بررسی تأثیر پیش سازمان دهنده های تصویری و توضیحی در میزان درک مطلب یک مفهوم علمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تأثیر پیش سازمان دهنده های تصویری و توضیحی در میزان درک مطلب یک مفهوم علمی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تأثیر پیش سازمان دهنده های تصویری و توضیحی در میزان درک مطلب یک مفهوم علمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر پیش سازمان دهنده های تصویری و توضیحی در میزان درک مطلب یک مفهوم علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تأثیر پیش سازمان دهنده های تصویری و توضیحی در میزان درک مطلب یک مفهوم علمی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

روش تدریس از جمله مولفه های اصلی برنامه درسی و ازمراحل مهم طراحی آموزشی می باشد. روش تدریس مناسب،ابزار مفیدی برای ایجاد یادگیری با معنا می باشد؛ از روش هایتدریسی که یادگیری را معنادار می سازد، پیش سازمان دهندهها هستند. پیش سازمان دهنده به معلم کمک می کند تا بتوانداطلاعات را به طور معنی دار و مؤثر به دانش آموز برساند.تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده یتصویری و توضیحی بر میزان درک مطلب یک مفهوم علمی دردرس علوم کلاس پنجم ابتدایی انجام شده است. جامعه آماریدانش آموزان پایه ی پنجم منطقه ی قهاوند (استان همدان)است که درسال تحصیلی ۹۴-۹۳ به تحصیل اشتغال داشتند. با روش تصادفی ۴۰ نفر دانش آموز از یکی از مدارس به عنواننمونه انتخاب شدند. دانش آموزان به دو گروه ۲۰ نفره تقسیمشدند که گروه اول پیش سازمان دهنده ی توضیحی وگروه دومپیش سازمان دهنده ی تصویری دریافت کردند، سپس از هر دوگروه پس از دریافت پیش سازمان دهنده ها، پس آزمونی گرفتهشد. تحلیل نتایج نشان داد که گروه دریافت کننده ی پیشسازمان دهنده ی تصویری نسبت به گروه دریافت کننده یپیش سازمان دهنده ی توضیحی، در پس آزمون پیشرفتتحصیلی و درک مطلب عملکرد بهتری داشته اند. از اینپژوهش نتیجه گیری می شود که تصاویر اگر با اطلاعات قبلی وساخت شناختی دانش آموزان مرتبط و معنا دار باشد ومتناسب با سن آنها انتخاب شده باشد می تواند نقش موثریدر ارسال پیام، دریافت مفهوم و جلب توجه دانش آموزان داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.