رابطه بین تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی در کارکنان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رابطه بین تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی در کارکنان دارای ۱۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه بین تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی در کارکنان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی در واحدهای مالی دستگاههای اجرایی شهرستان همدان است. در این پژوهش کلیه کارشناسان واحدهای مالی دستگاههای اجرایی شهرستان همدان بهعنوان جامعهی آماری در نظر گرفته شد و از بین جامعهی آماری کارشناسان مالی بر اساس جدول کرجسی- مورگان تعداد ۹۱ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت انتخاب نمونه آماری از نمونهگیری تصادفی ساده با استفاده از جدول تصادفی اعداد استفاده شد. روش تحقیق در این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد، برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده گردید. پرسشنامه استاندارد که در مقیاس لیکرت شامل ۳۸ سؤال بود و سه سؤال در مورد ویژگیهای جمعیتشناختی بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش خیدو، آزمونهای اسپیرمن، فریدمن، کروسکال، و کولموگروف- اسمیرنف استفاده شد. نتایج بهدست آمده از این پژوهش، حاکی از آن است که بین تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی در واحدهای مالی شهرستان همدان رابطه همبستگی در حد بالایی است.
کلید واژه ها:
رهبری اخلاقی، تعهد سازمانی، اعتماد به سرپرست.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده
۱-۱مقدمه 2
۱-۲بیان مسئله 4
۱-۳ضرورت و اهمیت پژوهش 6
۱-۴اهداف پژوهش 7
۱-۵سؤالات پژوهش 8
۱-۶فرضیه های تحقیق: 8
۱-۷ مدل مفهومی تحقیق 9
۱-۸تعریف مفاهیم و اصطلاحات 9
۱-۹مفاهیم عملیاتی: 11
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش اول رهبری 14
۲-۱مقدمه 14
۲-۲سبک رهبری: 15
۲-۳مفهوم رهبری اخلاقی: 17
۲-۴تعریف رهبری اخلاقی: 19
۲-۵ اصول پنج گانه اخلاق رهبری 19
۲-۶ قدرت و رهبری: 21
۲-۷ اثربخشی، هدف رهبری 21
۲-۸ هوش اخلاقی و هوش معنوی 23
۲-۹ اخلاق و اقتصاد 24
۲-۱۰ مفاهیم ارزشی در ادبیات رهبری 25
۲-۱۱دیدگاه مخالفان رهبری اخلاقی 29
۲-۱۲روش ارزشیابی اخلاقی اقدام رهبری 29
۲-۱۳معیارهای اثربخشی اقدامات رهبران 31
۲-۱۴ابعاد نفوذ و انواع اخلاقی و غیراخلاقی آن در رهبری 33
۲-۱۵مؤلفه های رهبری اخلاقی از دیدگاههای مختلف: 33
۲-۱۶جو اخلاقی سازمان 37
۲-۱۷رهبری اخلاقی در محیط کار 38
بخش دوم تعهد سازمانی 39
۲-۱۸تعهد سازمانی 39
۲-۱۹دیدگاههایی درمورد کانونهای تعهدسازمانی 41
۲-۲۰تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چندبعدی؟ 42
۲-۲۱مدلهای تعهد سازمانی: 43
۲-۲۲دیدگاههای نظری عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی 47
۲-۲۳اهمیت تعهد 50
۲-۲۴انواع تعهد 50
۲-۲۵هدفهای سازمانی 51
۲-۲۶ اهمیت تعهد سازمانی 55
۲-۲۷ ابعاد تعهد سازمانی از دیدگاه آلن و مییر 56
۲-۲۸ ابعاد تعهد سازمانی از نظر اتزیونی 57
۲-۲۹سایر دیدگاهها در مورد تعهد سازمانی 57
بخش سوم 63
۲-۳۰ اعتماد 63
۲-۳۲رابطه اعتماد و تعهد سازمانی 68
۲-۳۳رابطه بین انصاف و اعتماد 69
۲- ۳۴ ویژگی رهبران موثر در تیم های کاری 70
بخش چهارم 71
۲-۳۴مروری بر تحقیقات انجام شده 71
فصل سوم:روش تحقیق
۳-۱ روش تحقیق: 77
۳-۲ جامعه آماری: 78
۳-۳ نمونه آماری و روش نمونهگیری و حجم نمونه: 78
۳-۴ ابزار گردآوری دادهها: 78
