رابـطه بیـن مدیـریـت دانـش با نوآوری و عملکرد کارکنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابـطه بیـن مدیـریـت دانـش با نوآوری و عملکرد کارکنان دارای ۲۰۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابـطه بیـن مدیـریـت دانـش با نوآوری و عملکرد کارکنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده
این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین مدیریت دانش با نوآوری و عملکرد کارکنان شرکت مخابرات استان لرستان در سال ۹۰-۸۹ انجام شده است.سوال های تحقیق با در نظر گرفتن وی‍ژگی های جمعیت شناختی(سن، جنسیت، میزان تحصیلات و سابقه خدمت ) و با توجه به ابعاد مدیریت دانش (خلق دانش، اکتساب دانش، سازماندهی ، توزیع و کاربرد دانش)، نوآوری (تحمل ریسک، نوآفرینی، یادگیری و ایجاد فضای تیمی)، عملکرد کارکنان (تعالی سازمان، بهبود خدمات به مشتری و افزایش بهره وری) مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد نظر شامل ۴۲۰ نفر از کارکنان و مدیران شرکت مخابرات استان لرستان بود. که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ۱۰۱نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید.ابزار تحقیق شامل پرسش نامه ویژگی های جمعیت شناختی، پرسش نامه استاندارد ( مدیریت دانش مارکورات با ۲۵ گویه و ضریب آلفای کرونباخ ۶/۸۳% پرسش نامه نوآوری با ۱۷ گویه و ضریب آلفای کرونباخ۶/۸۸% و پرسش نامه عملکرد کارکنان با ۱۸ گویه و ضریب آلفای کرونباخ ۸/۸۰ %  و در مجموع ضریب آلفای کرونباخ کل پرسش نامه ۸/۹۱% می‌باشد. که براساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج نشان داد تمام فرضیه ها ی مورد نظردر این پژوهش درسطح اطمینان ۹۵% تائید شدند. این بدان معنی است که بین مدیریت دانش با نوآوری و عملکرد کارکنان شرکت مخابرات استان لرستان رابطه مثبت و معنا داری وجود دارد .
واژه‌های کلیدی
مدیریت دانش ، نوآوری ، عملکرد کارکنان

