رابطه بین سبک های مقابله ای و پنج عامل الگوی شخصیت باتاب آوری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین سبک های مقابله ای و پنج عامل الگوی شخصیت باتاب آوری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین سبک های مقابله ای و پنج عامل الگوی شخصیت باتاب آوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین سبک های مقابله ای و پنج عامل الگوی شخصیت باتاب آوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین سبک های مقابله ای و پنج عامل الگوی شخصیت باتاب آوری :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

زمینه وهدف : دانش آموزان کودکان و نوبحوانان سرمایه هایجامعه می باشند و سلامت روح و جسم آنها تضمین کننده سلامت جامعه آینده است . به تاب آوری به عنوان یکی از عوامل محافظتی درمقابل عوامل خطرساز آینده توجه‏شده است.در طول ۲۰ ‏سال گذشته مطالعه درباره تاب اوری به طور معنی داری گسترش یافته است و نیاز به پژوهش ‏دوباره این موضوع احساس می شود. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های مقابله ای و الگوی پنجعامل شخصیت با تاب اوری دانش اموزان دختر دبیرستان می باشد.روش بررسی:تحقیق حاضر از نوع همبستگی ‏است.جامعه اماری این تحقیق شامل کلیه دانش اموزان دختر دبیرستان قوچان است که تعداد ان ها ۳۶۵۴ ‏نفر است.و به ‏صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بر اساس جدول مورگان ۳۷۷۳۴۷ ‏نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و بااستفاده ‏ازپرسشنامه الگوی پنج معامل شخصیت کاستا و مک کری، پرسشنامه تاب آوری کانر و دیوید سون و پرسشنامه ‏راهبردهای مقابله ای بیلینگز و موس مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با روش های اماری ضریب همبستکی پیرسون، ‏رگرسیون چندمتغیره گام به گام با استفاده از نرم افزار SPSS- 20 تحلیل شدند.یافته ها: بین سبک های مقابله ای با تاب ‏اوری دانش اموزان وبین پنج الگوی شخصیت( برون گرایی، انعطاف پذیر ی، باوجدان بودن، روان نژندی و دلپذیر ‏بودن) با سبک های مقابله ای دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد.همچنین بین الگوی شخصیتی دلپذیر بودن و الگوی ‏شخصیتی روان نژندی با تاب آوری همبستگی وجود دارد.نتیجه گیری: از آن جا که بین ابعاد سبک های مقابله ای و و ‏الگوهای شخصیتی روان رنجور و دلپذیر بودن با تاب اوری دانش آموزان دختر دبیرستانی رابطه وجود دارد پس بهتر ‏است مشاوران و برنامه ریزان به این متغیرها بیشتر توجه کنند چرا که با توجه به نوع سبک های مقابله ای و شخصیتی که دانش آموز دارد می توان به آنها تاب آوری را آموزش دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.