۳-۵ تعیین اعتبار و پایایی ابزار گردآوری دادهها: 79
۳-۶ روش تحلیل آماری: 82
۳-۷ ملاحظات اخلاقی: 82
فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها
۴-۱مقدمه 84
۴-۲توصیف متغیرهای جمعیتشناختی 84
۴-۳ آزمون کولموگروف- اسمیرنف تک نمونهای: 94
۴-۴ آزمون فریدمن: 95
۴-۵بررسی فرضیات تحقیق 96
۴-۶فرضیات جانبی پژوهش: 98
۴-۶-۱فرضیهی اول: بین رهبری اخلاقی و اعتماد بهسرپرست رابطه وجود دارد. 98
۴-۶-۲فرضیهی دوم: بین رهبری اخلاقی و تعهد عاطفی رابطه وجود دارد. 100
۴-۶-۳فرضیهی سوم: بین رهبری اخلاقی و تعهد مستمر رابطه وجود دارد. 102
۴-۶-۴فرضیهی چهارم: بین رهبری اخلاقی و تعهد هنجاری رابطه وجود دارد. 104
فصل پنجم : نتیجه گیری
۵-۱مقدمه 107
۵-۲خلاصه تحقیق 108
۵-۳بحث و نتیجهگیری 109
۵-۴فرضیات جانبی تحقیق: 110
۵-۶پیشنهادات 112
۵-۷پیشنهادات برای تحقیقات بعدی: 113
۵-۸محدودیتها 114
منابع: 115
پیوست ها
چکیده لاتین
فهرست جداول
جدول شماره۲-۱- معیارهای ارزشیابی رهبران بر مبنای روش نوسازی سازمان، 22
جدول شماره ۲-۲ فرم ارزشیابی ویژگیهای هر تصمیم یا اقدام از سه بعد 30
جدولشماره۲-۳ معیارهایپیشنهادی برای ارزشیابی رهبریاخلاقی 33
جدول شماره ۲-۴ پیش شرطهای تعهد سازمانی 60
جدول شماره ۳-۱ متغیرهای تحقیق 79
جدول شماره ۳-۲ ضریب آلفای کرنباخ مربوط به پایایی پرسش نامه 81
جدول (۴-۱): توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان برحسب جنس 85
جدول (۴-۲): توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان برحسب سابقهخدمت 86
جدول (۴-۳): توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان برحسب تحصیلات 87
جدول (۴-۴): توزیع فراوانی و درصد فراوانی متغیر رهبری اخلاقی 88
جدول (۴-۵): توزیع فراوانی و درصد فراوانی متغیر اعتماد بهسرپرست 89
جدول (۴-۶): توزیع فراوانی و درصد فراوانی تعهد عاطفی 90
جدول (۴-۷): توزیع فراوانی و درصد فراوانی تعهد مستمر 91
جدول (۴-۸): توزیع فراوانی و درصد فراوانی تعهد هنجاری 92
جدول (۴-۹): توزیع فراوانی و درصد فراوانی تعهد سازمانی 93
جدول (۴-۱۰): نتیجه آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق 94
جدول (۴-۱۱): آزمون رتبهبندی فریدمن در متغیرهای پژوهش 95
جدول (۴-۱۲): خیدو بین تعهد سازمانی و رهبری اخلاقی 96
جدول (۴-۱۳) آزمون همبستگی اسپیرمن 97
جدول (۴-۱۴) آزمون کروسکال- والیس 97
جدول (۴-۱۵) خیدو بین اعتماد بهسرپرست و رهبری اخلاقی 98
جدول (۴-۱۶) آزمون اسپیرمن 98
جدول (۴-۱۷) آزمون کروسکال- والیس 99
جدول (۴-۱۸) خیدو بین رهبری اخلاقی و تعهد عاطفی 100
جدول (۴-۱۹) ضریب همبستگی اسپیرمن بین متغیر رهبری 100
جدول (۴-۲۰) آزمون کروسکال- والیس 101
جدول (۴-۲۱) رابطه بین رهبری اخلاقی و تعهد مستمر 102
جدول (۴-۲۲) ضریب همبستگی اسپیرمن بین رهبری اخلاقی و تعهد مستمر 103
جدول (۴-۲۳) آزمون کروسکال- والیس 103
جدول (۴-۲۵) رابطه بین رهبری اخلاقی و تعهد هنجاری در واحدهای مالی همدان 104
جدول (۴-۲۶) ضریب همبستگی اسپیرمن بین رهبری اخلاقی و تعهد هنجاری 105
جدول (۴-۲۷) آزمون کروسکال- والیس 105
فهرست شکلها
شکل شماره ۱-۱ مدل مفهومی تحقیق 9
شکل شماره ۲-۱:نموادار استخوان ماهی عوامل موثر بر تعهد سازمانی 49
شکل شماره ۲-۲ فرایند اعتماد 68
فهرست نمودارها
نمودار(۴-۱) توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنست۸۶
نمودار(۴-۲) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس سن 86
نمودار(۴-۳) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس تحصیلات 87
