بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی فرم ۲۰سوالی مقیاس تمایزیافتگی خوددر دانش آموزان ایرانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی فرم ۲۰سوالی مقیاس تمایزیافتگی خوددر دانش آموزان ایرانی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی فرم ۲۰سوالی مقیاس تمایزیافتگی خوددر دانش آموزان ایرانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی فرم ۲۰سوالی مقیاس تمایزیافتگی خوددر دانش آموزان ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی فرم ۲۰سوالی مقیاس تمایزیافتگی خوددر دانش آموزان ایرانی :
تعداد صفحات :۲۱
چکیده مقاله:
شگل کیری شخصیت، اساسی ترین عامل به وجود آورنده تمایزیافتگی یا استقلال عاطفی افراد است. لذا تمایزیافتگی یکی از مهم ترین مفاهیم نظریه سیستم های خانواده می باشد که نشانگر میزان توانایی فرد در تفکیک فرا یندهای عقلی و اساسی است و یکی از شاخصهای مهم سنجش رشد شخصیت در دوران نوجوانی محسوب می شود. با توجه به ضرورت سنجش تمایزیافتگی در نوجوانان ایرانی، پژوهش حاضر با هدف بررسی پایایی و روایی مقیاس فرم کوتاهتمایز یافتگی به منظور استفاده دو فرهنگ ایرانی انجام شد جامعه پژوهش، شامل کلیه دانش اموزان مشغول به تحصیل در مقطع دبیرستان منطقه لارستان در سال تحصیلی ۹۴ - ۱۳۹۳ بودند.حجم نمونه ۴۰۳ نفر به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد که بعد از ترجمه و انطباق مقیاس به آن پاسخ دادند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس تمایزیافتگی دریک ( ۲۰۱۱)، مقیاس عزت نفس روزنبرگ ( ۱۹۶۵ ) و مقیاسDASS لویباند و لویباند ( ۱۹۹۵) بود. نتایج تحلیل عامل اکتشافی وجود ۴ عامل را برای این مقیاس تایید کرد. روایی همگرای این مقیاس از طریق اجرای مقیاس عزت نفس و زیر مقیاس های (افسردگی، اضطراب و استرس) محاسبه شد. ضرایب همبستگی بین مقیاس تمایز یافتگی با مقیاس عزت نفس و زیر مقیاس های DASSمعنادار بود. همسانی درونی این مقیاس بر حسب ضرایب الفای کرونباخ محاسبه شد و با ضرایب ۰/۸۷ تا ۰/۹۰ مورد تایید قرار گرفت. پایایی مقیاس نیز بر اساس نتایج دو بار اجرای آزمون محاسبه شد و با ضرایب به دست آمده از ۰/۷۳ تا ۰/۷۹ ، نشان دهنده پایایی رضایت بخش این مقیاس بود.نتایج پژوهش حاضر نشان داد که پایایی و روایی مقیاس مذکور داوای شرایط مطلوب برای سنجش تمایزیافتگی خود است و می تواند به عنوان یک ابزار سودمند دو فرهنگ ایرانی مورد استفاده قرار گیرد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.