 
فهرست مطالب

چکیده فارسی
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه    2
بیان مساله    4
اهمیت و ضرورت تحقیق    6
اهداف تحقیق    7
سوال های تحقیق    7
فرضیه های تحقیق    8
محدوده تحقیق    10
تعریف مفهومی متغیرها    10
تعریف عملیاتی متغیرها    10
تعریف مفهومی نوآوری    11
تعریف عملیاتی مولفه های نوآوری    12
تعریف مفهومی ارزیابی عملکرد    13
تعریف عملیاتی مولفه های ارزیابی عملکرد    13
فصل دوم : ادبیات تحقیق
بخش اول: مدیریت دانش    15
مقدمه    15
دانش    16 
عناصر دانش    16
انواع دانش از نظر ماشلوب    17
مصنوعات دانش    17
ویژگی های دانش از نظر مک درموت    18
چرخه دانش    18
دانش صریح    19
دانش ضمنی    21
دانش فرهنگی    22
تئوری های دانش    22
تئوری پیوندگرایی    22
تئوری ساختن گرایی    23
پارادایم یادگیری    23
چرخه یادگیری    24
راه های کمک به افزایش در توانایی یادگیری کارکنان    24
منابع یادگیری سازمان    25
دانش سازمانی    26
تولید دانش سازمانی    27
انتقال دانش سازمانی    27
روش های دانش آفرینی در سازمان    28
ویژگی های دانش سازمانی    28
چرخه دانش جمعی    29
سرمایه های سازمانی    31
نقش آفرینان دانش سازمانی    32
تاثیر دانش بر ساختار سازمانی    34
تاثیر دانش بر عملکرد سازمانی    34
مدیریت دانش    35
تکامل مدیریت دانش    37
تئوری های مدیریت دانش    37
رویکردهای مدیریت دانش    38
ضرورت و اهمیت مدیریت دانش    39
استراتژی های مدیریت دانش    40
اهداف مدیریت دانش    41
مدل های مدیریت دانش    41
استفاده اقتصادی دانش از برون داده های سازمانی    47
اجرای مدل مفهومی مدیریت دانش    47
موانع مدیریت دانش    51
مدیریت دانش در ایران    52
بخش دوم: نوآوری    53
نوآوری    53
نقش مدیریت دانش ضمنی در خلاقیت و نوآوری    53
مفاهیم خلاقیت ، ابتکار و نوآوری    55
سطوح نوآوری    56
مدیریت دانش و نقش آن در نوآوری سازمانی    57
رابطه میان نوآوری با دانش و بیش سازمانی    60
اصول نوآوری    61
تکنیک های خلاقیت و نوآوری    61
شرایط ایجاد و خلاقیت و نورآوری    62
انواع نوآوری    62
انواع نوآوری کاربردی از دیدگاه سازمان    63
DNA نوآوری    63
اقدامات عملی برای سلامت سیستم نوآوری    65
موانع آوری    66
عوامل مهم شکست نوآوری    66
موانع نوآوری در سازمان ها    67
بخش سوم: ارزیابی عملکرد کارکنان    68
اهداف اساسی ارزیابی عملکرد     68
کاربردهای ارزیابی عملکرد    69
شاخص هایی که مدیران برای ارزیابی عملکرد از آن استفاده می کنند    70
روش فراگیر: ارزیابی ۳۶۰ درجه ای    71
ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد     71
محاسن اعمال ارزیابی عملکرد    72
محدودیت های ارزیابی عملکرد    72
چه کسانی ارزیابی می کنند    74
پیشینه تحقیق    76
تحقیقات انجام شده در ایران     76
تحقیقات انجام شده در جهان    81
نتیجه گیری اولیه    88
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه    90
روش تحقیق    90
جامعه آماری    90
نمونه تحقیق    91
تعیین حجم نمونه    92
روش نمونه گیری    93
روش گردآوری اطلاعات    93
ابزار اندازه گیری    94
روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها    95
روایی    95
پایایی    95
روش های تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون سوال ها    98
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه    100
آمار توصیفی    100
آماراستنباطی    112
بررسی نرمال بدون متغیرها    113
بررسی فرضیه های تحقیق    114
آزمون مدل تحلیل و تحلیل مسیر متغیرهای پژوهش    116
نتایج حاصل از تحلیل  رگرسیون در مرحله اول    117
نتایج حاصل از تحلیل  رگرسیون در مرحله دوم    119
نتایج حاصل از تحلیل  رگرسیون در مرحله سوم    120
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه    129
بحث و نتیجه گیری    129
نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق    130
محدودیت های پژوهش    133
پیشنهادها    133
پیشنهاد به سایر محققین    135
فهرست منابع و مآخذ    136
پیوست‌هـا
چکیده لاتین


