مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی دارای ۴۸۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی :
بخشی از فهرست مقاله طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی
مقدمه ۱
فصل اول: کلیات
تعریف مساله ۳
اهمیت و ضرورت تحقیق ۵
اهداف تحقیق ۱۰
فرضیات تحقیق ۱۰
روش تحقیق و گردآوری اطلاعات ۱۱
جامعه و نمونه آماری ۱۲
قلمرو تحقیق ۱۴
تعاریف عملیاتی ۱۵
محدودیت های تحقیق ۱۷
نوآوری تحقیق ۱۸
فصل بندی تحقیق ۱۹
فصل دوم: ادبیات علمی تحقیق
بخش اول: کلیات سازمانهای غیر دولتی NGOS
واژه سازمانهای غیردولتی NGOS ۲۲
تعاریف سازمانهای غیردولتی NGOS ۲۶
محورهای فعالیت سازمانهای غیردولتی NGOS ۲۹
ارتباط سازمانهای غیردولتی با سازمان ملل متحد ۳۳
نقش های سازمانهای غیردولتی NGOS ۳۵
فرایند رشد و گسترش سازمانهای غیردولتی NGOS ۳۹
بخش دوم: دمکراسی
مقدمه ۴۴
سیر تاریخی نظریه دمکراسی ۴۵
مبانی و اصول اساسی دمکراسی ۴۹
انواع دمکراسی و حکومتهای دمکراتیک ۶۰
بخش سوم: بوروکراسی و دمکراسی
بوروکراسی ۶۷
دمکراسی و بوروکراسی ۷۰
بخشچهارم: مفهوم جامعهمدنی و جایگاه دولت و شهروندان در یک نظام دمکراتیک
جامعه مدنی و جایگاه دولت و شهروندان ۷۶
بخش پنجم: نظریه ها و مفاهیم مشارکت
انواع مشارکت ۹۰
اشکال مشارکت ۹۱
شیوه های مشارکت ۹۲
نقش سازمانهای غیردولتی در تسهیل فرایند مشارکت و مشارکت پذیری ۹۵
شرایط و لوازم مورد نیاز برای شکل گیری مشارکت اجتماعی ۹۹
بخش ششم: تحولات حاصله در نظریه دولت
تحولات حاصله در نظریه دولت ۱۰۴
بخش هفتم: حاکمیت خوب، (مبانی نظری و ویژگیهای آن)
حاکمیت خوب ۱۱۵
تعریف و ویژگیهای حاکمیت خوب ۱۲۲
مفهوم حاکمیت خوب ۱۲۳
شاخص های حاکمیت خوب ۱۲۷
مشارکت ۱۳۱
حاکمیت قانون ۱۳۱
شفافیت ۱۳۳
حساسیت ۱۳۳
اجماع گرایی ۱۳۳
کارایی و اثربخشی ۱۳۴
فراگیر بودن ۱۳۴
پاسخگویی ۱۳۵
بخش هشتم: تحول سازمانی
تعریف تحول سازمانی ۱۴۱
دشواری ارائه مفاهیم تحول سازمانی ۱۴۶
پیش فرضها و اهداف تحول ۱۴۷
مدلهای تحول سازمانی ۱۵۰
بخش نهم: اصلاحات اداری
مقدمه ۱۶۳
اصلاح اداری چیست؟ ۱۶۶
آیا اصلاح اداری دشوار است؟ ۱۶۷
محیط بخش دولتی و اصلاح اداری ۱۶۹
عناصر محیطی سازمانهای اداری ۱۷۱
عوامل اقتصادی ۱۷۲
عوامل فرهنگی ۱۷۳
عوامل جمعیتی ۱۷۴
عوامل سیاستی ۱۷۵
محورهای اصلاحات اداری ۱۷۶
اندازه دولت و سازمانهای دولتی ۱۷۶
اندازه دولت در ایران ۱۹۱
فساد اداری ۱۹۵
تعاریف و ماهیت فساد اداری ۱۹۶
اثرات فساد اداری ۱۹۷
عوامل و دلایل فساد اداری ۲۰۰
کنترل فساد اداری ۲۰۴
پاسخگوئی ۲۱۰
پیدایش توجه نسبت به استانداردهای پاسخگوئی ۲۱۳
افزایش مباحثات مربوط به عوامل پاسخگوئی ۲۱۶
فصل سوم: معرفی قلمرو و تحقیق
بخش اول: وضعیت کلی بخش کشاورزی
ارزش افزوده
زیربخش های کشاورزی
زیر بخش زراعت و باغبانی
نظامهای بهره برداری دهقانی
نظام بهره برداری تعاونی
تعاونی های سنتی (بنه)
شرکتهای تعاونی تولید
