افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله اموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیت فارسی و کلمات متن کتاب درسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله اموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیت فارسی و کلمات متن کتاب درسی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله اموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیت فارسی و کلمات متن کتاب درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله اموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیت فارسی و کلمات متن کتاب درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن افزایش توان یادگیری درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ با استفاده از وسیله اموزشی کتاب درسی و توجه مفهومی به ادبیت فارسی و کلمات متن کتاب درسی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

یکی از مشکلاتی که در کلاسهای درسی در مناطق دو زبانه مانند تدریس درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ پایه دوم تجربی در مدارس عادی وجود دارد عدم درک صحیح بیشتر دانش آموزان از متن کتاب درسی است که می تواند دلایل گوناگون داشته باشد این مقاله سعی دارد تا با بررسی بر روی زمینه های ذهنی دانش اموزا از لحاظ نحوه قرائت و درک صحیک کلمات فارسی وعلمی کتاب نشان دهد که اگر در سنین پایینتر در مدارس و خانواده های به ویژه مناطق دو زبانه نسبت به ایجاد عادات مطالعه صحیح ادبیات فارسی از کتب درسی اقدام شود و سپس پیگیری گردد آنگاه در سنین دبیرستان مشکلات مطالعه صحیح ادبیت فارسی از کتب درسی اقدام شود و سپس پیگیری گردد و نتایج بهتری در امتحانات اخذ می نمایند. پژوهش انجام شده در مورد دانش آموزان پایه دوم تجربی در منطقه دهلران از توابع استان ایلام می باشد که دارای زبان بومی کردی و لری و عربی بوده و باتوجه به اینکه کتب درسی مورد مطالعه در مدارس کشور به زبان فارسی می باشد لذا درک مفاهیم مطالب درسی انطور که باید صورت نمی گیرد. جامعه آماری مورد حدود ۶۰۰ نفر برای دو سال تحصیلی پیاپی و حجم نمونه بررسی و مقایسه تعداد ۱۰۲ دانش اموز در دبیرستان شهرستان مدرس در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ به تعداد ۴۶ نفر و سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ به تعداد ۵۶ نفر در درس زیست شناسی و آزمایشگاه ۱ بوده است ابزار جمع آوری اطلاعات براساس نمرات اخذ شده و در دو سال پیاپی مورد بررسی و مقایسه قرارگرفت نتایج نشان داد که میانگین نمرات حاصله در سال تحصیلی مورد تحقیق ۹۲-۱۳۹۱ نسبت به سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ بالاتر رفته و دانش آموزان درک بهتری از مفاهیم کتاب درسی پیدا نمود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.