نمودار(۴-۴) توصیف نظر پاسخگویان در مورد متغیر رهبری اخلاقی 88
نمودار(۴-۵) توصیف نظر پاسخگویان در مورد متغیر اعتماد بهسرپرست 89
نمودار(۴-۶) توصیف نظر پاسخگویان در مورد متغیر تعهد عاطفی 90
نمودار(۴-۷)توصیف نظر پاسخگویان در مورد تعهد مستمر 91
نمودار(۴-۸) توصیف نظر پاسخگویان در مورد تعهد تکلیفی (تعهد هنجاری) 92
نمودار(۴-۹) توصیف میان نظر پاسخگویان در مورد تعهد سازمانی: 93
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱مقدمه
وقوع فساد مالی در بخش دولتی و خصوص بیانگر وجود مشکلاتی در زمینه اخلاق کسب و کار در کشور ما است. افشای اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی در بانک صادرات در سال ۱۳۷۳، افشای سوء استفاده کلان مالی فردی به نام شهرام جزایری در سال ۱۳۸۰ ، ورود فراوان گوشت های آلوده به کشور در سال ۱۳۸۲ (رفیع پور۱۳۸۶،ص ۶۹) و افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات در سال ۱۳۹۰ نشانه هائی از بروز فساد مالی در ایران است که پای بخش دولتی و مدیران مرتبط با آن را به میان می کشاند.
فساد اداری مختص ایران نیست و در کشورهای جهان فراگیر است. کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد که از سال ۲۰۰۵ میلادی رعایت مفاد آن برای کشورهای عضو لازم الاجرا شده است تا این زمان بیش از ۱۳۰ کشور جهان آن را امضاء و رعایت مفاد آن را متعهد شده اند (دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، ۱۳۸۷، ص ۱) یافتن ریشه های بروز فساد و ترمیم آن برای اصلاح نظام اداری در دستور کار بیشتر دولت ها قرار دارد. در ایران راهبرد مبارزه با فساد با ابلاغ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در دی ماه سال ۱۳۹۰ به شکل جدی وارد فرایند عملیاتی آن شده است.
راهبردهای مبارزه با فساد در دوبخش پیشگیری و مبارزه قابل پیگیری است (همان، ص ۹) در این پژوهش راهبرد اولیه مبارزه با فساد یعنی پیشگیری مد نظر است. در این چارچوب تبیین ارزش های اخلاقی به صورتی واقع گرایانه و کاربردی مورد توصیه است؛این توصیه ها لازم است شامل پیام هائی فراگیر بوده و دایره اجرا و شمول آن را تمامی کارکنان از جمله مدیران در برگیرد. مدیران لازم است با عمل به توصیه های اخلاقی به صورت الگوی رفتاری و کرداری ، اصول اخلاقی را در سازمان ها تقویت کنند. حتا در شکل فراگیرتر ، این اصول باید توسط مجموعه جامعه پذیرفته و پشتیبانی شود. (پیتر لانگست ، ۱۳۸۷،صص ۲-۳۶۱)
در ادبیات مدیریت اعمال نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان در چارچوب وظیفه رهبری می گنجد. در واقع رهبری در کانون روابط مدیر با کارکنانش قرار دارد و مدیر در مقام یک رهبر کارکنان را تشویق می کند در چارچوب برنامه های رسمی و مشخص سازمان حرکت کنند (اعرابی، ۱۳۸۵ ، ص ۷) جوهره ی رهبری نفوذ است و رهبران از قدرت نفوذ خود برای ترویج رفتارهای اخلاقی و یا به طور منفی برای تشویق رفتارهای غیراخلاقی استفاده می کنند۰مکمانوس.کی ،۲۰۱۱). این موضوع به خصوص زمانی اهمیت پیدا می کند که سازمان ها با بحران های اخلاقی مواجه شوند. در شرایطی که مسائل بغرنج اخلاقی سازمانی را در بر می گیرد یا حوادثی رویکرد دوباره به اخلاقیات را در سازمان موجب می شود توجه افراد به رهبران اخلاقی بیشتر معطوف خواهد شد. در این شرایط افراد بیشتر به اهمیت و تاثیر محیط اخلاقی و رهبری اخلاقی پی می برند. (تروینوو براون، ۲۰۰۶، ۶۰۲) پژوهش حاضر در پی آن است نقش و تاثیر رهبری اخلاقی را بر تعهد سازمانی کارکنان مورد سنجش قرار دهد.
