تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی :
بخشی از فهرست تحقیق ساختار تشکیلاتی برای موسسه آموزشی
فهرست مطالب ۱
پیشگفتار ۵
بخش اوّ ل ـ ساختار و تشکیلات
اهداف و وظایف ۱۱
ارکان پژوهشکده ۱۲
الف: هیأت امنا، ضوابط انتخاب اعضا ۱۲
وظایف و اختیارات ۱۳
ب: رئیس پژوهشکده، وظایف و اختیارات ۱۳
ج: شورای پژوهشکده، ضوابط انتخاب اعضا ۱۴
وظایف و اختیارات شورای پژوهشکده ۱۵
شرایط رسمیّت جلسات ۱۵
تشکیل کمیتههای تخصّصی برای تسهیل در انجام وظایف ۱۵
اجرای مصوّبات شورا ۱۶
حقّ الزّحمهی اعضای شورا ۱۶
تشکیلات، مقررّات مالی، استخدامی ۱۶
سایر مقرّرات ۱۶
انحلال، وظایف هیأت تصفیه برای انحلال ۱۷
بخش دوّم ـ فرآیند تحقیقات
ـ اجرای فرآیند تحقیقات ۲۳
۱- نیازسنجی ۲۳
۲- مسئلهیابی و تعیین اولویّتهای علمی ـ پژوهشی ۲۴
۳- دریافت و ارزشیابی طرحهای عملی ـ پژوهشی ۲۴
۴- فعّالیّتهای اجرایی، نظارت و ارزشیابی گزارشهای عملی ـ پژوهشی ۲۵
۵- رتبه بندی گزارشهای نهایی تحقیق ۲۶
۶- کاربست نتایج تحقیق ۲۶
الف: گزارشهایی که نیازمند طرح اجرایی هستند ۲۶
ب: گزارشهایی که دارای طرح اجرایی هستند ۲۶
ج: گزارشهایی که قابل استفادهی مستقیم در سیستم هستند ۲۷
بخش سوّم ـ طبقه بندی هزینهی طرحهای علمیٍِِِِِ ـ پژوهشی
ــ طبقهبندی هزینهی طرحها، فرآیند محاسبهی هزینهها ۳۳
الف: هزینههای تهیّهی طرح و قبل از آن ۳۴
ب: هزینههای اجرای طرح ۳۴
ج: هزینههای بررسی، ارزیابی، پیگیری و نظارت طرحهای علمی ـ پژوهشی ۳۵
ــ طبقهبندی هزینهها از نظر موّاد هزینه ۳۵
۱- هزینهی دستمزد (پرسنلی) برای گردآوری و تجزیه و تحلیل اطّلاعات ۳۶
۲- هزینههای مربوط به تأمین امکانات و تجهیزات و خدمات ماشینی ۳۶
۳- هزینههای مسافرت ۳۷
۴- هزینههای بالا سری ۳۷
۵- هزینههای پیش بینی نشده و ناشی از تورّم ۳۷
بخش چهارم ـ طبقه بندی اطّلاعات
پرسشنامهی طرح تحقیق ۴۳
۱- اطّلاعات مربوط به مجری طرح ۴۳
۲- اطّلاعات مربوط به طرح تحقیق ۴۳
۳- اطّلاعات مربوط به پیش بینی زمان شروع و اجرای فعّالیّتهای طرح در سال ۴۴
۴- اطّلاعات مربوط به هزینههای طرح(به تفکیک نوع فعّالیّت) ۴۴
۵- زمانبندی ارائهی گزارش کتبی و شفاهی در پیشرفت فرآیند اجرای تحقیق ۴۴
فرم ارزشیابی طرحهای تحقیقی ۴۴
طرح نظارت بر کیفیَت اجرای طرحهای علمی ـ پژوهشی ۴۵
هدف ۴۵
نظارت ۴۵
ویژگی ناظران ۴۵
وظایف ناظران ۴۶
سایر موّاد طرح ۴۶
دفتر ثبت مشخّصات طرحهای علمی ـ پژوهشی رسیده به دبیرخانهی کمیتهی
معین شورای پژوهشی ۴۸
