بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان ها دولتی استان تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان ها دولتی استان تهران) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان ها دولتی استان تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان ها دولتی استان تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان ها دولتی استان تهران) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

هدف از این تحقیق مطالعه رابطه هوش با مهارت های زندگی دانش آموزان بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگیبود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دبیرستان ها پسرانه دولتی مناطق ۶ و ۱۲ شهر تهران که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول تحصیل بودند، تشتکیل داد (N=5962) با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد ۳۶۰ نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخابشدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد هوش هایچندگانه گاردنر (۱۹۹۰) و مهارتهای زندگی (فرم کوتاه) (یوسفی،۱۳۸۳)، استفاده شد. روایی هر دو پرسشنامه از طریق متخصصینبه دست آمد و پایایی آنها نیز از طریق آزمون آلفای کرونباخسنجیده شد که برای هوش های هشت گانه ۸۶/۲% و برای مهارتهای زندگی ۸۲/۶% به دست آمد که نشان از سطح قابل قبولابزار تحقیق بود. داده ها از طریق آزمون ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادبین مؤلفه های هشت گانه هوش با مهارتهای زندگی دانش آموزاندر سطح ۰/۹۹ رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین با استفادهاز رگرسیون چندگانه مشخص شد در کل حدود ۴۴/۵ درصد از واریانس مهارتهای زندگی را مؤلفه های هشت گانه هوش تبیینمی کنند و ۵۵/۵ درصد مربوط به متغیرهای دیگر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.