منابع:
افجه،سید علی اکبر (۱۳۸۸). مبانی فلسفی و تئوری های رهبری و رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت. چاپ ششم.
اشجع،آرزو؛ نوری،ابوالقاسم؛عریضی ،حمید رضا؛سماواتیان،حسین. (۱۳۸۸) . رابطه ابعاد عدالت سازمانی با اعتماد به سازمان و سرپرست در کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان . دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی،سال ۱۱ شماره ۳۹، صص ۲۱-۴۰
اعرابی،سید محمد. مدیریت. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی (۱۳۸۵).
ازگلی محمد،(۱۳۸۱) نقش مدیریت عالی دستگاهها در کاهش تخلفات اداری، در: مجموعه مقالات همایش سلامت اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تهران.
ازگلی، محمد (۱۳۸۳). رهبری استراتژیک چشمانداز، تهران: دانشگاه امام حسین (علیهالسلام).
ازگلی، محمد ( ۱۳۸۴ ). درآمدی بر معیارها و روشهای ارزشیابی رهبری اخلاقی، فصلنامه مصباح، سال ۱۴ ،شماره ۵۶ ، صص ۴۳-۵۸.
اشنایدر و بارسو،(۱۳۸۱) مدیریت در پهنه فرهنگ ما، ترجمه داوود ایزدی و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
ال، دفت؛ ریچارد(۱۳۸۶)، تئوری و طراحی سازمان، علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی،چاپ نهم، جلد۱، ص۸۲، ۸۴-۹۰ و ۶۴۷.
امیرکبیری، علیرضا ؛نظری ،فرزاد ؛ مرادی ،محمد ؛ خدایاری، ابراهیم (۱۳۸۵)بررسی رابطه بین سبکهای رهبری تحول آفرین و تبادلی باتعهد سازمانی کارکنان. فرهنگ مدیریت. سال چهارم، شماره چهاردهم، صفحه ۱۱۷-۱۴۲.
اصلانخانی،محمدعلی(۱۳۷۹). بررسی توصیفی رابطه موجود بین سبک های مختلف رهبری با رضایت شغلی از دیدگاه استادان ورزش دانشگاه های کشور. فصلنامه حرکت. شماره ۵ ،صص ۶۳-۸۵
اشجع،آرزو؛ نوری،ابوالقاسم؛عریضی ،حمید رضا؛سماواتیان،حسین. (۱۳۸۸) . رابطه اباد عدالت سازمانی با اعتماد به سازمان و سرپرست در کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان . دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی،سال ۱۱ شماره ۳۹، صص ۲۱-۴۰
اخلاقی، ابراهیم (۱۳۸۷).
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم مقاله بررسی رابطه بین اخلاق کار با تعهد سازمانی و رضایت شغلی را لطفا ببینید.
بررسی رابطه بین خودرهبری و تعهد کارکنان (در بانک تجارت استان قم). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی. دانشگاه تهران . پردیس قم
اسماعیلی، کوروش (۱۳۸۰): تعهد سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره۱۱۲.
بدیعی،مینو(۱۳۸۸)،فایول وچندین اصل مدیریتی
تنهایی ، ابوالحسن( ۱۳۷۹): مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، انتشارات مرندیز.
توکلی ، غلامرضا، بهشتی پور ، بهنام (۱۳۹۰) ؛ تهران:دانشنامه رهبری ؛ نشر رسا ؛ چاپ اول.
چاوشی، سید محمد حسین ( ۱۳۸۶ )، بررسی و مطالعه رابطه هوش عاطفی مدیران و میزان
اعتماد زیردستان به آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.
جعفری، مصطفی؛جنابی،شهاب. (۱۳۸۷) . معجزه تیم های کاری خودگردان. تهران: رسا.
چلپی ، مسعود (۱۳۸۵): تحلیل اجتماعی در فضای کنش، تهران، نشر نی.
چلپی ، مسعود (۱۳۷۵)جامعه شناسی نظم، تهران، نشر نی.