تعاونی های مشاع
نظام بهره برداری تجاری
واحدهای شخصی- شرکتی غیر رسمی
شرکتهای سهامی زراعی
واحدهای کشت و صنعت
زیر بخش دام و طیور و آبزیان
نظامهای بهره برداری دام
نظام دامداری عشایری
نظامهای دامداری روستایی
نظام دامداری صنعتی
زیر بخش منابع طبیعی
منابع خاک و اراضی کشور
کاربری اراضی
جنگل ها و مراتع
شیوه های بهره برداری از مراتع
بهره برداری از مراتع
بهره برداران عشایری
بهره برداری روستایی
بهره برداران نیمه کوچنده و رمه گردان
بهره برداران از جنگلها
آبخیزداری
زیر بخش صنایع تبدیلی، تکمیلی و روستایی
زیر بخش توسعه روستایی و عشایری
تشکیلات دولتی مرتبط
بخش دوم: تشکل های غیردولتی بخش کشاورزی ایران
مقدمه
شرکتهای تعاونی
شرکت تعاونی کشاورزی و روستایی
شرکت تعاونی صیادان
شرکت تعاونی صاحبان حرفه ها و صنایع دستی
شرکت تعاونی صنایع کوچک
تشکل های غیرانتفاعی
انجمن ها
سندیکاها و اتحادیه ها
سازمانهای غیردولتی
مبانی قانونی تشکلهای غیردولتی بخش کشاورزی
انواع تشکل های غیردولتی بخش کشاورزی
تعاونیهای تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستائی
تعاونیهای زنان روستائی
تعاونیهای روستائی
شرکتهای تعاونی کشاورزی
تعاونیهای منابع طبیعی
تعاونیهای تحت پوشش وزارت تعاون
تشکل های غیردولتی عضو اتاق ایران
سطوح تشکل های غیردولتی بخش کشاورزی
فصل چهارم: متدلوژی تحقیق
مقدمه
فرایند تحقیق
مدل مفهومی تحقیق
ابعاد، مولفه ها و شاخص ها
جامعه و نمونه آماری
روش شناسی تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روائی و پایایی ابزار تحقیق
روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق و پیشنهادات
مقدمه
تحلیل آمار توصیفی- استنباطی سوالات
تحلیل آمار توصیفی- استنباطی مولفه های مربوط به تحول اداری
تحلیل آمار توصیفی- استنباطی مولفه های مربوط به افکار عمومی و نیازهای
شهروندی
تحلیل آمار توصیفی- استنباطی مولفه های مربوط به سازمانها و تشکلهای
غیردولتی
تحلیل آمار توصیفی- استنباطی مولفه های مربوط به سیستم های اقتصادی،
اجتماعی و سیاسی
بررسی و تحلیل مولفه های اصلی و اولویت های تاثیرگذاری آنان بر تحول
اداری
تحلیل و بررسی فرضیات تحقیق
تحلیل و بررسی فرضیه اول تحقیق
تحلیل و بررسی فرضیه دوم تحقیق
تحلیل و بررسی فرضیه سوم تحقیق
تحلیل و بررسی فرضیه چهارم تحقیق
تحلیل و بررسی فرضیه پنجم تحقیق
بررسی ارتباطات مولفه های اصلی با مولفه های مربوط به تحول اداری
بررسی وتحلیل مدل تحقیق
مدل تحقیق
الگوی فرایند تدریجی تحولاداری با رویکردتوسعه وتقویت سازمانهایغیردولتی
نتیجه گیری
پیشنهادات
ضمائم
الف- منابع و مأخذ
ب- خروجی آزمون های آماری
ج- پرسشنامه
جامعه بشری با گذر از قرن بیستم و ورود به هزاره سوم میلادی، بخش مهمیاز تاریخ دگرگونیهای خود را پشت سر گذاشت که این دگرگونیها پیش درآمد تغییرات بسیار شگرف و گستردهای در حوزههای مختلف حیات بشری در قرن جدید خواهد بود.
