزادی اندیشه است.به نظر برخی در کتب حقوقی می توان این قضیه را اینگونه تحلیل کرد که هرگاه آزادی عقیده بدون هرگونه پسوندی بیان شد منظور همان آزادی فکر و آزادی اندیشه به معنای کلی و اعم باشد و هرگاه آزادی عقیده با کلماتی همچون مذهب بیان گردید مقصود یکی از حوزه های آزادی اندیشه یعنی آزادی مذهب است. جالب اینجاست که در کتب حقوقی بعد از اتخاذ تیتر آزادی عقیده در توضیحات مربوطه به جای کلمه ی عقیده از کلمه ی فکر یا اندیشه استفاده شده است.واژه ی مذهب یا عقیده در بند دوم ماده هشت کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نیز استعمال شده است.به نظر جیم مورداک عقیده(belief) همان نظر (opinion) نیست.برای اینکه یک عقیده ی شخصی در قلمرو حمایت به عنوان حق فردی بگیرد بایستی دو مورد مد نظر قرار گیرد:اولا،عقیده ی شخصی به یک سطح معینی از استدلال،جدیت،انسجام و اهمیت برسد.دوما،عقیده باید مطابق با کرامت ذاتی انسان باشد.برای مثال عقیده ای که بر مبنای جواز خودکشی انسان ها باشد نمی تواند مورد حمایت قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.