کاربست فرایندهای اکتشافی در ارتقای توانمندی پژوهشگری در دانش آموزان: مطالعه ای بهروش اقدام پژوهی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربست فرایندهای اکتشافی در ارتقای توانمندی پژوهشگری در دانش آموزان: مطالعه ای بهروش اقدام پژوهی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربست فرایندهای اکتشافی در ارتقای توانمندی پژوهشگری در دانش آموزان: مطالعه ای بهروش اقدام پژوهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربست فرایندهای اکتشافی در ارتقای توانمندی پژوهشگری در دانش آموزان: مطالعه ای بهروش اقدام پژوهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربست فرایندهای اکتشافی در ارتقای توانمندی پژوهشگری در دانش آموزان: مطالعه ای بهروش اقدام پژوهی :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

در عصر حاضر، چنانچه مدارس بخواهند در پرورش دانش آموختگانی با توانایی مواجهه هوشمندانه با پیچیدگی های جهانامروز، موفق شوند، باید فرایندهای تربیتی خود را مبتنی بر اصول پژوهش محوری مورد بازنگری قرار داده و رویکردیاکتشافی و مسئله محور را در بطن برنامه های درسی و فعالیتهای کلاسی بگنجانند. پژوهش حاضر با درک اهمیت اینموضوع و با توجه به فقدان روحیه مناسب پژوهشگری در دانش آموزان، سعی در زمینه سازی برای شکل گیری و تقویتاشتیاق به پژوهش و بهبود مهارتهای جستجوگری در دانش آموزان دارد. بدین منظور در مطالعه ای اقدام پژوهانه، از چهارراهبرد شامل الف) تقویت مهارتهای فرضیه سازی و گردآوری داده ها از طریق هدایت موضوعات و فرایندهای اجرایتکالیف درسی، ب) تقویت عادت به تفکر و روحیه پرسشگری از طریق فرایندهای تحلیل مسئله، هدایت پژوهشهایدانش آموزی بر محور مطالعات کتابخانه ای و استفاده صحیح از اینترنت، ج) تشویق و هدایت دانش آموزان به تشکیل تیمهایچندنفر و انجام فعالیتهای پژوهشی گروهی، و د) برپایی نمایشگاه های محصولات پژوهشی از پروژه های دانش آموزی،استفاده گردید. داده ها با استفاده از فنون و ابزار مشاهده، فهرست وارسی و پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده و موردتحلیل قرار گرفت. یافته ها تاثیر مثبت مداخله پژوهش محوری محیط کلاس در شکلگیری و تقویت اشتیاق در دانش آموزانرا به تایید رسانید. به دیگر سخن، نتایج نشان داد که طراحی و اجرای فرایند آموزش پژوهش محور و با رویکردی اکتشافیدر محیط کلاس، روحیه پرسشگری، کنجکاوی و اشتیاق به پژوهش در دانش آموزان را به طور معناداری بهبود میبخشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.