بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

با توجه به پژوهشهای اندک پیرامون تقلب تحصیلی در داخل کشور و این که بیشتر پژوهشها به بررسی شیوع این پدیده پرداخته اند و علتشناسی و مکانیزمهای احتمالی درگیر، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین عزت نفس و خودکنترلی با تقلب تحصیلی انجام شد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد شهر بیرجند در سال تحصیلی۹۴-۱۳۹۳ است که تعداد آن ها ۷۲۰۰ نفر می باشد تشکیل داد. تعداد اعضای نمونه با توجه به حجم جامعه و بر مبنای استفاده از فرمول کرجسی _مورگان۳۰۵ نفر برآورد شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت، مقیاس خودکنترلی گراسمیک و همکاران و پرسشنامه تقلب تحصیلی خامسان و امیری ستفاده شد. نتایج نشان داد ۳۶ درصد از واریانس مشاهده شده در تقلب تحصیلی از طریق کنترل شخصی ۰/۲۳ کنترل توسط دیگران ۰/۰۹ و عزت نفس تحصیلی ۰/۰۴ قابل پیش بینی است آنچه جمع بندی یافته های این پژوهش، مبانی نظری و پژوهشی بدست آمده نشان می دهد این است که در شکل گیری رفتارهای انحرافی از جمله تقلب توجه به عوامل انسانی از جمله عزت نفس و خودکنترلی ضروری می باشد. با این حال به منظور دست یابی به نتایج دقیق تر طراحی پژوهشی های جدید ، راهکارهای پیشگیرانه ای برای حل یا کاهش این معضل را به نظام آموزشی پیشنهاد می دهد و این امر نهایتا خواهد توانست روحیه اخلاق علمی را در نظام آموزش عالی ترویج نماید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.