تعیین مولفه های مزیت نسبی صادراتی خرما با توجه به تغییرات در برنامههای توسعه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۱۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین مولفه های مزیت نسبی صادراتی خرما با توجه به تغییرات در برنامههای توسعه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین مولفه های مزیت نسبی صادراتی خرما با توجه به تغییرات در برنامههای توسعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین مولفه های مزیت نسبی صادراتی خرما با توجه به تغییرات در برنامههای توسعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین مولفه های مزیت نسبی صادراتی خرما با توجه به تغییرات در برنامههای توسعه :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

در رویکرد جدید، توسعه صادرات با تأکید بر صادرات غیرنفتی، یکی از راهبردهای مشخص در برنامههای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار میآید. صادرات محصولات کشاورزی نقش عمدهای در صادرات غیرنفتی دارد و در بین آنها خرما دارای اهمیت ویژهای میباشد. هدف اصلی این مطالعه، بررسی مزیت نسبی صادراتی خرما و عوامل مؤثر بر آن با تأکید بر برنامههای توسعه است. در این مطالعه، به منظور بررسی جایگاه صادراتی این محصول در ایران از شاخص مزیت نسبی ابراز شده صادراتی استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که هر چند ایران در صادرات این محصول دارای مزیت نسبی است، اما رشد این شاخص طی دوره ۲۰۱۱- ۱۹۶۱ منفی بوده است. علاوه بر این، به منظور تعیین عوامل موثر بر مزیت نسبی صادراتی این محصول در ایران از تحلیل سریهای زمانی و الگوی تصحیح خطای برداری برای دوره مورد بررسی استفاده شده است. برآورد مدل نشان داد نسبت قیمت داخلی به قیمت جهانی خرما و نرخ ارز به ترتیب دارای اثرات بلند مدت منفی و مثبت بر مزیت نسبی خرما هستند. همچنین تولیدات داخلی خرما و سیاستهای اعمال شده در برنامه چهارم توسعه به ترتیب دارای اثر مثبت و منفی معنیداری بر شاخص مزیت نسبی صادراتی خرما میباشند و این اثرگذاری در کوتاه مدت صورت میگیرد. باتوجه به نتایج به دست آمده، در دستور کار قرار گرفتن برنامههای دراز مدت در زمینه توسعه صادرات و سیاستهای انعطافپذیر تجاری میتواند منجر به بهبود و رشد مزیت نسبی بخش کشاورزی کشور شود. همچنین لازم است با استفاده از شیوه های مناسب، نسبت به بهبود تجارت و بازاریابی این محصول، برنامه ریزی همه جانبهای صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.