اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

وجود اضطراب امتحان در دانش آموزان، علاوه بر تاثیر منفی بر عملکرد تحصیلی، باعث ایجاد اضطراب زیاد در آنها می گردد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کلیه ی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان شهر اصفهان بود.به منظور انجام پژوهش، از میان دانش آموزان دارای اضطراب امتحان ۶۰ دانش آموز (۳۰ دختر و ۳۰ پسر) به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده و با گمارش تصادفی در گروه های آزمایش و گواه قرار گرفتند. روش پژوهش از نوع آزمایشی بود. مداخلات مربوط به پذیرش و تعهددرمانی بر روی گروه آزمایش به شکل گروهی انجام گرفت در حالیکه گروه گواه در طی فرایند پژوهش از این مداخله بی بهره بودند. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق آزمون اضطراب بک و پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بود. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که پذیرش و تعهد درمانی بر اضطراب دانش آموزان دارای اضطراب امتحان تاثیر معنادار داشته است(P<0/001). به نظر لازم می رسد که علاوه بر یافتن ریشه های اضطراب امتحان در دانش آموزان و ارائه راه حل های جامع جهت برطرف شدن آن، باید به دیگر فرایندهای آسیب پذیر روان شناختی این دانش آموزان مانند اضطراب نیز توجه کافی را داشته و با به کارگیری روش درمانی مناسب نظیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد جهت درمان آنان اقدام نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.