طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعیکودکان دارای اختلالات طیف اتیسم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعیکودکان دارای اختلالات طیف اتیسم دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعیکودکان دارای اختلالات طیف اتیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعیکودکان دارای اختلالات طیف اتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعیکودکان دارای اختلالات طیف اتیسم :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

مقدمه: امروزه تلاشهای زیادی برای افزایش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسم از طریق ترکیب برنامه های رفتار درمانی و فلورتایم صورت میگیرد. هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتباریابی برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی در مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم انجام شد. روش: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات از نوع تجربی با طرح تک آزمودنی چند خط پایهای است. جامعه آماری کلیه کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم ۲ تا ۵ سال میباشند. از جامعه آماری مورد نظر تعداد ۴ کودک مبتلا اختلال طیف اتیسم با استفاده از معیارهای مختلف از کلینیک پدیده به صورت در دسترس انتخاب شدند و برنامه آموزشی را به مدت ۲۲ جلسه به صورت انفرادی دریافت کردند. داده ها به روش بازبینی نمودارها و روش محاسبه کاهش و افزایش درصدی نمرات مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که برنامه آموزشی فلورتایم مبتنی بر تحلیل رفتار کاربردی از اعتبار لازم برخوردار است و مداخله مورد استفاده باعث افزایش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسم شد. نتیجه گیری: این یافتهها نشان میدهد که مهارت های اجتماعی و ارتباطی را کودکان طیف اتیسم می توان با آموزش ارتقاء داد و همچنین از این روش می توان به عنوان یک مداخله در کاهش نشانگان بالینی کودکان طیف اتیسم استفاده کرد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.