بررسی اثر کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از بلوکهای جاذب موجWIB مطالعه موردی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از بلوکهای جاذب موجWIB مطالعه موردی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از بلوکهای جاذب موجWIB مطالعه موردی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از بلوکهای جاذب موجWIB مطالعه موردی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از بلوکهای جاذب موجWIB مطالعه موردی پل تاریخی سی و سه پل اصفهان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

بسیاری از کشورها خطوط مترو از کنار بناهای تاریخی، قلعه ها و ساختمان هایی با چندصد سال عمر می گذرند . بنابراین نیازمند ارتعاش ثابت و در محدوده قابل قبول می باشند. ارتعاشات به عنوان مهمترین عامل زوال سازه های تاریخی است . اثرات ارتعاشات بر روی ساختمان های تاریخی مشابه ساختمان های معمولی است ولی با افزودن عدم قطعیت هایی از جمله قدمت سازه های تاریخی و عدم مقاومت لازم ، مصالح قدیمی و مشخصات سازه ای متفاوت با حال ، ارزش معنوی و ضرورت اطمینان بیشتری در قبال خرابی یا نقصان آنها که باید در نظر گرفته شوند . اثرات بلند مدت ارتعاشات ناشی از مترو ممکن است خود را به صورت خستگی مواد سازه و نیز نشست پی سازه بر اثر لرزه های مداوم نشان می دهد. در مصالح سازه های قدیمی مانند آجر، سنگ و مصالح بنایی برخلاف سازه های فولادی و بتنی ، پدیده خستگی زمانیکه بارهای تناوبی به آنها وارد می شود آنچنان شناخته شده نیست. در این تحقیق ارتعاشات وارده بر پل تاریخی سی و سه پل اصفهان سنجیده شده و پاسخ سازه ه تاریخی در برابر ارتعاشات مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از یکی از موثرترین راهکارهای کاهش ارتعاش و در اطراف منبع ارتعاش (خط ) اهدافی همچون تعیین میزان کارایی در کاهش سطح WIB استفاده از بلوکهای جاذب موج ارتعاش و اثرات تغییرات سختی بر سطح ارتعاش وارده به سازه و تاثیر مشخصات خاک بر سطح ارتعاشات دنبال شده است. با متریال سخت از خاکهای اطراف باعث می شود تا سرعت موج برشی آن بیشتر از سرعت موج برشی خاکها WIB بلوکهای باشد. زمانی سخت کردن بستر در مجاورت خط آهن، کاهش خوبی در ارتعاشات را نشان میدهد که بی نهایت بلوک طویل از خاک سخت شده کنار خط آهن به عنوان جاذب موج به کار رود. نزدیک بودن بلوک به منبع ارتعاش، در میزان تغییر شکلخاک تأثیر دارد ولی در صورت دور بودن بلوکها از منبع ارتعاش، تغییر شکلها یکسان است. کاهش در دامنههای افقی ارتعاش در هر دو وضعیت ایزولاسیون فعال و غیر فعال) دور و نزدیک( نسبت به ارتعاشات قائم بیشتر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.