آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش تکنیک های شناختی – رفتاری به مادران بر کاهش علائم اختلال اضطرابجدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهر اصفهان، انجام گرفت. جامعه آماری مورد بررسی مادران تمام کودکان -۱۲ ۷ساله دختر شهر اصفهان بودند. از میان آنان ۳۰کودک که دارای ملاک اختلال اضطراب جدایی (DSM-5)بوده و باپرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI-4مورد ارزیابی قرار گرفتند، انتخاب گردیده و مادران آنها در دو گروه ۱۵نفریآزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس طی ۱۰جلسه ۶۰دقیقه ای که هفته ای یکبار برگزار گردید تکنیکهای شناختی –رفتاری در مورد گروه آزمایش اعمال شد و در این مدت گروه گواه در معرض متغیر مستقل قرار داده نشد. در پایانجلسات نیز پس آزمون اجرا گردید. آزمون پیگیری نیز یک ماه و نیم بعد از هر دو گروه به عمل آمد. جهت تجزیه وتحلیل داده های پژوهش از آزمون تحلیل واریانس طرح دو راهه با یک عامل مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی استفادهگردید. یافته های حاصل نشان داد که بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون و بین پس آزمون و پیگیری دو گروه تفاوتمعناداری وجود دارد. بنابراین فرضیه پژوهش تایید گردید. یعنی آموزش تکنیک های شناختی-رفتاری به مادران بر کاهشعلایم اضطراب جدایی فرزندان دختر سنین ۷تا ۱۲سال شهرستان اصفهان موثر بوده است. این یافته ها نشانگر آن استرویکرد شناختی-رفتاری می تواند به مادران کمک نماید تا به نحو موثرتری با کودکان خود رفتار نموده و در نتیجه درواکنش به جدایی از مادر عکس العمل های اضطرابی کمتری نشان دهند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.