اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: پیست بین المللی اسکی دیزین)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: پیست بین المللی اسکی دیزین) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: پیست بین المللی اسکی دیزین)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: پیست بین المللی اسکی دیزین)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری مقاصد گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: پیست بین المللی اسکی دیزین) :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

از مهمترین و پردرآمدترین فعالیت های گردشگری می توان به گردشگری زمستانی- اسکی اشاره کرد که در سال های اخیر از انحصار قشر مرفه خارج شده و رواج بیشتری یافته است. مقاصد گردشگری اسکی در عصر حاضر به یکی از عرصه های برنامه ریزی و مدیریت مقاصد گردشگری تبدیل شده اند. پیست اسکی دیزین در ایران مهمترین پیست منطقه خاورمیانه و بهترین پیست اسکی بین المللی ایران است. اما تاکنون نتوانسته است از ظرفیت های خود به خوبی استفاده کند و همواره با مشکلات عدیده ای درگیر بوده است. اولویت بندی عوامل مؤثر بر توسعه این پیست به عنوان یک مقصد گردشگری در منطقه دیزین می تواند کمک مؤثری به درآمدزایی پایدار برای جامعه محلی و ارائه خدمات در سطح بالا برای گردشگران خارجی داشته باشد. در نهایت موجب رقابتی تر شدن بازار گردشگری ورزشی در این مقصد خواهد شد. این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی و مصاحبه با کارشناسان انجام گردید. در این خصوص ۳۷۹ نفر از گردشگران داخلی و خارجی استفاده کننده از پیست دیزین و ۲۰ نفر از کارشناسان، متخصصان و مدیران مجموعه پیست دیزین مورد پرسشگری و مصاحبه قرار گرفتند. نتایج به دست آمده از پرسشنامه گردشگران نشان داد که میزان رضایت کلی از سفر متوسط و بالا بودن میزان رضایت گردشگران رابطه مثبتی با امکانات و خدمات مقصد نشان داد. نتایج اولویت بندی عوامل مؤثر بر توسعه مقصد گردشگری دیزین نیز با استفاده از روش فریدمن به ترتیب عبارتند از: سرمایه گذاری برای ارتقای امکانات و خدمات پیست، بهبود کیفیت دسترسی به مقصد، توسعه، تبلیغ و بازاریابی محصولات گردشگری مقصد، مناسب سازی قیمت ارائه خدمات در مقصد، مدیریت و برنامه ریزی مقصد گردشگری.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.