مطالعهی سبک زندگی انجمن های ادبی و هنری تبریز( بررسی رابطه ی سرمایه فرهنگی و گذران اوقات فراغت )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعهی سبک زندگی انجمن های ادبی و هنری تبریز( بررسی رابطه ی سرمایه فرهنگی و گذران اوقات فراغت ) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعهی سبک زندگی انجمن های ادبی و هنری تبریز( بررسی رابطه ی سرمایه فرهنگی و گذران اوقات فراغت )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعهی سبک زندگی انجمن های ادبی و هنری تبریز( بررسی رابطه ی سرمایه فرهنگی و گذران اوقات فراغت )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعهی سبک زندگی انجمن های ادبی و هنری تبریز( بررسی رابطه ی سرمایه فرهنگی و گذران اوقات فراغت ) :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

وجود سرمایه های فرهنگی متفاوت ، گذران اوقات فراغت متفاوتی را به همراه دارند؛ اگر چه امکانات اقتصادی فرد نیزدر انتخاب نحوه ی گذران اوقات فراغت نقش دارند ، ولی به باور برخی صاحب نظران این سرمایه فرهنگی است کهسرمایه اقتصادی را هدایت می کند. از آنجایی که هر فعالیتی در فضای فرهنگی خاصی صورت می گیرد ، نحوه یگذران اوقات فراغت نیز بر اساس سطح سرمایه فرهنگی متفاوت خواهد بود. برهمین اساس به « بررسی رابطه سرمایهفرهنگی و نحوه ی گذران اوقات فراغت در بین اعضای انجمنهای ادبی و هنری تبریز» پرداخته شده است. برای پاسخ بهاین مطلوب از روش تحقیق کمی و تکنیک پیمایش استفاده گردید. به این صورت که نمونه ای به تعداد ۲۲۲نفر بهصورت طبقه بندی نوع انجمن وجنسیت و نمونه یابی تصادفی از بین ۵۳۰نفر عضو فعال ۶انجمن ادبی و هنری تبریزانتخاب و از طریق پرسشنامه ی محقق ساخته نسبت به گردآوری داده ها اقدام گردید. در ادامه با استفاده از نرم افزار SPSSو بهره گیری از آزمونهای متناسب نسبت به بررسی فرضیات تحقیق اقدام شد. یافته های تحقیق نشان داد نحوه یگذران اوقات فراغت اعضای این انجمن ها بر حسب نوع انجمن، جنسیت ، وضعیت تأهل، گروه سنی، شغل و تحصیلاتمادران اعضاء تفاوت معنیداری ندارد. همچنین بین سرمایه فرهنگی به صورت کلی و ابعاد آن شامل « سرمایه فرهنگیتجسم یافته ، سرمایه فرهنگی عینیت یافته و سرمایه فرهنگی نهادینه شده » با نحوه ی گذران اوقات فراغت کل همبستگی، ورابطه معنی دار وجود دارد. بین سرمایه فرهنگی کل و هرکدام از سه بعد معاشمحور، معاشرت محور و عبادت محور متغیرگذران اوقات فراغت رابطه ی مستقیم و معنیدار وجود دارد. اما رابطه ی سرمایه فرهنگی با بعد تفریح محور متغیر گذراناوقات فراغت معنیدار نمیباشد. در آزمون رگرسیون چند متغیره ، نشان داده شد که ابعاد سه گانه متغیرهای سرمایه یفرهنگی در مجموع میتوانند ۱۹/۵درصد واریانس متغیر گذران اوقات فراغت را تبیین کنند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.