بررسی رابطه عزت نفس و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه عزت نفس و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه عزت نفس و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه عزت نفس و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه عزت نفس و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

مسئله عزت نفس و مقوله سخت رویی، از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکانو نوجوانان است. برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیتو نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و سخترویی، فرد دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین عزت نفس و سخت رویی دانش آموزاندبیرستانی شهرستان بروجن می باشد. برای این منظوراز آنجا که عزت نفس با ویژگی های روانشناختی رابطه ی بالایی دارد در این راستا یک فرضیه ی اصلی و چهار فرضیه ی فرعی تنظیم شدهاست. جامعه ی آماری پژوهش حاضرکلیه ی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بروجن که در سال ۱۳۹۴در حال تحصیل هستند، می باشند که تعداد ۱۰۰نفر از آنها از طریق جدول مورگان و کرجسبیبه عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه، شامل پرسشنامه یسرسختی کوباسا که دارای ۵۰ماده در ۴مقیاس درجه ای از صفر تا سه و پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت که دارای دامنه ی ۳۵تا ۱۴۰می باشد. که پس از سنجش روایی و پایایی در اختیار نمونه یآماری قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از نرم افزار spssو باتوجه به ماهیت متغیرهای پژوهش از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و کندال استفاده شد.بدین ترتیب برای طبقه بندی، تلخیص و تفسیر داده ها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش آمار استنباطی استفاده شد. نتیجه ی حاصله بیانگر این است که بین عزت نفستحصیلی و سخت رویی در دانش آموزان دبیرستان شهرستان بروجن رابطه معناداری وجود دارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.