فهرست جدول‌ها

جدول ۱-۱ : عناصر و معیارهای اندازه گیری در پرسش نامه مدیریت دانش    11
جدول ۱-۲ : مولفه های اندازه گیری در پرسش نامه نوآوری    12
جدول ۱-۳ : مولفه های اندازه گیری در پرسش نامه ارزیابی عملکرد    13
جدول ۲-۱ : مقایسه تئوری پیوندگرایی با ساختن گرایی    23
جدول ۲-۲ : مقایسه دارایی های فیزیکی با دارایی های دانش    31
جدول ۳-۱ : جامعه آماری تحقیق    91
جدول ۳-۲ : تعیین نمونه های مورد نیاز در هر حوزه    93
جدول ۳-۳ : بررسی اعتبارکل پرسش نامه با۳۰ متغیر    96
جدول ۳-۴ : بررسی اعتبار پرسش نامه مدیریت دانش    96
جدول ۳-۵ : بررسی اعتبار پرسش نامه نوآوری    97
جدول ۳-۶ : بررسی اعتبار پرسش نامه عملکرد کارکنان    97
جدول ۳-۷ : بررسی اعتبارکل پرسش نامه با ۶۰ متغیر    98
جدول ۳-۸ : آلفای کرونباخ کل پرسش نامه با متغیر های مستقل و وابسته    98
جدول ۴-۱ : بررسی توزیع متغیر جنسیت    101
جدول ۴-۲ : بررسی توزیع متغیر وضعیت تاهل    102
جدول ۴-۳ :بررسی توزیع متغیر سن    103
جدول ۴-۴ : بررسی توزیع متغیر تحصیلات    104
جدول ۴-۵ : بررسی توزیع متغیر سابقه خدمت    105
جدول ۴-۶ : بررسی سوالات خلق دانش    107
جدول ۴-۷ : بررسی سوالات اکتساب دانش    107
جدول ۴-۸ : بررسی سوالات ذخیره سازی و سازماندهی دانش    108
جدول ۴-۹ : بررسی سوالات  توزیع دانش    108
جدول ۴-۱۰ : بررسی سوالات  کاربرد دانش    109
جدول ۴-۱۱ : بررسی سوالات تحمل ریسک    109
جدول ۴-۱۲ : بررسی سوالات نوآفرینی    110
جدول ۴-۱۳ : بررسی سوالات یادگیری و ایجاد فضای تیمی    110
جدول ۴-۱۴ : بررسی سوالات  تعالی سازمان    111
جدول ۴-۱۵ : بررسی سوالات بهبود خدمات به مشتری    111
جدول ۴-۱۶ : بررسی سوالات بهره وری    112
جدول ۴-۱۷ : بررسی توزیع متغیرها    113
جدول ۴-۱۸ : بررسی رابطه بین متغیر مدیریت دانش و نوآوری    114
جدول ۴-۱۹ : بررسی رابطه بین متغیر مدیریت دانش و عملکرد کارکنان    115
جدول ۴-۲۰ : بررسی رابطه بین متغیر نوآوری و عملکرد کارکنان    115
جدول ۴-۲۱ : تحلیل رگرسیونی متغیرهای مستقل (نوآوری و مدیریت دانش)
بر عملکرد کارکنان    117
جدول ۴-۲۲ : تحلیل رگرسیونی متغیرهای مستقل
( کاربرد ، خلق دانش ، اکتساب سازماندهی و توزیع بر مدیریت دانش)    119
جدول۴-۲۳ : تحلیل رگرسیونی متغیرهای مستقل
(تحمل ریسک ، نوآفرینی ، ایجاد فضای تیمی) بر نوآوری    120
جدول ۴-۲۴ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم مدیریت دانش (X2 )
 بر عملکرد کارکنان (X1)    122
جدول ۴-۲۵ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم نوآوری (X3 )
 بر عملکرد کارکنان (X1)    122
جدول ۴-۲۶ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم کاربرد دانش (X4 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    123
جدول ۴-۲۷ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم خلق دانش (X5 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    123
جدول ۴ -۲۸ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم اکتساب  (X6 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    124
جدول ۴-۲۹ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم  سازماندهی (X7 )
بر عملکرد کارکنان(X1)    124
جدول ۴-۳۰ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم توزیع (X8 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    125
جدول ۴-۳۱ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم تحمل ریسک (X9 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    125
جدول ۴-۳۲ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم نوآفرینی (X10 )
بر عملکرد کارکنان (X1)    126
جدول ۴-۳۳ : محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم یادگیری و ایجاد فضای تیمی (X11 )
بر عملکرد کارکنان (X1 )    126


فهرست نمودارها

نمودار ۴-۱ : بررسی توزیع متغیر جنسیت    101
نمودار ۴-۲ : بررسی توزیع متغیر جنسیت    101
نمودار ۴-۳ : بررسی توزیع متغیر وضعیت تاهل    102
نمودار ۴-۴ : بررسی توزیع متغیر وضعیت تاهل    102
نمودار ۴-۵ : بررسی توزیع متغیر سن    103
نمودار ۴-۶ : بررسی توزیع متغیر سن    103
نمودار ۴-۷ : بررسی توزیع متغیر تحصیلات    104
نمودار ۴-۸ : بررسی توزیع متغیر تحصیلات    104
نمودار ۴-۹ : بررسی توزیع متغیر سابقه خدمت    106
نمودار ۴-۱۰ : بررسی توزیع متغیر سابقه خدمت    106

