مقایسه تأثیر دو الگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تأثیر دو الگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تأثیر دو الگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تأثیر دو الگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تأثیر دو الگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

امروزه نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست.متخصصین تعلیم و تربیت درصدند با ارائهراهکارهای مناسب در جهت یادگیری زبان دوم به بهبودکیفیت آموزش کمک نمایند. بدیهی است کهلازمه یادگیری مطلوب شناسایی مؤلفه های مهم مرتبط با یادگیری است. هدف از پژوهـش حاضر بررسیمقایسه تأثیردوالگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانشآموزان دخترپایه اول دبیرستان بود. روش پژوهش حاضر آزمایشی با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیهدانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای منطقه میمه در سال تحصیلی ۹۳-۹۴بود. سه کلاس از پایه اولدبیرستانهای دخترانه منطقه میمه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و هرکدام از کلاسها(که مجموعآنها ۴۵نفر بود) با رعایت اصل انتساب تصادفی درگروه های سه گانه (تصویر-کلمه، دریافت مفهوم وکنترل) جای گرفتند. سه گروه به ترتیب، تحت آموزش به شیوه تصویرکلمه، دریافت مفهوم و روش رایجتدریس قرارگرفتند. درهرگروه مباحث انتخابی درس زبان انگلیسی براساس اهداف رفتاری تدریس شد.با دستکاری متغیر مستقل،آموزش با شیوه تصویر-کلمه ودریافت مفهوم به دوگروه آزمایش وارائه روشرایج درسطح منطقه(سخنرانی و توضیحی) به گروه کنترل،تأثیرآنها برمتغیر وابسته، بهبود پیشرفت تحصیلیدانش آموزان بررسی شد. سه گروه طی دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با پرسشنامه محقق ساختهپیشرفت تحصیلی که ابعاد واژگان،گرامرودرک مطلب را میسنجید،ارزیابی شدند. داده های حاصل باروشهای آمار استنباطی تحلیل مانکوا، با استفاده از نرم افزارآماری SPSS-18مورد تحلیل قرارگرفت.یافته های به دست آمده از روش آماری مانکوا نشان داد بین میانگینهای تعدیل شده نمرات پیشرفتتحصیلی زبان انگلیسی شرکت کنندگان برحسب عضویت گروهی(دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل)درمرحله پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد ( P<0/01)این تفاوت نیز در سه خرده مقیاسواژگان،گرامر و درک مطلب دیده شد( P<0/01)درمجموع یافته های این پژوهش حاکی از آن استکه دوالگوی تصویر-کلمه و دریافت مفهوم میتواند به عنوان یک روش تدریس مؤثر، برای دانش آموزاندرزبان انگلیسی مورد استفاده قرارگیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.