تأثیر آموزش با استفاده از نرم افزار هندسه پویا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تمرکز بر توانایی شناختی هندسه و نگرش تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر آموزش با استفاده از نرم افزار هندسه پویا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تمرکز بر توانایی شناختی هندسه و نگرش تحصیلی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر آموزش با استفاده از نرم افزار هندسه پویا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تمرکز بر توانایی شناختی هندسه و نگرش تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر آموزش با استفاده از نرم افزار هندسه پویا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تمرکز بر توانایی شناختی هندسه و نگرش تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر آموزش با استفاده از نرم افزار هندسه پویا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تمرکز بر توانایی شناختی هندسه و نگرش تحصیلی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

مطالعه هندسه به دانش آموزان در توسعه مهارت تصورکردن، تفکر انتقادی، شهود، حل مسئله، تخمین زدن، اثبات قیاسی بحت منطقی و تعقل و تعقل قضایی کمک میکند و همچنین فهم بسیاری از اصول علمی، نیاز به آگاهی هندسی دارد. جهت تحقق این هدف، استفاده از ابزارهای نوین در آموزش میتواند فرایند یاددهی یادگیری را در این درس متحول نماید . این پژوهش با هدف بررسی تأثیر محیط چندرسانه ای و شبیه سازی شده آموزش هندسه بر پیشرفت تحصیلی شناخت و نگرش دانش آموزان پسر سال سوم ریاضی و فیزیک انجام شد روش پژوهش از نوع نیمه تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل میباشد. جامعه آماری پژوهش، همه دانشآموزان پسر سال سوم متوسط ریاضی و فیزیک مدرسه آل آقا در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۹۵ بود و از این جامعه به طور تصادفی خوشه ای، تعداد دو کلاس انتخاب شده و یک کلاس به عنوان گروه آزمایش ۳۴ نفر و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل ۳۳ نفر در نظر گرفته شد. در اعمال مداخله، مبحث هندسه در فضا به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار شبیه سازی کابری DGS که نوعی نرم افزار تعاملی پویا است آموزش داده شد و گروه کنترل به شیوه مرسوم مورد آموزش قرار گرفت. برای اندازه گیری توانایی های شناختی و نگرش تحصیلی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده برای پاسخگویی به سئوال پژوهش و بررسی تفاوت نمره شناخت و نگرش در پیش آزمون و پس آزمون دو گروه مورد مطالعه، از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد نتایج نشان داد نگرش تحصیلی دانشآموزان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، به طور معناداری مثبت تر شده است P < 0/001همچنین بین نمره پیش آزمون و پس آزمون شناخت دانش آموزان در دو گروه نیز تفاوت معناداری وجود دارد P<0/05 نتایج حاصله نشان داد که کاربرد نرم افزار آموزشی چندرسانه ای، بر میزان توانایی شناخت و نگرش در درس هندسه، تأثیر معناداری داشته است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.