از جمله ویژگیهای نیمه دوم قرن بیستم پدیده بینالمللی شدن امور و همچنین توسعه همکاریهای بینالمللی بین دولت ها و ملتها بوده است که در نتیجه تعداد سازمانهای غیردولتی در سطوح ملی، محلی و بینالمللی به شدت روبه افزایش گذاشت و در عرصههای مختلف اداره امور جوامع، نقشهای درخور توجهی را برعهده گرفتند که در این راستا تکوین و تعامل نظریههای علمیو تجارب عملی بشر در حوزههای دمکراسی و بوروکراسی نیز شرایط مذکور را تسهیل و پشتیبانی نمود.
در این جهت پژوهش حاضر تلاش دارد تا از طریق اثبات تعیین کننده سازمانها تشکلهای غیردولتی بر تحول سازمانهای دولتی الگویی جامع برای طراحی و اجرای فرایندهای تحول سازمانی در بخش دولتی با تأکید بر ایجاد و تقویت سازمانها و تشکلهای غیردولتی ارائه نماید .
در این فصل کلیات پژوهش در قالب ۹ عنوان به شرح صفحات بعد مورد بررسی قرار میگیرد.
تعریف مسأله
بررسی ادبیات موضوع تحول اداری و الگوهای ارائه شده توسط صاحبنظران در این خصوص و همچنین تجارب عملی انجام شده در ایران نشانگر آن است که اکثر الگوهای ارائه شده دارای رویکردی درون سازمانی بوده و معطوف به مداخله و تغییر در مؤلفههایی نظیر ساختار تشکیلاتی، نیروی انسانی و روشها و سیستمهای سازمانی میباشد. به عبارت دیگر در ارائه مدلها و الگوهای تحول اداری در نظام بوروکراسی دولت، فرض نظریه پردازان براین قرارگرفته است که با ایجاد تغییرات شکلی و ماهوی در اجزاء تشکیل دهنده یک سازمان میتوان به تحول اساسی و دلخواه دست پیدا کرد، در حالیکه در جوامع دمکراتیک و مردم سالار امروزی که مخاطبان و خدمتگیرندگان هر یک از بخشهای بوروکراسی دولت در قالب تشکلها و نهادهای غیردولتی سازمان یافته میباشند و میتوانند تأثیرات شگرفی را برساختار و رفتار بوروکراسی دولت بر جای گذارند ، نمیتوان از این عامل مهم و تأثیرگذار غافل مانده و از قدرت و انرژی تحول زایی آن استفاده نکرد و یا آن را به عنوان یک تهدید محسوب نمود، بلکه میتوان با رویکردی برون سازمانی و از طریق ایجاد و تقویت نهادهای غیردولتی در کنار بخش دولتی و افزایش قدرت چانهزنی و ایجاد سازو کارهای منطقی و قانونی برای مطالبات جمعی، عملاً فرآیند تحول اداری را در دستگاهها دولتی کوتاه و واقع بنیاد نمود و هزینههای آن را کاهش داد.
تئوریها و الگوهایی که تا کنون در این حوزه مطرح شده است توجه لازم را به تأثیر سازمانهای غیردولتی بر ایجاد تحول در سازمانهای دولتی نداشته است. به عنوان نمونه کیت اسنیولی و یودیسای (k.snavely & u.desay, 2001) در نظریه خود تحت عنوان تعاملات بین سازمانهای غیردولتی با دولتهای محلی صرفاً بر هماهنگی و اشتراک مساعی بین این دو تأکید داشتهاند، یا رونالدبورک (R.Burke, 1998) در بحث کوچک سازی و تجدید ساختار سازمانها صرفاً بر عوامل مؤثر درونی اکتفا نموده است. همچنین بوکارت و پولیت (Bouckaret & pollit, 2000) در مدل پیشنهادی خود برای تحول مدیریت دولتی صرفاً بر تأثیر احزاب و متغییرهای کلان اقتصادی و اجتماعی تأکید نمودهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.