حسینی،علی(۱۳۷۹). مفهوم رهبری در سازمان. تهران: انتشارات سجاد.
حضرتی،محمود؛محمدی،فرشته (۱۳۸۹). سنجش مولفه های خدمت گزاری در مدیران سازمان های دولتی. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره ۲۹، صص۳۵-۵۴.
خرمشاهی، بهاءالدین ، انصاری،مسعود(۱۳۷۶) ، پیام پیامبر، مجموعهای از نامهها، خطبهها، وصایا، دعاها و تمثیلها و سخنان جامع حضرت محمد صلیالله علیه و آله و سلم، نشر جامی.
خاکی ،غلامرضا (۱۳۷۸)،روش تحقیق با رویکردی به پایان-نامه¬نویسی،تهران،انتشارات مرکز تحقیقات علمی کشور.
دفت،ریچارد ال.(۱۳۸۳). تئوری و طراحی سازمان. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. چاپ چهارم.
دیویس،کیت و نیواستورم،جان (۱۳۷۰): رفتار انسانی در کار، ترجمه محمدعلی طوسی، تهران، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی .
داروال؛استیون،گیبارد؛آلن،ریلتن؛پیتر. (۱۳۸۱) فلسفه اخلاق در سده بیستم. ترجمه مصطفی ملکیان. تهران: نشر سهروردی.
دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد.رهنمودهای تقنینی جهت اجرای کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد(۱۳۸۷)ترجمه بهره مند بگ نظر، حمید. مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.
رابینز،استیفن پی؛ دی سنزو،دیوید ای (۱۳۹۰)مبانی مدیریت،ترجمه اعرابی،سیدمحمد؛حمیدرفیعی،محمدعلی؛اسراری ارشاد،بهروز. تهران:دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رفیع پور،فرازمند(۱۳۸۶). سرطان اجتماعی فساد. تهران:شرکت سهامی انتشار.
رمضانیان ، محمد رحیم؛ صادقی ، عباس؛ پورجهانی ،رضا(۱۳۹۰)بررسی تأثیر ارزشهای مقدس اخلاقی بر تصمیم گیری، دشواری تصمیم و احساسات ناشی از تصمیم گیری. مدیریت دولتی ،دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دوره ۳، شماره ۶ ،صص ۹۳ تا ۱۱۰.
رابینز، استیفن؛(۱۳۷۸) رفتار سازمانی، علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی،چاپ سیزدهم، ص۲۸۳.
رابینز،استیفن.پی.(۱۳۸۳) اعرابی ،سید محمد و پارساییان ،علی. رفتار سازمانی. تهران:دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رضایی ، بیژن (۱۳۸۵) . بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی . پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی.
رضائیان، علی(۱۳۷۳)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی ، چاپ پنجم، تهران ، انتشارات سمت.
رکنی نژاد، مهرداد (۱۳۸۶): نظریه ها و مدل های جدید تعهد سازمانی .تهران.
رنجبریان ، بهرام (۱۳۷۵): تعهد سازمانی ، مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، سال دهم ، شماره ۱و۲، ص ۵۷-۴۱.
ساروقی ، احمد (۱۳۷۵): تعهد سازمانی و رابطه آن با تمایل به ترک خدمت، فصلنامه مدیریت دولتی ، شماره ۳۵، ص ۷۳-۶۵.
ساغروانی،سیما (۱۳۸۸): بررسی ارتباط بین هوش معنوی و تعهد سازمانی کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد.
سلاجقه ،پیمان (۱۳۸۰): بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی مدیران سطوح مختلف در صنایع کرمان.
سعادت،اسفندیار،(۱۳۷۵)، مدیریت منابع انسانی، تهران،سمت.
سلطان حسینی،محمد؛امیر تاش،علی محمد؛مظفری،امیر احمد.( ۱۳۸۴) توصیف و مقایسه سبک های مختلف رهبری با تعهد سازمانی و ابعاد آن از دیدگاه هیات علمی دانشگاه های کشور. نشریه علوم حرکتی و ورزش. شماره ۶..صص ۸۳-۹۴)
سرمدی،محمد رضا؛شالباف ،عذر(ا۱۳۸۶)اخلاق حرفه ای در مدیریت کیفیت فراگیر. اخلاق در علوم و فناوری. سال دوم شماره ۳ و ۴.
سیادت،سیّد علی ؛ مختاری پور، مرضیه؛ کاظمی ،ایرج.(۱۳۸۸). رابطه ی بین هوش اخلاقی و رهبری تیمی در مدیران آموزشی و غیر آموزشی از دیدگاه اعضای یأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. فصلنامه مدیریت سلامت، ۱۲(۳۶)، صص ۶۱-۶۹.
