استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران مقایسه، چالش ها و پیشنهادات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران مقایسه، چالش ها و پیشنهادات دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران مقایسه، چالش ها و پیشنهادات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران مقایسه، چالش ها و پیشنهادات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران مقایسه، چالش ها و پیشنهادات :
تعداد صفحات :۱۳
چکیده مقاله:
گردشگری با توان بالا در درآمد زایی، اشتغال، فرهنگ سازی و … گزینه ای مناسب برای توسعه بسیاری از کشورهای درحال توسعه است به ویژه کشورهایی که از لحاظ اقتصاد و شکوفایی وضعیت ضعیفی دارند. ایران یکی از کشورهای درحال توسعه است که جاذبه ها و مقاصد بی بدیل آن، استعداد بسیار زیادی را برای استفاده از مزایا و منافع صنعت گردشگری ایجاد کرده است؛ بهره برداری از این فرصت های موجود در صنعت گردشگری مانند هر فعالیت دیگریمستلزم اتخاذ سیاستهای اصولی و طرح برنامه هایی مبتنی بر تحقیقات و مدیریت علمی است. بر اساس افق چشم انداز ایران، صنعت گردشگری باید ۲۲ میلیون گردشگر را در پایان برنامه هفتم توسعه)در سال ۱۱۲۱ ( جذب کند. یکی از مسئولیت هایی که دولت برعهده دارد تعیین استانداردها و مقررات صنعت گردشگری است. در راستای این هدف، اینپژوهش، ابتدا با بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق و با استفاده از نظرات خبرگان حوزه گردشگری ، به شناسایی خدمات گردشگری پرداخته است. سپس با بررسی بخشها و فهرست استانداردهای سازمانهای معتبری مانند ISO ، ANSI ،BSI استانداردسازی خدمات گردشگری در ایران را مورد بررسی قرار داده است. یافته ها نشان می دهد که خدمات گردشگری در ایران به ۹ طبقه اصلی که عبارتند از : هتل ها ، رستورانها ، آژانس های مسافرتی و خدمات برگزاری تور ، خدمات راهنمای مسافر و بازاریابی ، خدمات بازدید از اماکن و نقاط دیدنی، تفرج گاه ها ، مراکزخرید و سوغاتی ،خدمات حمل و نقل در گردشگری ، خدمات اقامتی مسافران و گردشگران ، خدمات گردشگری و سایر خدمات تعریف شد که در مجموع دارای ۱۷ زیر سطح می باشد. در بررسی استانداردهای ملی و بین المللی موجود در طبقات خدمات گردشگری تعریف شده مشخص شد که حدود ۲۱ استاندارد ملی و ۱۴ استاندارد بین المللی وجود دارد. در نهایت با مقایسه بین استاندارد های ملی و بین المللی، فرصت های موجود برای استانداردسازی در طبقات اصلی و زیر سطح های خدمات گردشگری تجزیه و تحلیل و بررسی شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.