شناسایی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه پیام نور مطالعه موردی : دانشگاه پیام نور مرکز رشت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه پیام نور مطالعه موردی : دانشگاه پیام نور مرکز رشت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه پیام نور مطالعه موردی : دانشگاه پیام نور مرکز رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه پیام نور مطالعه موردی : دانشگاه پیام نور مرکز رشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشجویان دانشگاه پیام نور مطالعه موردی : دانشگاه پیام نور مرکز رشت :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

توجه به مقوله کارآفرینی، به دلیل بروز رکود اقتصادی، کوچک شدن بخش دولتی و رشد کند بخش خصوصی، که منجر به افزایش بی سابقه نرخ بیکاری در کشور شده اند، بر هیچکس پوشیده نیست. از سوی دیگر توسعه کمی و افزایش قابل توجه ظرفیت مراکز آموزش عالی در کشور، منجر به جابجایی سطح تحصیلات جامعه بیکار از تحصیلات متوسطه به تحصیلات عالی شده است. این مساله از دیدگاه یک تهدید برای جامعه به دلیل افزایش سطح توقع فارغ التحصیلان دانشگاهی به دفعات بررسی شده اما در کمتر مطالعه ای به عنوان یک فرصت، مورد ارزیابی قرار گرفته است. بی شک وجود نیروی جوان، تحصیل کرده و باانگیزه عامل مهمی در توسعه اقتصادی و دستیابی به اهداف کلان اقتصادی کشور، از طریق ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه خواهد بود. در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به طراحی درس و سرفصل آموزش کارآفرینی با عنوان مبانی کارآفرینی نموده اند. لکن مکانیزم آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، ناتوان از ارائه کاربردی و اثر بخش این درس می باشد. مطالعه حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر ناکارآمدی آموزش درس مبانی کارآفرینی در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه در دانشگاه پیام نور بررسی شده است. این مطالعه از جنبه هدف کاربردی و از جنبه ماهیت، مطالعه توصیفی و پیمایشی محسوب میشودکه در آن پس از انجام مصاحبه های کیفی و ارائه پرسشنامه باز و شناسایی شاخص های موجود، با استفاده از پرسشنامه ای بسته به شیوه لیکرت و پایایی قابل قبول، مهمترین عوامل مشخص گردیده اند. نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد، عواملی چون ناشناخته بودن ماهیت کارآفرینی، روش ارزیابی نادرست، ناتوانی مدرس در ارائه آموزش اثربخش و کاربردی، بی انگیزگی دانشجویان و ساعات کم تدریس و برگزاری کلاس از مهمترین مولفههای موثر بر ناکارامدی این درس در ایجاد و تقویت نگرش کارآفرینانه بوده اند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.