صادقی فر، جعفر؛(۱۳۸۶) ارزش¬فردی و تعهد سازمانی، شیراز، نوید شیراز، ، چاپ اول، ص۳۷.
صمدی،عباس و مهدوی خو،رضا.(۱۳۸۸). بررسی تاثیر اخلاق مدیریتی بر تعهد سازمانی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان همدان. فصلنامه تخصصی مالیات. شماره چهارم،صص ۴۶-۷۱.
صفری،حسین؛ابراهیمی،عباس. (۱۳۸۸). استخراج شاخص های کلیدی تعهد سازمانی در کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران. تهران:فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت. سال سوم ،شماره ۶. صص ۹۵-۱۱۲.
ضیائی، محمدصادق؛نرگسیان،عباس؛آیباغی اصفهانی،سعید (۱۳۸۷). نقش رهبری معنوی در توانمندسازی کارکنان دانشگاه تهران. نشریه مدیریت دولتی، دوره ۱، شماره ۱، پاییز و زمستان ۱۳۸۷ ، صص ۶۷-۸۶.
ضیغمی،لعیا (۱۳۸۹). رابط? بین هوش معنوی و تعهد سازمانی در کارکنان سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره شغلی. دانشگاه علامه طباطبائی.
عراقی ، محمود (۱۳۷۳): بررسی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی در کارکنان مجتمع فولاد اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده ، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان .
غنی نژاد،موسی (۱۳۷۷) . جامعه مدنی. تهران: طرح نو.
فرهنگی، علی اکبر و حسین زاده، علی (۱۳۸۴): دیدگاههای نوین درباره تعهدسازمانی، ماهنامه تدبیر.
فرهنگی ،علی اکبر؛فتاحی، مهدی؛واثق، بهاره (۱۳۸۵). معنویت در محیط کار و نقش آن در بهبود رفتار شهروندی سازمانی. فرهنگ مدیریت ،سال چهارم، شماره سیزدهم، تابستان ۱۳۸۵،صص ۵-۳۶.
کرمی نیا ،رضا ؛ سلیمی ،سیدحسین ؛ امینی ،علی.(۱۳۸۹) رابطه سبک رهبری با فرهنگ و تعهد سازمانی در نیروهای نظامی. مجله طب نظامی. دوره ?? ، شماره ?، صص ۶۵-۷۰.
کریم زاده ، مجید (۱۳۷۸): تعهد سازمانی، نشریه انجمن مدیریت ایران، شماره ۳۹.
گل پرور محسن،پاداش فریبا،آتش پور محمد،( ۱۳۸۹ )،مدل تقویت احساس انرژی،توانمندی و خلاقیت کارکنان از طریق رهبری اخلاقی،فصلنامه سلامت کار ایران،دوره ۷شماره ۳ . صص ۴-۱۱.
گریفن،مورهد،(۱۳۸۷)، رفتار سازمانی،ترجمه مهدی الوانی،غلامرضا معمار زاده ،تهران،انتشارات مروارید.
ناصحی فر،وحید؛ الماسی فرد،محمد. (۱۳۸۸) جایگاه معنویت در جامعه سازمانی امروز. اخلاق در علوم و فناوری. سال چهارم شماره ۳ و ۴.
لانگست،پیتر و دیگران(۱۳۸۷) برنامه های جهانی مبارزه با فساد. ترجمه جلالی فراهانی،امیرحسین؛ بهره مند بگ نظر، حمید. مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
مدنی ، حسین و زاهدی ، محمد جواد (۱۳۸۴): تعیین اولویت عوامل مؤثر بر تعهد کارکنان، مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، شماره ۱.
مقیمی ، محمد (۱۳۷۷): رویکردی پژوهشی به سازمان و مدیریت، چاپ اول ، تهران، نشر ترمه.
مقیمی، سید محمد و رمضان. (۱۳۹۰) مجید. پژوهشنامه مدیریت،جلد دوم، تهران: انتشارات راهدان.
مولایی، ناصر (۱۳۸۵): حرفه گرایی و تعهد کارکنان : پژهشی در شرکت ملی نفت ایران، رساله دکترا، دانشگاه علامه طباطبایی.
میرسپاسی،ناصر ،(۱۳۸۸)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار،تهران،میر.
