ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول وکارایی سرمایه گذاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول وکارایی سرمایه گذاری دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول وکارایی سرمایه گذاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول وکارایی سرمایه گذاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول وکارایی سرمایه گذاری :

تعداد صفحات :۴۳

چکیده مقاله:

امروزه با گسترش سطح کیفی فعالیت و همچنین توسعه امور اقتصادی، تصمیمات مالی شرکتها از جمله مسائل پیچیدهای است که در راستای کسب بهترین بازده و مطلوبیت در بهترین شرایط به وجود میآید. در اینراستا مدیران مالی با توجه به آن که مسئولیت اصلی این تصمیمات به آنها بر میگردد در پی دستیابی به روابط ، بین عوامل شاخص در شرکتها هستند. از جمله این مسائل مبحث سرمایه گذاری است آئون و هوانگ ۸۰۰۲ (. ساختار بازارهای محصول ممکن است بر ریسک جریانهای نقدی شرکت و در نتیجه کارایی سرمایهگذاری تاثیرگذار باشد. از اینرو در این پژوهش به بررسی شاخص های هرفیندال هیرشمن، لرنر و لرنرتعدیل شده در تبیین رابطه بین ساختار رقابتی بازار محصول و کارایی سرمایهگذاری پرداخته است. بنابراین هدف این پژوهش ارائه شواهدی در مورد تاثیر ساختار رقابت بازار محصول بر کارایی سرمایهگذاری شرکتهایپذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به منظور پاسخگویی به مساله مطرح شده، شش فرضیه تدوین شدهاست. جهت آزمون این فرضیهها، نمونهای از۱۰۱ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای ۱۸۲۱ تا ۱۸۳۸ انتخاب شدهاست. در این پژوهش جهت تعیین کارایی سرمایهگذاری از مدل لانگ ) ۸۰۱۸ ( و جهت اندازه گیری رقابت بازار محصول ازسه شاخص: هرفیندال و هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده استفاده شده است نتایج پژوهش نشان داد که رقابت بازار محصول بر کارایی سرمایهگذاری تأثیرگذار است و هر سه شاخص هرفیندال و هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده قدرت توضیح دهندگی کارایی سرمایهگذاری را دارا می باشد همچنین افزایش در رقابت بازار محصول )شاخص هرفیندال- هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده( موجب کاهش در عدم کارایی سرمایهگذاری می شود. نتایج پژوهش همچنین نشان میدهد افزایش در رقابت بازار محصول )هرفیندال_هیرشمن، شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده( در شرکتهای بزرگ موجب کاهش بیشتری در عدم کارایی سرمایهگذاری می شود. و نهایتاً با در نظر گرفتن رقابت بازار محصول )هرفیندال_هیرشمن،شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده( شرکتهای دارای نقدینگی، تمایل به بیش سرمایهگذاری دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.