بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر خشم و سلامت عمومی دانشجویان دختر دانشگاه شمال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر خشم و سلامت عمومی دانشجویان دختر دانشگاه شمال دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر خشم و سلامت عمومی دانشجویان دختر دانشگاه شمال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر خشم و سلامت عمومی دانشجویان دختر دانشگاه شمال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی گروه درمانی شناختی – رفتاری بر خشم و سلامت عمومی دانشجویان دختر دانشگاه شمال :

تعداد صفحات :۲۸

چکیده مقاله:

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی رفتاریCBTبر خشم صفت حالت و سلامت عمومی -دانشجویان دختر دانشگاه شمال آمل بود. به این منظور۳۶نفر دانشجو که داوطلب به شرکت در پژوهش بودند انتخاب شده و به صورت تصادفی دردو گروه آزمایش ( ۱۸ نفر) و گواه( ۱۸ نفر) قرار گرفتند. گروه درمانی طی ۸ جلسه هفتگی و بر اساس مدل درمانی ریلی و شا پشایر انجام شد. پرسشنا مه های خشم صفت حالت اسپیل برگر (STAS)و سلامت عمومی۲۸ – GHQ توسط شرکت کنندگان پژوهش هر دو گروه در مراحل پیش آزمون ، پس آزمون و پیگیری ( ۲ ماهه) تکمیل شد و داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغییری (MANCOVA) نشان داد که بین میانگین نمرات خشم حالت، اضطراب، اختلال در کنش اجتماعی، افسردگی و سلامت عمومی دو گروه در مرحله پس آزمون تفاوت معنا داری وجود دارد p<0/05 ولی بین میانگین نمرات خشم صفت و علائم جسمانی تفاوت معنا داری به دست نیامد. با این حال، در مرحله پیگیری بین میانگین نمرات همه متغیرهای پژوهش دو گروه تفاوت معنا داری مشاهده شد p<0/05 با توجه به نتایج فوق، گروه درمانی شناختی رفتاری، رویکرد مناسبی درکاهش خشم و بهبود سلامت عمومی دانشجو یان است ولی به منظور استمرار نتایج علاوه بر افکار ناکار آمد، باید به باورهای هسته ای و فرض های زیر بنایی آنها نیز پرداخته شود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.