ارزیابی طرح معماری روستاها در جذب گردشگران داخلی ( مطالعه موردی: روستای میمند)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی طرح معماری روستاها در جذب گردشگران داخلی ( مطالعه موردی: روستای میمند) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی طرح معماری روستاها در جذب گردشگران داخلی ( مطالعه موردی: روستای میمند)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی طرح معماری روستاها در جذب گردشگران داخلی ( مطالعه موردی: روستای میمند)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی طرح معماری روستاها در جذب گردشگران داخلی ( مطالعه موردی: روستای میمند) :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

این مقاله به بررسی معماری روستای میمند در جذب گردشگران پرداخته است . معماری این روستا از معماری معمولی بسیار با اهمیت تر است زیرا در این محیط عوامل کالبدی محیط زیست انسان از بین عوامل طبیعی انتخاب شده و تلفیق عجیبی بین کالبد مسکونی و رفتار انسان به عمل آمده و در واقع هر دو در هم تاثیر گذاشته اند. روش تحقیق توصیفی است و جمع آوری اطلاعات بر مبنای اسنادی( مطالعه پیشینه و مبانی نظری تحقیق ) و میدانی (مصاحبه)می باشد. معماری صخره ای حاکی از صحنه های جدال انسان با طبیعت و در خدمت گرفتن صخره های طبیعی است. این معماری از نظر فضا و کالبد آن به دو نوع تقسیم می شود، نوع اول درون صخره های بزرگ آزاد و مجزا از یکدیگر ، فضاهای متعدد ایجاد گردیده که به یک واحد مسکونی و یا واحدهای عمومی اختصاص دارد، نوع دوم که فضاهای متعدد در داخل صخره ها و تپه ها ایجاد گردیده و فاقد نمای خارجی بوده که نمونه مهم آن در ایران است. در این پژوهش انواع معماری صخره ای مطالعه شد و تحقیقات نشان داد که می توان معماری صخره ای منطقه گورمه کاپادوکیای ترکیه و معماری روستای کندوان را از نوع اول و معماری صخره ای روستای میمند کرمان را در نوع دوم معماری صخره ای دسته بندی نمود. جامعه آماری تحقیق گردشگران داخلی روستایی هستند و مصاحبه به صورت تصادفی از تعدادی از گردشگران که در آبان ماه ۱۳۹۳ مراجعه کرده بودند ، انجام گرفت. نتایج مطالعات میدانی بدست آمده مبین این واقعیت است که ساده بودن طراحی فضاهای داخلی و همخوانی مصالح با محیط جذابیت منحصر به فردی را برای گردشگران بوجود آورده است. بیشترین عناصری که باعث جذب گردشگران شده است، عبارتند از : کیچه ها، ایوان ها، اتاق ها و درب های چوبی این خانه ها .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.