کارت فعّالیّت اعضای هیأت علمی در برنامههای پژوهشکده ۴۸
فرم مشخّصات طرحهای علمی ـ پژوهشی مورد بررسی در کمیتهی معین شورای پژوهشی ۴۸
قرارداد انجام طرحهای علمی ـ پژوهشی و پیگیری آنها ۴۹
کارت خلاصهی پروندهی پیگیری طرحهای علمی ـ پژوهشی ۵۰
فرم گزارش پیشرفت کار طرحهای علمی ـ پژوهشی ۵۰
گزارش تحقیق و فرم ارزشیابی گزارش نهایی تحقیق ۵۰
عنوان های تشکیل دهنده گزارش تحقیق ۵۱
فرم ارزشیابی گزارش نهایی تحقیق ۵۱
کاربرگهی پایگاه اطّلاعات طرحهای علمی ـ پژوهشی ۵۲
بخش پنجم ـ مدیریت منابع انسانی
طبقه بندی استانداردها ۵۷
نتایج تعیین استانداردها ۵۸
۱- ارتقای علمی منابع انسانی ۵۸
۲- ارزشیابی از عملکرد منابع انسانی ۵۸
۳- تشخیص صلاحیّت حرفهای منابع انسانی ۵۹
۴- ارتقای بهرهوری و بهبود کیفیّت ۵۹
فعّالیّتهای برنامهریزی ۶۰
۱- گروه برنامهریزی توسعه ۶۰
۲- گروه آموزش نیروی انسانی پژوهشکده ۶۰
۳- گروه غنی سازی منابع علمی ۶۰
برنامهها، طرحها و روشهای نو و آینده نگر ۶۱
چشم انداز شمارهی۱ ۶۱
چشم انداز شمارهی۲ ۶۱
چشم انداز شمارهی۳ ۶۱
چشم انداز شمارهی۴ ۶۱
در همکاری انسانها، ۱+۱ همیشه مساوی ۲ نیست. میتواند صفر باشد اگر همدیگر را خنثی کنیم، میتواند بیش از ۲ باشد اگر همدیگر را یاری کنیم، میتواند بینهایت باشد اگر به نیروی عظیم درون انسانها پی ببریم.
مجموعهای که پیش روی شماست، ساختار تشکیلاتی است که برای یک مؤسّسهی آموزشی پژوهشی تدوین گردیده است که در جهت اعتلای کیفیّت آموزش، وظیفهی تحقیق و بررسی در مسایل کیفی آموزش، ارزشیابی مستمر، تنظیم برنامههای تحصیلی ـ آموزشی، تألیف و تدوین کتب کمک آموزشی و آماده سازی مراکز و مؤسّسات آموزشی زیرگروه را برای کاربرد وسایل و روشهای نو، بعهده دارد.
فعّالیّتهای این پژوهشکده به طور کلّی در قالب نظام تحقیقات و برنامه ریزی درسی با نگرش سیستمی طرّاحی شده است که در پنج بخش تدوین گردیده است. این پژوهشکده را که کانون تفکّر مینامیم، وابسته به کانون فرهنگی آموزش خواهد بود و در قالب دو پژوهشکدهی: ۱ ـ برنامه ریزی درسی و ۲ ـ ارزشیابی و نوآوریهای آموزشی عهده دار انجام وظایف مربوط است.
بخش اوّل ـ ساختار و تشکیلات
به منظور پاسخ گویی به نیازهای پژوهشی کانون فرهنگی آموزش در زمینهی برنامههای آموزشی و درسی دورههای تحصیلی ابتدایی، راهنمایی ـ متوسطه و پیش دانشگاهی و ارتقای سطح کیفی آنها، و با موافقت مسئولین مربوطه، کانون تفکّر در قالب دو پژوهشکدهی۱ ـ برنامه ریزی درسی و ۲ ـ ارزشیابی و نوآوریهای آموزشی شکل خواهد گرفت.
