تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی وفناوری(موانع وراهکارها )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی وفناوری(موانع وراهکارها ) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی وفناوری(موانع وراهکارها )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی وفناوری(موانع وراهکارها )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی وفناوری(موانع وراهکارها ) :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

هدف این مقاله بررسی تدریس موثرعلوم تجربی بااستفاده ازروشهای عملی (آزمایشگاهی وگردشهای علمی )وبابهره گیریازفناوری اطلاعات وارتباطات , جهت ایجادیادگیری پایداردردانش آموزان است .این پژوهش باروش گردآوری اطلاعاتازاسناد مربوط به مطالعات و تحقیقات پیرامون موضوع صورت گرفته است .بررسی ها نشان می دهدبرای ایجادیادگیریماندگاردردانش آموزان وآماده سازی دانش آموزان برای زندگی امروزی بابهره مندی ازمهارتهای گوناگون وجهتشکوفانمودن خلاقیتهای آنان , استفاده ازروشهای نوین عملی وآزمایشگاهی درتدریس ونیزبرخورداری ازفناوری اطلاعاتوارتباطات لازم وضروری است البته دراین رابطه یک سری موانع وجودداردکه می توان بااستفاده ازبرخی راهکارهابرموانعغلبه نموده وزمینه رابرای این اقدام فراهم نموددراین مقاله به پاره ای ازموانع ومشکلات تدریس عملی ونیزراه کارهای برطرفکردن این موانع اشاره شده است.ازجمله موانع مهم می توان به :تبحروتجربه کم معلمان درفعالیتهای علمی,تدریس علوم توسطمعلمان غیررشته ای ,عدم آشنایی دبیران ومدیران باروشهای نوین وفناوری اطلاعات وارتباطات ,نگرانی معلمان ازسلامتیخودودانش آموزان به علت خطرات موادآزمایش ,مشکلات حاشیه ای گردشهای علمی ,عدم دسترسی به امکانات فن آوریاطلاعات ,نبودبودجه مالی کافی ,کمبودفضاوکمبودوسایل آزمایشگاهی ,بی انگیزگی برخی ازمعلمان ومدیران ,نبودنیرویماهرومتخصص برای تصدی آزمایشگاه و…اشاره کرد. ازراهکارها ی مهم نیز می توان به: تغییرشیوه های تدریس دردانشگاههاومراکزتربیت معلم ,برگزاری دوره های ضمن خدمت برای مدیران ومعلمان ,یاری گرفتن ازموسسات آموزشی بخشخصوصی برای مدیریت گردشهای علمی ,تغییردرنحوه جذب وتوزیع نیروی انسانی ,بسته حمایتی برای معلمان فعال درزمینههای عملی تدریس ,برقراری اعتمادمتقابل بین اولیاومدرسه جهت استفاده ازکمکهای آنان برای تجهیزآزمایشگاه ,استفادهازتجارب معلمان موفق درزمینه های عملی ,استفاده مطلوب ازظرفیت پژوهشسراها ,ایجادآزمایشگاه مرکزی درمناطق محرومومجتمع ها,استفاده ازفضای مجازی برای توضیح برخی آزمایشات ,طرح امانت وسایل آزمایشگاهی وانجام آزمایشات توسطخوددانش آموزان اشاره نمود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.