مشاوره و هدایت شغلی ، حلقه مفقوده آموزشهای کارآفرینانه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مشاوره و هدایت شغلی ، حلقه مفقوده آموزشهای کارآفرینانه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مشاوره و هدایت شغلی ، حلقه مفقوده آموزشهای کارآفرینانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مشاوره و هدایت شغلی ، حلقه مفقوده آموزشهای کارآفرینانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مشاوره و هدایت شغلی ، حلقه مفقوده آموزشهای کارآفرینانه :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

آموزش های کارآفرینانه، بویژه در حوزه مهارت آموزی در زمره گران ترین آموزش ها به شمار می آید و با درایت و حمایت دولتها ، سرمایه های عظیمی از کشور برای ارائه آنها در جای جای نقاط کشور بسیج شده اند. لذا عقلانیت در مدیریت حکم می کندکه این آموزش ها به فراخور اصل تفاوت های فردی در امتیازات و توانا ییهای افراد که در قالب رغبت ها ، ارزش ها ، تواناییها ،مهارت ها و تجارب زندگی کاری و … طی مشاوره و هدایت شغلی احصاء شده اند ارائه گردد تا هم منجر به کارآفرینی و ایجادمشاغل پایدار گردد و هم افراد اشتغال یافته با حداکثر بهره وری در کار به بیشترین درجه رضایت شغلی دست یابند. امروزه بیکاررا فقط کسی نمی دانند که شغلی ندارد بلکه هر فردی که از زاویه همخوانی شغل با ویژگی های روحی ، روانی ، جنسیتی ،فیزیکی، شخصیتی در جایگاه شغلی خودش نباشد نیز از منظر بهره وری شغلی بیکار محسوب می گردد. استرس و افسردگیشغلی ، ناکامی و نارضایتی شغلی ، ناپایداری و تغییر شغل و … آفت های این ناهمخوانی به شمار می آیند. با چنین رهیافتی ازموضوع اهمیت رشد و هدایت مسیر شغلی در برنامه های آموزشی کارآفرینی کشور روشن و محسوس می گردد. انجمن مشاورهآمریکا رشد مسیر شغلی را این گونه تعریف می کند: «مجموعه ای از عوامل روان شناختی ، اجتماعی ، آموزشی ، جسمی،اقتصادی و تصادفی که بر ماهیت و معنای کار در گستره ی زندگی فرد تأثیر می گذارند.» (آندرسون، ۱۹۹۴) از اینرو هدف مشاوره مسیر شغلی جورکردن امتیازات و تواناییهای فرد با ملزومات شغلی است (پیچونی و بانک ، ۱۹۸۳) مقاله حاضر ضمن تبییناهمیت و ضرورت موضوع و آسیب شناسی وضعیت فعلی مهارت آموزی و اشتغال در کشورمان که ناشی از فقدان مشاوره مسیرشغلی مناسب در سالهای قبل از ۱۳۸۹ میباشد به ارائه راهبردهای مناسب برای گسترش این مهم در مراکز آموزش کارآفرینیکشور پرداخته است. به منظور تنویر اذهان مخاطبین این نوشتار، ضمن بیان تاریخچه مشاوره مسیر شغلی در ایران (که سابقه آنبه زمان هخامنشیان باز می گردد) و جهان به تشریح برخی ازنظریات مشاوره مسیر شغلی از جمله نظریه تیپ شناسی هالند کهبه لحاظ سادگی و قابل فهم بودن پرکاربردترین نظریه در مشاوره مسیر شغلی ، روانشناسی شغلی و سنجش رغبت های شغلی ۳۰سال اخیر به شمار آمده و با فرهنگ ایرانی نیز بسیار همخوانی دارد پرداخته و در ادامه الگوها و مدل های کارآمد این رشته ازجمله مدل خصیصه و عامل و تناسب بین فرد و محیط (PEF) و مدل رویکرد پردازش اطلاعات شناختی (CIP) و مدل مشاورهچندفرهنگی برای اقوام مختلف و زنان را مورد بررسی قرار می دهد و ضمن تشریح انواع نظام های رایانه ای راهنمایی مسیر شغلی، نظام های رایانه ای راهنمایی مسیر شغلی با تأکید بر نرم افزارهای دیسکاور و سیجی و سیجی پلاس ارائه گردیده است. پایانبخش مقاله حاضر ارائه پیشنهادات کاربردی برای اجرای هر چه کامل تر پروژه مشاوره مسیر شغلی در سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشورمان با محوریت «تدوین برنامه ملی رشد مسیر شغلی» خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.