برنامه ریزی درسی مدرسه محور،راهبردی برای تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی آموزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 برنامه ریزی درسی مدرسه محور،راهبردی برای تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی آموزشی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد برنامه ریزی درسی مدرسه محور،راهبردی برای تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی برنامه ریزی درسی مدرسه محور،راهبردی برای تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن برنامه ریزی درسی مدرسه محور،راهبردی برای تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی آموزشی :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

مقاله حاضر،به بررسی نقش برنامه ریزی درسی مدرسه محور در تمرکززدایی از نظام برنامه ریزی درسی می پردازد.تمرکززدایی – از نظام برنامه ریزی درسی،از مهم ترین مسائل تعلیم تربیت در عصر حاضراست.عده ای نظام برنامه ریزی درسی متمرکز را پاسخگوی نیازهای در حال تغییر نمی دانند و به کاستی ها ناکامی های آن اشاره میکنندوگروهی دیگر،از نظام برنامه ریزی درسی متمرکزدرتدوین برنامه های درسی حمایت می کنند.برخلاف برنامه های درسی مرسوم متمرکز، که معلم را مجری صرف برنامه ی درسی قلمداد می کنند،معلم در این گونه برنامه ی درسی،نقش بارزتری نسبت به برنامه های درسی سنتی دارد. همچنین دانش آموزان احساس می کنند که یادگیری با نیازهای آنان بیشتر مرتبط است برنامه ی درسی انعطاف پذیر بوده و به سادگی موضوع های نوظهور را که با برنامه ی درسی ارتباط نزدیک دارند،تلفیق می کنند.از مهم ترین چالش ها و آسیب های این نظام، متمرکز بودن نظام طراحی تدوین برنامه ی درسی انعطاف نداشتن در برنامه های درسی است.برنامه های درسی کم توجه یا بی توجه به تفاوت های فردی شناختی دانش آموزان، کم توجه به تفاوت های اقلیمی،فرهنگی،اجتماعی،قومی، منطقه ای،کم توجه به تحولات علمی، آموزشی، فرهنگی در تراز جهانی،کم توجه یا بی توجه به رویکردهای جدید تحولات حوزه ی برنامه ی درسی و انتظارات تازه از برنامه های درسی است. با استفاده ازروش تحقیق توصیفی تحلیلی به یافته های این تحقیق رسیدیم یافته های تحقیق در برنامه ریزی درسی پنج اصل مهم که باید موردتوجه قرار بگیرد شامل اصول انعطاف پذیری،فرصت انگیزش،وحدت تلفیق هماهنگ دیده ها مشارکت پذیری،و قدرت انتخاب محیط آموزشی است که در طراحی تدوین برنامه های درسی ایجاد تحول درروش ما ورتبه های موجود نظام آموزشی باید ملاک حرکت، تمرکززدایی باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.