اثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

نگرش مثبت آگاهی فرد را از فرصت ها افزایش می دهد و باعثتفسیر حوادث از زاویه دید مثبت می شود. مثبت اندیشی ایناحساس را در فرد ایجاد می کند که بر محیط اطرافش کنترل داشتهباشتد . با بهره گیری از مثبت اندیشی هیجانات منفی مهار یا کاهشمی یابند و فرد می تواند به شیوه ی مؤثری با هیجان خود مقابلهکند و کنترل هیجان را افزایش دهد پژوهش حاضر با هدف بررسیاثر آموزش مثبت اندیشی بر تنظیم هیجانی دانشجویان مقطعکارشناسی دانشگاه بیرجند انجام شد.روش ها: این پژوهش با توجه به هدف و کاربرد از نوع پژوهش های مداخله ای می باشد. طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بوده است. در ابتدا پس از برگزاری تصادفی پیش آزمون در میان ۳۰۰ نفر، ۲۳۸ نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند که از این میان ۶۰ نفر از دانشجویانی که دارای تنظیم هیجانی یک انحراف معیار پایین تر از میانگین جامعه (نمره برش) بودند انتخاب شدند و به صورت تصادفی ساده ۲۸ نفر در دو گروه (۱۴ نفر گروه آزمایش و ۱۴ نفر گروه کنترل) قرار گرفتند. سپس برای گروه آزمایش، ۷ جلسه ی ۲ ساعته برنامه آموزش های مثبت اندیشی برگزار شد، در حالی که به گروه کنترل، هیچ گونه آموزشی ارائه نشد. پس از اتمام آموزش، پس آزمون در هر دو گروه با شرایط قبلی اجرا شد. یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مثبت اندیشی بر نمرات کسب شده توسط آزمودنی ها در متغیر اصلی تنظیم هیجانی زیرمؤلفه های ارزیابی مجدد شناختی، تأثیر معنی دار دارد. به علاوه یافته ها نشان داد که آموزش مثبت اندیشی بر نمرات کسب شده توسط آزمودنی ها در زیرمؤلفه ی سرکوبی، اثر بخش نیست. نتیجه گیری: مثبت اندیشی به طور مؤثری منجر به بهبود تنظیم هیجان گردید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.