فهرست شکل ها

شکل ۱-۱ : مدل اولیه تحقیق    9
شکل ۲-۱ : مدل چرخه دانش     20
شکل ۲-۲ : فرایند خلق دانش    22
شکل ۲-۳ : مدل چرخه یادگیری    24
شکل ۲-۴ : مدل چرخه خلق دانش    29
شکل ۲-۵ : مدل سازمان دانا    30
شکل ۲-۶ : انواع حرف دانش    33
شکل۲-۷ : چرخه مدیریت دانش    36
شکل۲-۸ : تئوری مدیریت دانش جامعه نگر    38
شکل۲-۹ : مدل عمومی دانش    41
شکل۲-۱۰ : مدل شش بعدی مدیریت دانش    43
شکل۲-۱۱:مدل مبتنی بر فرآیندها و فراهم کننده های مدیریت دانش    44
شکل۲-۱۲ : مدل مدیریت دانش با ساختار اجتماعی    46
شکل۲-۱۳ : مدل مفهومی کارآیی مدیریت دانش    48
شکل۲-۱۴ : مدل چهارگانه ها شیلد در نوآوری    54
شکل۲-۱۵ : مدل فرآیند هفت مرحله ای نوآوری در فرآیندها    55
شکل ۲-۱۶ : مدل آموزش وانتقال درون سازمانی از طریق KM    59
شکل ۲- ۱۷ : مدل رابطه میان نوآوری با دانش و بینش سازمانی    60
شکل ۲-۱۸ : مدل اولیه تحقیق    87
شکل۴-۱ : دیاگرام مسیر تصویری روابط بین مجموعه متغیرهای مستقل و وابسته    116
شکل۴-۲ : دیاگرام مسیر تصویری روابط بین متغیرهای مستقل و وابسته    118
شکل۴-۳ : دیاگرام مسیر تصویری روابط بین مولفههای متغیر مدیریت دانش    120
شکل۴-۴ : دیاگرام مسیر تصویری روابط بین مولفه های متغیرنوآوری     121
شکل۴-۵ : دیاگرام مسیرتصویری باضرایب عددی روابط بین مجموعه متغیرهای مستقل و وابسته….    127

