نقش عوامل درون سازمانی در به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخشهای دولتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش عوامل درون سازمانی در به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخشهای دولتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش عوامل درون سازمانی در به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخشهای دولتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش عوامل درون سازمانی در به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخشهای دولتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش عوامل درون سازمانی در به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخشهای دولتی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

حسابداری منابع انسانی اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب، رشد و بهبود، حفظ و نگهداری، بهره برداری، ارزشیابی و جبران خدمات منابع انسانی را تهیه و ارائه میکند و همچنین چشم اندازی از مطالعات بالقوه سودمند برای مدیران وسرمایه گذاران به طور یکسان فراهم می آورد. تحلیل گران اقتصادی عقیده دارند که سرمایه گذاری در منابع انسانی منجر به کارایی می گردد. یکی از اهداف حسابداری منابع انسانی، گسترش کاربرد روش های معتبر و اطمینان بخش برای اندازه گیری ارزش منابع انسانی در سازمان است.اهمیت ایجاد سامانه ی حسابداری منابع انسانی در دستگاه های اجرایی از آن جهت مهم است که بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های جاری دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی صرف نیروی انسانی می شود. بر این اساس، چالش هایی فراروی به کارگیری سامانه ی حسابداری منابع انسانی قرار دارد که شناسایی آنها می تواند در برقراری و به کارگیری سامانه ی حسابداری منابع انسانی در دستگاه های اجرایی کمک کند. هدف این پژوهش تبیین و شناخت به کارگیری حسابداری منابع انسانی در بخش دولتی می باشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را مجموعه ذی حسابان، مدیران مالی، معاونان مالی، روسای حسابداری دستگاه های اجرایی می باشند. نمونه پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران به تعداد ۱۰۰ نفر می باشد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته می باشد. در این تحقیق برای آزمون فرضیات ، از آزمون t یک نمونه ای استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که عوامل درون سازمانی، برون سازمانی، فردی و ذاتی مانع بکارگیری حسابداری منابع انسانی در بخش دولتی می باشند. در صورتی که جامعه حسابداری ایران بخواهد با وجود مشکلات اقتصادی و ساختاری موجود همچنان به عنوان جامعه ای فعال و توانمند در عرصه اقتصادی کشور باقی بماند، توسعه و ترویج این سیستم به عنوان جزئی از سیستم های حسابداری مدیریت از ضروریات خواهد بود. افزون بر این، جامعه دانشگاهی باید به تحقیقات گسترده تری در این زمینه بپردازد و با وجود همه کمی و کاستی های موجود، در توسعه و توانبخشی مبانی تئوریک این بخش از حسابداری همت گمارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.