مک گرگور،دوگلاس. چهره انسانی سازمان. ترجمه حسین وزیری سابقی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
مرتضوی، شهرزاد و دیگران(۱۳۷۹)؛ رابطه فرهنگ با مدیریت منابع انسانی و رفتارهای سازمانی، تهران، نخل،چاپ اول، ص۳۳.
موسی خانی،مرتضی؛ محمدنیا،علی (۱۳۸۵).ارائه و تبیین شاخص های انتخاب مدل رهبری نوین و نحوه یکپارچه سازی آن در سازمان ها (مقایسه تطبیقی رهبری خدمتگزار و رهبری تحول گرا). تهران: فرهنگ مدیریت. سال چهارم، شماره چهاردهم، پاییز و زمستان ۱۳۸۵. صص ۱۶۳-۲۰۱.
نور علیزاده،رحمان (۱۳۸۷). رهبری معنوی ،الگوی جدید رهبری در هزاره سوم. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال پنجم، شماره ۱۶، صص ۱۰۱-۱۱۰.
هس مر،ال.تی. (۱۳۸۹) اخلاق در مدیریت، ترجمه اعرابی، سید محمد و ایزدی،داود. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. چاپ سوم .
هس مر، ا.ت(۱۳۸۲) اخلاق در مدیریت، ترجمه: سید محمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
یوکل، گری، (۱۳۸۳). مدیریت و رهبری در سازمان، ترجمه محمد ازگلی و قاسم قنبری،تهران: دانشگاه امام حسین (علیهالسلام).
منابع لاتین:
Ali,Abbas J.and Al-KazemiAli A.(2007) Islamic work ethic in Kuwait. Cross Cultural Management: An International Journal.Vol. 14 No. 2, 2007.pp. 93-104.
Ali,Abbas J.and Al-Owaihan, Abdullah .(2008). Islamic work ethic: a critical review. Cross Cultural Management: An International Journal. Vol. 15 No. 1, 2008.pp. 5-19.
Al-Khatib ,J.A. Robertson C.J. Stanton ,Auria (2002). Business ethics in the Arab Gulf States: a three-country study. International Business Review 11 (2002) 97–111.
Brown,M.,Trevino,L.,and Harrison,D.(2005) .Ethical leadership: A social learning perspective for construct development and testing. Organizational Behavior and Human Decision Processes 97 (2005) 117–134.
Borba،M.(2005), The step- by – step plan to building moral intelligence, Nurtuing Kids Heart& Souls, National Educator Award، National council of self-esteem.Jossey-Bass.
Brown; Michael E, Treviño; Linda K. Ethical leadership: A review and future directions. The Leadership Quarterly 17 (2006) 595–616.
Brown, M. E., Trevino, L. K., & Harrison, D. (2005). Ethical leadership: A social learning perspective for construct development and testing. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 97, 117-134.
Beu،D,&Frink،D.D. (2001), Ethical issues in human resources systems,Human Resource Management Review،۱۱(۱۵)،۱۱-۲۹.
CRAMER, D “JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL CONTINUANCE COMMITMENT: A TOW – WAVE PANEL STUDY”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 17. NO 4 (1996).
Civlla, Toanne. B (1998). E Thics, The Heart of Leadership, London, Praeger.
COMMITMENT: A TEST OF MARCH AND SIMON’ MODEL”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 19 NO 1 (1998).
Dietz, Graham & Hartog, Deanne N. Den, (2006), Measuring trust insideorganizations, Personnel Review, Volume. 35, Number 5.
Donaldson,T,&Davis,K.(1990), Business ethics, Management Decision, 28 (6)،۲۳-۲۴.
Glanz,Jeffrey(2006). Ethical and spiritual leadership. Corwin press
Gender in Organization , , Dissertation for the Degree of Doctor of Philosophy Clinical Psychology, Walden University.
Griseri, pavl (1998). Managingvalues: Ethical change in organizations, Chippengan, Macmillan Business.
Heres ,Leonie.(2010). ETHICAL LEADERSHIP: A VARIFORM UNIVERSAL PHENOMENON. Research group Integrity of Governance. 2010
Islamic work ethic and attitude toward organizational change”, Human Relations, Vol.53, No.4, pp.513-537.
JamesB .D econinc”The effect of organizational justice, perceived organizational support, and perceived supervisor support on marketing employees” level of trust” Journal of Business Research, Volume 63, Issue 12, December 2010, Pages 1349–1355, http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2010.01.003.
Kanungo and M. Mendonca (1996). Ethical dimensions of Leadership, London; SSBE.
