تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانیمقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانیمقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانیمقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانیمقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانیمقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

یکی از شایعترین اختلالات رفتاری که در سن دبستان بروز میکند، اختلال بی اعتنایی مقابله ای است که برای درمان آنمداخلات گوناگونی وجود دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی درمانی با رویکرد شناختی-رفتاری بر روی کاهشعلائم اختلال نافرمانی مقابله ای و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی شهر شیراز انجام گرفت. در اینمطالعه نیمه تجربی، از طرح پیش آزمون و پس آزمون باگروه گواه استفاده شد. جامعه مورد مطالعه را دانش آموزان پسر پایهچهارم و پنجم منطقه ۱شهر شیراز در سال ۱۳۹۲-۱۳۹۱تشکیل میدادند. از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ایاستفاده شد. تعداد ۲۰نفر از کودکانی که با توجه به ملاک پرسشنامه های سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL)فرم والدین،فرم گزارش معلم (TRF )و مصاحبه تشخیصی از والدین دانش آموزان شناسایی شدند. سپس با روش واگذاری تصادفی بهدو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش تحت ۱۰جلسه بازی درمانی قرار گرفت. علاوه بر آزمونهای مذکور،پیشرفت تحصیلی این دانشآموزان به وسیله ی آزمون محقق ساخته سنجیده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیلکوواریانس یک طرفه استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل آماری داده ها نشان دادند که بازی درمانی شناختی- رفتاری موجبکاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای شده است، اما در افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گروه مداخله مؤثر نبوده است.پژوهش حاضر حاکی از کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای در نتیجه مداخله است که همسو با تحقیقات خارج از کشوراست و به نظر می رسد شیوه مناسبی برای درمان این اختلال باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.