فصل اول
کلیـات تحـقیق

مقدمه
از زمانی که انسان آموخت مهارت آتش افروختن را به دیگران انتقال دهد دانش اداره می شد. دانش، مخلوطی سیال از تجربیات، ارزش ها، اطلاعات موجود و نگرش های کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات اطلاعات جدید به دست می دهد .دانش، در ذهن دانشور به وجود آمده و به کار می رود. دانش، در سازمان ها نه تنها در مدارک وذخایر دانش بلکه در رویه های کاری، فرایندهای سازمانی، اعمال و هنجارها، مجسم می شود.دانش، از اطلاعات و اطلاعات از داده ها ریشه می گیرند. تبدیل اطلاعات به دانش در عمل برعهده خود بشر است. که با گذشت زمان از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی، مطالعه کتا بها وآموزش غیررسمی، گسترش می یابد (رحمان سرشت، ۱۳۸۵ ص۲۱).
دانش بیش از هر منبع گرانبهایی چون منابع مالی، موقعیت بازار و یا فناوری برای سازمان ها اهمیت یافته است .چرا که از آن به عنوان منبع اصلی در انجام کارهای سازمان یاد می شود .دانش برای روزآمدسازی محصولات وخدمات، تغییر نظام ها و ساختارها، و دستیابی به راه حل مشکلات، ضروری است. دراقتصاد نوین مبتنی بر دانش، افراد در تمام سطوح و انواع شرکت ها برای گسترش دانش، به چالش کشیده خواهند شد تا مسئولیت ایده های جدید خود را بپذیرند وتا جایی که می توانند آنها را پی گیری کنند. وظیف? مدیر همانا خلق محیطی خواهد بود که به کارکنان امکان افزایش دانش و عمل بر مبنای آن را بدهد .همان طور که جامعه از عصر صنعتی به عصر دانش گذر می کند،مسئولیت مشاغل نیز در حال تغییر است. ما به دورانی وارد شده ایم که در آن تولید، بیشتر با فکر سر وکار دارد تا با دست .سازمان آینده نه تنها درسطح مدیران اجرایی، بلکه درتمام سطوح به طور عمده از کارکنان دانشی تشکیل خواهد شد. در جامع? فرا صنعتی نوین، دیگر دانش به عنوان منبعی در کنار سایر عوامل سنتی تولید؛ زمین، نیروی کار و سرمایه نیست بلکه تنها منبع ارزشمند است .برای مثال در اقتصاد مبتنی بر دانش، کارکنان دانشی، بزرگ ترین دارایی هستند.از آنجا که انسان رکن اساسی دانش است، دانش بایدساختاری پویا و انعطاف پذیر داشته باشد. عوامل انگیزشی برای استفاده، اشتراک و خلق دانش ، از اهمیتی حیاتی برخوردارند.  داده ها و اطلاعات به طور مداوم از طریق شبکه های الکترونیکی منتقل می شوند، ولی به نظر می رسد که دانش معمولاً از راه شبکه های انسانی قابل انتقال است (زالی ، ۱۳۸۵ صص ۱-۲).
در سال های اخیر سازمان ها و شرکت های مختلف پیوستن به روند دانش را آغاز کرده اند ومفاهیم جدیدی چون کاردانشی  ، دانشکار  ، مدیریت دانش  و سازمان های دانشی  خبراز شدت یافتن این روند می دهند. دراکر با به کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان ها می دهد که در آن ها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد. براساس این نظریه در آینده جوامعی می توانند انتظار توسعه و پیشرفت را داشته باشند که از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی هایی دست می یابد که قادراست از نیروی اندک قدرتی عظیم بسازد.عواملی نظیرجهانی شدن کوچک سازی دولت ها ، شهروند محوری و ضرورت مشارکت شهروندان می طلبد که توجه ویژه ای به مدیریت دانش به عمل آید. تا سازمان ها بتوانند به گونه ای موثر سرمایه های دانشی خود را مدیریت کنند . مهم ترین نقشی که می توان به مدیریت دانش نسبت داد این است که آن را به عنوان یک متدولوژی تغییر در نظر گرفت که از یک طرف با جذب داده های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره مؤثر آن دانش ها می تواند مهم ترین عامل تغییر یک سازمان باشد (ابطحی، صلواتی ، ۱۳۸۵ صص ۳-۴).
نوآوری  فرایند انتقال یک ابداع یا اختراع به بازار و ارائه کاربردهای صنعتی آن است. و موتور محرک اقتصاد مدرن دانش محور امروزی است.نوآوری نتیجه خلق مداوم دانش است و فرایند بکار بردن دانش برای تولید یک محیط نو است. این دانش با محصولات ، تکنو لوژی ها، و سیستم های جدید در ارتباط است. و می تواند به صورت یک کالای جدید خدمت و یا راه حل جدید انجام کارها باشد.
 سازمان‌ها، برای حفظ بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی، به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند. منابع انسانی سرمایه‌های بنیادی سازمان‌ها و منشاء هر گونه تحول و نوآوری در آنها تلقی می‌شوند. انسان موجودی تغییر پذیر با تحولات و توانایی‌های بالقوه بی‌شمار است. این توانایی‌ها باید ارزیابی و تحت شرایط تعلیم و تربیتی مطلوب از قوه به فعل در آیند.از دیدگاه سازمانی ارزیابی عملکرد  کارکنان، وظیفه‌ای ضروری و انکارناپذیر در زمینه سنجش پیشرفت افراد در مسیر نیل به اهداف و ماموریت‌های سازمانی است.

