مدل سازی توزیع سرب در خاک سطحی زمین های کشاورزی حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدل سازی توزیع سرب در خاک سطحی زمین های کشاورزی حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدل سازی توزیع سرب در خاک سطحی زمین های کشاورزی حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدل سازی توزیع سرب در خاک سطحی زمین های کشاورزی حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدل سازی توزیع سرب در خاک سطحی زمین های کشاورزی حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

بررسی توزیع غلظت فلزات سنیگن، جهت پایش آلودگی خاک و حفظ کیفیت محیط زیست امری ضروری است. در این پژوهش، تغییرات غلظت سرب در خاک سطحی زمین های حاشیه بزرگراه دزفول-اهواز بررسی و ویژگی های خاک شناسی مؤثر بر آن تعیین شد. برای این منظور، نمونه برداری خاک از عمق ۰ تا ۱۰ سانتی متر بر روی خط مجاور با محور بزرگراه با سه نمونه یکسان به فواصل ۱۵،۴۰ و ۱۰۰متری از حاشیه جاده انجام شد (مجموعاً ۱۳۵ نمونه). سپس در هر نمونه خاک، غلظت کل سرب، ماده آلی، آهک، pH، هدایت الکتریکی (EC) و توزیع اندازه ای ذرات خاک (درصد رس، سیلت، شن ریز و خیلی ریز و درصد کل شن) اندازه گیری گردید. مدل سازی با استفاده از ماشین های بردار پشتیبان (SVMs) و رگرسیون چند متغیره (MLR) انجام شد. برای بررسی کارایی مدل ها نیز از برخی شاخص های آماری نظیر ضریب همبستگی (r)، ریشه میانیگین مربعات خطا (RMSE) و شاخص کارایی مدل (MEF) بین مقادیر اندازه گیری شده و برآورد شده، استفاده گردید. بررسی نتایج حاصل از انتخاب متغیر به روش SVMs نمایان گر آن بود که در فاصله ۱۵ متری از جاده، پارامتر درصد آهک، در فاصله ۴۵ متری درصد رس و در فاصله ۴۵ تا ۱۰۰ سانتی متری pH و سپس میزان درصد شن بیشترین ضریب اهمیت را در دریافت سرب داشتند. ضریب r و شاخص MEF برای برآورد سرب با استفاده از مدل SVM به ترتیب برابر ۰/۸۶ و ۰/۷۰ درصد بود، در حال یکه مقدار آنها برای مدل MLR برابر ۰/۶۲ و ۰/۳۸ درصد بود. بنابراین؛ براساس نتایج این پژوهش به نظر می رسد که بتوان ازماشین های بردار پشتیبان برای تعیین عوامل مؤثر بر دریافت سرب در خاک حاشیه جاده ها و مدل سازی تغییرات آن در خاک استفاده نمود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.