اهداف
۱- توسعه و گسترش پژوهش در زمینههای برنامهریزی آموزشی و درسی دورههای تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی.
۲- زمینه سازی مناسب برای ارتقای سطح کیفی برنامههای آموزشی و درسی دورههای تحصیلی فوق و تولید انواع رسانههای آموزشی مرتبط.
۳- همکاری پژوهشی با کانون فرهنگی آموزش در زمینهی موارد مذکور.
وظایف
۱- بررسی و شناسایی نیازهای آموزشی در زمینهی موارد فوق.
۲- انجام طرحهای پژوهشی بنیادی ـ کاربردی برای بهبود کیفی برنامههای آموزشی و درسی.
۳- پژوهش در محتوای برنامههای آموزشی و درسی دورههای مختلف تحصیلی با توجّه به نیاز، توانایی و خصوصیّات روانی دانش آموزان.
۴- تبیین اهداف دورههای تحصیلی و ارائهی طرحهای لازم برای نوآوری در روشهای آموزشی و پژوهشی.
۵- بررسی تطبیقی برنامههای درسی نظامهای مختلف، نظریهها، رویکردها و روشهای برنامهریزی درسی به منظور تدوین مناسبترین برنامهی هماهنگ با نظام فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور و پیشنهاد آن به کانون فرهنگی آموزش.
۶- تهیّه و اجرای طرحهای آزمایشی و ارائهی نتایج آن به کانون فرهنگی آموزش به منظور ارزشیابی کارآیی و اثر بخشی برنامههای درسی و روشهای یاد دهی ـ یادگیری.
۷- ارزیابی کارآیی و اثر بخشی طرحهای آزمایشی اجرا شده و ارائهی نتایج آن.
۸- ارزشیابی برنامههای تحصیلی و ارائهی نتایج آن.
۹- پژوهش در زمینهی ارزشیابی تحصیلی و ارائهی نتایج آن.
۱۰- انتشار مجلّات و نشریات علمی ـ پژوهشی مرتبط با وظایف پژوهشکده در چارچوب قوانین و مقرّرات مربوطه.
۱۱- تهیّه و تکمیل بانک اطّلاعاتی و تطبیق آن با نیازهای آموزشی روز.
۱۲- تشکیل دورههای آموزشی کوتاه مدّت و بلند مدِّت در زمینههای علمی ـ پژوهشی و تخصّصی مورد نیاز پژوهشکده.
۱۳- برگزاری دورهها، همایشها و کارگاههای علمی و تخصّصی در زمینههای مذکور در چارچوب مقرّرات و ضوابط.
ارکان پژوهشکده
الف ـ هیأت امنا
اعضای هیأت امنای پژوهشکده عبارتند از:
۱- مدیریت کانون فرهنگی آموزش (رئیس هیأت امنا)
۲- رئیس پژوهشکده (دبیر هیأت امنا)
۳- دو الی چهار نفر از شخصیتهای علمی ـ فرهنگی که نقش مؤثّری در توسعه و پیشرفت پژوهشکده داشته باشند.
ضوابط انتخاب اعضای هیأت امنا
۱- حدّاقل دو نفر از شخصیتهای مذکور در بند (۳) باید از اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسّسات آموزشی ـ پژوهشی کشور باشند.
۲- اعضای بند (۳) به پیشنهاد مدیریت کانون فرهنگی آموزش، تأیید رئیس پژوهشکده و حکم مدیریت کانون فرهنگی آموزش برای مدّت یک سال منصوب میشوند و در یک زمان، حدٍّاکثر میتوانند عضو دو هیأت امنا باشند و انتخاب مجدّد آنان بلامانع است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.