بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان، مطالعه موردی دانشگاه زابل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان، مطالعه موردی دانشگاه زابل دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان، مطالعه موردی دانشگاه زابل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان، مطالعه موردی دانشگاه زابل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان، مطالعه موردی دانشگاه زابل :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

به طور کلی "کارآفرینی" از ابتدای خلقت بشر همواره با او در تمام عرصه های زندگی حضور داشته و مبنای تمامی تحولات وپیشرفت های وی بوده است. نگاهی گذرا به روند تکاملی مفهوم کارآفرینی و توسعه آن در جهان نشان می دهد که خاستگاهاصلی آن کشور فرانسه است. واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی (Entreprendre) به معنای "متعهد شدن" نشأت گرفته است. فرهنگ وبستر ۲۰۰۳ بنا بر تعریف واژه نامه دانشگاهی وبستر، کارآفرین را اینگونه تعریف می کند: فردی که متعهد می شودمخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند (احمد پور، ۱۳۷۹). در اوایل قرن شانزده میلادی، افرادیکه مأموریت های نظامی را دراین کشور هدایت می کردند، کارآفرین نا میده می شدند، اما پس از سال ۱۷۰۰ میلادی،فرانسویان این واژه را برای پیمانکاران دولتی نیز به کار بردند. واژه فوق در ادبیات فارسی ابتدا به معنای کارفرما و سپسکارآفرین ترجمه شده است. در حقیقت، کارآفرینی مفهومی پیچیده، چند لایه و پر اضلاعی است که ماهیتی میان رشته ایداشته و حوزه های متعددی را در جامعه، متأثر از خود می سازد (آنوخین و شولتز، ۲۰۰۹ ; جانسون و همکاران، ۲۰۰۶). درروند تکاملی و سیر تبیین مفهوم کارآفرینی، ویژگی ها، کارکردها و نقش های متنوعی به کارآفرین نسبت داده شده است. درحقیقت، کارآفرینی از نظریه های اقتصادی منشأ گرفته و از ابتدای قرن نوزده تا دهه ۱۹۶۰ تنها اندیشمندان اقتصادی به آنپرداخته اند و در ادامه، نقش کارآفرینان در توسعه اقتصادی جوامع به شدت مورد توجه قرار گرفته است. پس از آن،روانشناسان با هدف ارائه نظریه هایی مبتنی بر ویژگی های شخصیتی و همچنین با تفکیک قائل شدن میان کارآفرینان باغیرکارآفرینان و مدیران، به بررسی ویژگی های روانشناختی کارآفرینانه پرداخته اند. در حال حاضر، نظریه های کارآفرینیعلاوه بر مستندسازی پدیده کارآفرینی، دارای قابلیت تشریح و توصیف رفتار کارآفرینان، پیش بینی شرایطی که منجربهکارآفرینی می شود و همچنین ارائه رهنمودهای ارزشی برای اقدام درست در یک شرایط معین است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.