رتبه بندی و ارزیابی شرکت های تولیدی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: شرکت های سیمان بورس اوراق بهادار تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رتبه بندی و ارزیابی شرکت های تولیدی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: شرکت های سیمان بورس اوراق بهادار تهران) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رتبه بندی و ارزیابی شرکت های تولیدی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: شرکت های سیمان بورس اوراق بهادار تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رتبه بندی و ارزیابی شرکت های تولیدی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: شرکت های سیمان بورس اوراق بهادار تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رتبه بندی و ارزیابی شرکت های تولیدی با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره (مطالعه موردی: شرکت های سیمان بورس اوراق بهادار تهران) :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

در محیط رقابتی امروز ارزیابی مناسب عملکرد شرکت ها نه تنها برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان، بلکه برای شرکت های رقیب نیز مهم و قابل توجه می باشد، چرا که این ارزیابی برای توسعه بخش های جدید و بهبود بهره وری بخش های موجود مناسب می باشد. هدف از این مطالعه ارائه مدل TOPSIS برای ارزیابی عملکرد شرکت های صنعتی سیمان بورس اوراق بهادار را که تعداد آنها ۲۸ شرکت می باشد را با استفاده از الگوی TOPSIS در چهارسال متوالی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲، رتبه بندی نماید. بنا به نیاز هر سرمایه گذار و دیدگاه های افراد برای سرمایه گذاری، شاخص های مختلفی در تعیین رتبه بندی وجود دارد، ولی از آنجا که هدف سرمایه گذاران و سهامداران از سرمایه گذاری به طور عمومی کسب سود بیشتر می باشد، بنابراین در این پژوهش، از میان شاخص های موجود، شاخص های سودآوری که شامل (نسبت سود ناویژه به فروش، نسبت سود عملیاتی به فروش، نسبت سود خالص به فروش، نسبت بازده دارایی ها، نسبت بازده حقوق صاحبان سهام) می باشد، به عنوان متغیرهای عملیاتی گزینه شده اند. یافته های پژوهش بیانگر این است که در محدوده زمانی پژوهش با استفاده از این شاخص ها در اولویت بندی شرکت های تحت مطالعه، جابجایی صورت می پذیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.