بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر تعهد سازمانی کارکنان (شرکت گاز استان قزوین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر تعهد سازمانی کارکنان (شرکت گاز استان قزوین) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر تعهد سازمانی کارکنان (شرکت گاز استان قزوین)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر تعهد سازمانی کارکنان (شرکت گاز استان قزوین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تأثیر بازاریابی درونی بر تعهد سازمانی کارکنان (شرکت گاز استان قزوین) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

در سازمانهای امروزی کارکنان بیشترین تأثیر را از منظر سرمایه انسانی در تحقق و پیشبرد اهداف سازمانها، به ویژه کیفیت خدمات ارائه شده دارند .تحقیقات پیشین نشان داده است کیفیت خدمات رسانی سازمانها تحت تاثیر کارکنان به ویژه کارکنانی که بر مشتری و افرادی که در ارتباط مستقیم با مشتری می باشند تأثیر دارند قرار دارد . با مطرح شدن نقش و اهمیت عملکرد کارکنان در سازمانها به خصوص سازمانهای خدماتی، تحقیقات گسترده ای بر روی عملکرد ، خروجی ها و عوامل موثر بر آن صورت گرفته است . براین اساس در سالهای اخیر مباحث مربوط به بازاریابی درونی و توجه به کارکنان به عنوان مشتریان داخلی مطرحشده است . بازاریابی درونی را میتوان تلاش شرکت برای ارضای نیازهای کارکنان موثر بر مشتری (بری و همکاران ۱۹۷۶) و یا مدیریت اثربخش تر زنجیره ارزش، خدمت وارتباطات بین همکاران( گامسون، ۱۹۸۷ ) تعریف نمود . هدف این نوع از بازاریابی ایجاد اطمینان از رضایت مندی کارکنان سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت مشتریان بیرونی سازمان است که این امر به شکل فرآیندی از مشتریان داخلی به سمت مشتریان خارجی سازمان در جریان است .اگرچه چارچوب علمی بازاریابی درونی ازسال ۱۹۷۰ بطور مستمر در حال رشد بوده اما به لحاظ عملکردی رشد نسبتاً ناچیزی داشته است .از این رو در این تحقیق سه عامل بازاریابی درونی شامل بهبود و توسعه، پاداش، و چشم انداز با استفاده از مدل فورمن و مانی مورد اندازه گیری قرار خواهد گرفت. از سویی افزایش تعهد سازمانی به مفهوم رابطه مستحکم و با دوام بین خصوصیات مستخدم با کل سازمان مربوطه (پورتر، استیرز و دیگران، ۱۹۷۴) از جمله نتایج بازاریابی درونی محسوب می شود .تعهد سازمانی در این بررسی براساس مدل آلن و میر ( ۱۹۹۱ ) شامل سه اصل اساسی تعهد عاطفی ، تعهد مستمر و تعهد هنجاری در نظر گرفته می شود .تعهد عاطفی به احساس وابستگی عاطفی فرد به سازمان، تعهد مستمر به تمایل کارکنان به باقی ماندن در سازمان به خاطرهزینه های ترک سازمان یا پاداش های ناشی از ماندن در سازمان باز میگردد .تعهد هنجاری احساس تکلیف به باقی ماندن به عنوان یک عضو سازمان را منعکس میکند . هدف این مطالعه مشخص کردن مفاهیم بازاریابی درونی درشرکت گازاستان قزوین و بررسی تاثیر مفاهیم بازاریابی درونی بر میزان تعهد سازمانی کارکنان شرکت مذکور میباشد . جامعه آماری این تحقیق کلیه شاغلین شرکت گازاستان قزوین است و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. برای بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از همبستگی رتبه ای اسپیرمن و تاوکندال و برای ارزیابی اعتبار متغیرها از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است .یافته های تحقیق نشان می دهد بازاریابی درونی بر تعهد عاطفی و تعهد مستمر تاثیر داشته ولی با تعهد هنجاری رابطه معناداری ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.