Abstract
In this study the relationship between knowledge management and prformance and innovation  of employees of telecommunication company of Lorestan province in 2010 to 2011 has been investigated.  Research questions with regard to demographic characteristics (age, gender, education level and years of service) and the dimensions of knowledge management (knowledge creation, knowledge acquisition, knowledge organization,  distribution and application of  knowledge Innovation (risk tolerance, innovation, creating a team environment), employee performance (organizational excellence, improved customer service and increase efficiency) was studied. The research used in this study – is in the kind of descriptive – cummulative. The statistical community includes 420 employees and managers of telecom company of Lorestan province. 101 persons were chosen as sample. Research tools include questionnaire, demographic characteristics, standardized questionnaire (knowledge management  Markvrat with 25 replies and Cronbach”s alpha coefficient was 0.836,innovation questionaires was 17 replies and Cronbach”s alpha coefficient was 0.886, questionaires of employees performance was 18 replies  and Cronbach”s alpha coefficient was 0.808) for all questionaires Cronbach”s alpha coefficient was 0.918 and the results measured by five – degree Likert scale . Results showed that all the hypotheses considered in this study were confirmed were 95%. This means that between knowledge management and innovation and performance of employees in telecom company of Lorestan province  is  a kind of significant and positive relationship exist.
Key words :
knowledge management , innovation , employees performance

 