Komives,s,r.(1991) thr realation between transformational and transactional leadership and achieving style. Journal of college student development ,32,155-164
Kalshoven ,Karianne . and Den Hartog, Deanne N. and De Hoogh ,Annebel H. B. Ethical Leader Behavior and Big Five Factors of Personality. Journal of Business Ethics (2011) 100:349–366
Lau,H.C,Idris,M.A.(2005),Soft foundations of the critical success factors ontqm implementation in Malaysia,TQM Magazine,13(4)،۵۱۵-۵۵۲.
Lennick،D.،&Kiel،F.(2005), Moral intelligence: The key to enhancing business performance and leadership success, Wharton School Publishing, An imprint of Pearson Education.
Lange, Heiko and eta; (1998). Working Across cultres; Ethical perspectives for Intercultvroal Management, London, Kluwer Academic publishers.
Manallack، S.(2006), Is honesty the best form of business risk management?, Available at http://www, domain-b. com.
MOWDAY, R.T “REFLECTIONS ON THE STUDY AND RELEVANCE OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT”. HUMAN RESOURCE MANAGEMENT REVIEW, VOL 8, NO 4 (1998).
MEYER, J.P & HERSCOVITCH, L “COMMITMENT IN THE WORKPLACE, TOWARD A GENERAL MODEL”, HUMAN RESOURCE MANAGEMENT REVIEW, VOL 11, (2001).
MAYER, R.C & SCHOORMAN, D.F “DIFFERENTIATING ANTECEDENTS OF ORGANIZATIONAL Mottaz Cliford J, (1988), Determinants of organizational commitment, Human Relation, Vol. 41, No. 6.
Mcmanus, K.(2011).The Relationship Between Ethical Leadership, Attachment Starrat, R.J.(2004)Ethical Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
Martins,Nico,(2002),A model for managing trust,international Journal of manpower,Vol.23,No8
Levi,Margaret and Braithwaite,Valerie,1999,Trust and Governance ,new York:Russell Sage Foundation.
Mayer, R. C. and Davis, J. H. (1999), “The Effect of the Performance Appraisal System on Trust for Management: A Field Quasi-Experiment,” Journal of Applied Psychology, 84, 123-136
Mcmanus, K.(2011).The Relationship Between Ethical Leadership, Attachment Orientation and Ngodo,O.E. (2008) procedural justice and trust. International journal of leadership studies, 4(1), 82-100.
Northouse, P(2004).Leadership: Theory And Practice(3ed).US: Sage Publications. P310-316.
Mcknight,D,Harrison and Cummings,Larry L , and Chervany,Norman L,1998,Trust Formation in New organization relationship ,advances in group ,processes,vol.
Ngodo,O.E. (2008) procedural justice and trust. International journal of leadership studies, 4(1), 82-100.
Ogunfowora,B.(2009).The consequences of ethical leadership :comparisons with transformational leadership and abusive supervision. , Thesis for the Degree of Doctor of Philosophy , university of Calgary
Orientation and Gender in Organization , , Dissertation for the Degree of Doctor of Philosophy Clinical Psychology, Walden University.
Ponnu Cyril H., Tennakoon Girindra.(2009). The Association Between Ethical Leadership and Employee Outcomes – the Malaysian Case. EJBO. Vol. 14, No. 1. Pp 21-32
Sutherland , Michael A ; (2010) ; An Examination of Ethical leadership & Organizational Commitment ; A Dissertation Doctor of Business Administration ; Submitted to Nova Southeastern University ;
Turner،N.،&Barling،J, (2002), Transformational leadership and moral Reasoning, Journal of Applied Psychology، ۸۷(۲)، ۳۰۴-۳۱.
Yousef, D. (2000) “Organizational commitment as a mediator of relationship between
Nohira,nitin and khurana,rokesh (2009). Hand book of leadership theory and practice. . power and leadership by joseph and nge. HBP.
Zhu, W., May, D. R. and Avolio, B. J. (2004), “The Impact of Ethical Leadership Behaviour on Employee Outcomes: The Roles of Psychological Empowerment and Authenticity,” Journal of Leadership and Organizational Studies, 11, 16-26.
منابع اینترنتی:
http://minoobadiee.blogfa.com/8805.aspx
۱۷، ص ۷۴-۷۳. http://www.sciencecenter.ir/index.php?newsid=1276
استرون ، حسین (۱۳۷۷): تعهد سازمانی، مدیریت در آموزش و پرورش، دوره پنجم، شماره مسلسل
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.