فهرست منابع  و مأخذ
منابع فارسی:
۱.    ابطحی ، صلواتی(۱۳۸۵)؛ مدیریت دانش در سازمان؛ انتشارات پیوند نو، تهران چاپ اول
۲.    آزاد شهرکی زهره(۱۳۸۸)؛ «بررسی عوامل زمینه ساز مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش بوشهر»؛ استان بوشهر
۳.    استیفن پی.رابینز(۱۳۸۶ )؛ مبانی رفتار سازمانی؛ ترجمه، پارساییان علی و اعرابی سید محمد ، ناشردفتر پژوهش های فرهنگی، چاپ نوزدهم، تهران
۴.    استوارت فرگوسن،وجان وکرت(۱۳۸۵)؛مدیریت دانش و خدمات مرجع از کتابخانه ها؛ترجمه حاضری افسانه ، صراف زاده مریم ، نما، مجله الکترونیکی مدارک ایران شماره سوم
۵.    آقایی فیشانی، تیمور(۱۳۷۷)؛ خلاقیت و نوآوری در انسانها وسازمانها ؛ انتشارات ترمه ، چاپ اول
۶.    آلبرتوکارینو(۱۳۷۹)؛ نقش منابع هوشمند در مدیریت دانش؛ ترجمه گنجی علیرضا ، فصل نامه علوم و اطلاع رسانی – دوره ۱۹ بهار و تابستان شماره ۳ و ۴
۷.    انوری علی رضا ،طالب بیدختی عباس(۱۳۸۳)؛خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمان ها؛تدبیر شماره ۱۵۲
۸.    اورمزدی نوشین، طبرسا غلامعلی(۱۳۸۶ )؛ « تبیین و سنجش عوامل زمینه ای برای استقرار مدیریت دانش»؛مطالعه موردی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران– پایان نامه دکترای دانشگاه شهید بهشتی تهران.
۹.    امیرخانی امیر حسین(۱۳۸۳) ؛تلاش در ایجاد تعامل میان مدیریت دانش و نوآوری؛فصل نامه کتاب شماره ۵۹
۱۰.    باقی فرشته(۱۳۸۴)؛ مدیریت دانش؛ نشریه الکترونیک ،شماره۶
۱۱.    باقری نژاد جعفر، اعظم قهاری(۱۳۸۶)؛ مدیریت دانش و عملکرد آن در سازمانها؛ سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد تهران
۱۲.    پیراسته فر سعید(۱۳۸۰)؛  موانع نوآوری درسازمان ها ؛ مجله توسعه مدیریت آذرماه شماره ۳۲
۱۳.    جعفری مصطفی ،فهیمی امیرحسین، مورعی رضا ،اصولی سید حسین(۱۳۸۸)؛نوآوری نظام یافته؛خدمات فرهنگی رسا چاپ چهارم،تهران
۱۴.    جلالی محمد جواد ، افرازه فاطمه، نظافتی نوید(۱۳۸۶)؛ «طراحی و بکار گیری نرم افزار سیستم جامع مدیریت دانش در وزارت راه و ترابری جمهوری اسلامی ایران»؛ پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع.
۱۵.    چیت ساز علی(۱۳۸۳)؛دانش نوآوری؛ مجله توسعه مدیریت دی ماه شماره ۹
۱۶.    چنگ مینگ(۱۳۸۳)؛ ایجاد فرهنگ دانش؛ترجمه، نعمتی محمدعلی ،فصلنامه اطلاع رسانی. دوره ۱۹ بهار و تابستان شماره ۳ و۴
۱۷.    حسین قلی زاده ،رضوان(۱۳۸۳)؛ «نسبت میان فرآیند تبدیل دانش و فرهنگ سازمانی در دانشگاه فردوسی مشهد»؛پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد.
۱۸.    داونپورت ،پروساک(۱۳۷۴)؛ مدیریت دانش؛ ترجمه رحمان سرشت حسین ، نشر ساپکو ،تهران
۱۹.    دعایی حبیب اله(۱۳۷۴)؛ مدیریت منابع انسانی ونگرش کاربردی ؛انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
۲۰.    دهقان نجم منصور(۱۳۸۸)؛مدیریت ونقش آن در نوآوری سازمانی؛ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته سال اول شهریورماه شماره ۱۰
۲۱.    دیانی محمدحسین(۱۳۸۱)؛مدیریت دانش و داده پردازی برای کتابداران و اطلاع رسانان؛ کتابخانه رایانه ای مشهد.
۲۲.    رادینگ آلن(۱۳۸۶)؛مدیریت دانش، موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات؛ترجمه لطیفی محمد حسین ،نشر سمت، تهران .
۲۳.    رحیمی حمید (۱۳۸۵) ؛«بررسی رابطه بین مولفه های مدیریت دانش سازمانی ومیزان خلاقیت اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان»؛ اصفهان .
۲۴.    رضاییان علی(۱۳۸۷)؛ مبانی سازمان ومدیریت؛انتشارات سمت، تهران
۲۵.    زارع محسن(۱۳۸۷)؛«بررسی تاثیر توانمند سازها برفرایندهای مدیریت دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان »؛ پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان .
۲۶.    زرگرمحمود (۱۳۸۲ )؛ اصول و مفاهیم فن آوری اطلاعات؛تهران: بهینه.
۲۷.    سعادت اسفندیار (۱۳۸۶ )؛مدیریت منابع انسانی، انتشارات سمت، چاپ سیزدهم تهران
۲۸.    سید جوادین سید رضا (۱۳۸۴) ؛مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان ؛ انتشارات نگاه دانش چاپ سوم
۲۹.    شاه طهماسبی،اردکانی(۱۳۸۸)؛ تاثیر دانش بر ساختار و عملکرد سازمانی ؛نشریه علمی، پژوهشی، اطلاع رسانی مدیریت مرداد و شهریورماه شماره ۱۴۷-۱۴۸
۳۰.    عادل آذر ، مومنی منصور(۱۳۸۴)؛ آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد دوم ؛انتشارات سمت تهران.
۳۱.    عباسی زهره(۱۳۸۶)؛ «مروری بر مدل های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان ها»؛اولین کنفرانس مدیریت دانش بهمن ماه تهران.
۳۲.    عدلی فریبا(۱۳۸۴)؛ مدیریت دانش، حرکت به فراسوی دانش؛انتشارات اندیشه ، تهران.
۳۳.    فتحیان محمد(۱۳۸۴)؛نقش مدیریت دانش ضمنی در خلاقیت ونوآوری ؛مجله تدبیر دی ماه شماره۱۶۴
۳۴.    فلاح لاجیمی حمید رضا ،ابراهیمی نژاد مهدی(۱۳۸۶)؛ « بررسی ارتباط بین فرآیندهای مدیریت دانش واثربخشی مدیریت دانش در سطح دانشگاه های شهر رفسنجان »؛ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.
۳۵.    کثیری نژاد تقی(۱۳۸۴ ) ؛ مدیریت دانش ؛مجله مربیان ، سال پنجم ، شماره ۱۷
۳۶.    کریمی ندا(۱۳۸۸)؛مدیریت دانش، نیاز سازمان ها؛ نما مجله اطلاعات و مدارک علمی ایران، شماره ۳ دوره ۶
۳۷.    کلانتری خلیل (۱۳۸۵)؛پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی با استفاده از نرم افزارspss ؛ ناشر شریف چاپ دوم تهران.

۳۸.    گانب دی . بات(۱۳۷۹)؛مدیریت دانش در سازمان ها: برسی تاثیر متقابل بین فناوری در افراد وسازمان ها؛ ترجمه، ایرانشاهی محمد ، فصل نامه علوم و اطلاع رسانی، شماره ۱-۲ دوره ۱۸
۳۹.    مارکوارت مایکل(۱۳۸۵)؛ ایجاد سازمان های یادگیرنده؛ ترجمه زالی محمد رضا ، ناشر مرکز کار آفرینی دانشگاه تهران چاپ اول
۴۰.    نعمتی محمدعلی، لاله جمشیدی(۱۳۸۶)؛ « بررسی رابطه و تأثیر فرآیند تسهیم دانش و تجربه بر توسعه سرمایه اجتماعی در میان اعضای واحدهای فن آوری مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی» ؛ اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش تهران.
۴۱.    منصورفر کریم(۱۳۸۸)؛روش های پیشرفته آماری همراه با برنامه های کامپیوتری؛ناشر دانشگاه تهران چاپ سوم تهران.
۴۲.    منوریان عباس(۱۳۸۵)؛مدیریت دانش و دانایی؛دوماهنامه کار و جامعه تیر و مرداد ماه شماره ۷۳-۷۴ 
۴۳.    مومنی منصور (۱۳۸۷)؛تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزارspss ؛ناشر کتاب نوچاپ دوم تهران.
۴۴.    میرسپاسی ناصر(۱۳۸۷)؛مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کاربا نگرشی به روند جهانی سازی ؛ انتشارات میر چاپ سوم تهران.
۴۵.    میرمیران سید جلیل(۱۳۸۴)؛خلاقیت و نوآوری؛ ناشر چاپ خانه گهرچاپ اول.
۴۶.    نادری عزت اله ، سیف نراقی مریم(۱۳۷۸)؛«روشهای تحقیق وچگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی».
۴۷.    یمینی فیروز موسی(۱۳۸۲)؛ دانش و مدیریت دانش در سازمان ها؛فصل نامه کتاب ، ،دوره چهاردهم بهار شماره اول.

منابع غیر فارسی:
۱.    Ahn younsik and Park Suhong and Jung Ju young (2009) Acase study on knowledge management of Busan metropoliation city .Advance in Developing.Human Resources Sanfranisco
۲.    Alice Lam and Jean-Paul Lumbermen-Ford (2009) Knowledge sharing in organization contexts: a motivation – based perspective
۳.    Ardichvili Alexandre and yoon Seung won yoon.Aug (2009) Designing integrative on knowledge management System: theoretical considerations and practical application.Advances in Developing Human Resources Sanfran cisco
۴.    Conley Curtis A and sheng well (2009). Advances in Developing Human Resources Sanfran cisco
۵.    Debby McNichols (2009) OptimalKnowledge transfer methods: a Generation X perspective
۶.    Hahn Junypil and wang Tawier (2009). knowledge management System and organization knowledge processing Challenges: A filed experiment. Krannert Graduate School of management Purdue University
۷.    John Mingers (2008) knowledge management Research & practice
۸.    Laura Zapata Cantu, Joseph Ralph Credo and Alex Ralph Credo (2009) Generation and transfer of knowledge in IT-related SMES
۹.    P.Ben Chou and Kati Passerine (2009)       
۱۰.     RebeccaMitchell and Brendan Boyle Knowledge creation measurement methods (2009)
۱۱.     Rodriguez (2007). organizational compettiveeness: A Framework for Human capital analysis fesus knowledge managemen and practical de pabloJournal of knowledge managemen
۱۲.     Tayyab Maqsood (2009) a Knowledge management approaches to innovation and learning in the construction industry
۱۳.     Theodora Asimakou (2009) the knowledge dimension of innovation management
۱۴.     Yu-yuan hung Richardand ya- Hui Lien Bella and M clean Garry N (2009). Knowledge management? Initiatines organizational process Alignment social capital and dynamic capabilities.
۱۵.     www.Smeir.ir
۱۶.     www.Mlm.ir
۱۷.     www.EModiran.com
۱۸.     www.Thinksmart.com

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.