عوامل موثر در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
بیان فرضیه
فصل دوم
تعریف هدایت
هدایت تحصیلی
شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان و ضوابط آن
تعریف اهداف راهنمایی
ضرورت و اهمیت خدمات راهنمایی و مشاوره
تعریف اهداف مشاوره
انواع مشاوره
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
تعلیم و تربیت
اهداف مدرسه
ضرورت و اهمیت برنامه ریزی
اهداف شاخه های تحصیلی نظام جدید متوسطه
شاخه های نظام جدید آموزشی متوسط (ساختاری)
ویژگی های فرایند راهنمایی و مشاوره
پیشرفت تحصیلی واهمیت توجه به آن در هدایت تحصیلی
عواملی که باعث رضایت شغلی می شوند
ضرورت راهنمایی شغل و روش های کسب اطلاعات شغلی
اهداف هدایت مشاوره شغلی در دبیرستان
نظریه ها
؟؟؟؟ عوامل اجتماعی از دیدگاه میلروفرم
؟؟؟ فورد
مروری برتاریخچه راهنمایی
عوامل مؤثر در انتخاب رشته تحصیلی و مشاغل یا شغل
سابقه پژوهش موضوع تحقیق
فصل سوم
جامعه تحقیق
حجم نمونه در روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش اجرای تحقیق
آمار توصیفی
فصل چهارم
مقدمه
جدول
عوامل اجتماعی
عوامل خانواده (۶ـ۵)
عوامل اقتصادی (۸ـ۷)
عوامل شخصی (۱۲ـ۱۱ـ۱۰ـ۹)
فصل پنجم
خلاصه فصل اول
خلاصه فصل دوم
خلاصه فصل سوم
خلاصه فصل چهارم
منابع
نمونه پرسشی
دبیرستان معرفی شده

 

مقدمه
انسان موجودی است بالقوه و تکامل پذیر نیروهای درونی انسان خود بخود آشکار نمی شوند مگر این شرایط لازم برای بروز آنان فراهم آیند .
پس لازمه ی بروز توانایی ها و استعدادهای انسان یادگیری و آموختن است. مراقبتهایی که تحت عنوان تعلیم و تربیت در مورد انسان به عمل می اید شرط لازم رسیدن انسان به کمال است . بسیاری از افراد تصور می کنند که تعلیم و تربیت یعنی مدرسه رفتن و آموزش دیدن ، لیکن واژه تربیت به معنی سوق دادن و هدایت کردن است .
هدف اصلی تعلیم و تربیت یا آموزش و پرورش این است که در رفتار فرد ، یعنی در دانش مهارتها ، عادات و نگرش های او تغییر مثبت ایجاد کند بنابراین علاوه برمدرسه که در آن تعلیم و تربیت رسمی (آموزشگاهی) انجام می شود ؛ افراد و نهادهای دیگر جامعه والدین و دیگر اعضای خانواده ، دوستان ، مجامع مذهبی ، رسانه های گروهی به خصوص رادیو ، تلویزیون ، نشریات در یادگیری و تغییر رفتار یا آموزش و پرورش غیر رسمی ما سهیم اند .
سقراط معتقد است «ایجاد عشق و حقیقت» در فرد است . هر جامعه برای تداوم خود به تعلیم و تربیت نیازمند است اگر افراد یک جامعه در هدفهای مشتری و عملکردهای معین به توافق نرسند نمی توانند در دراز مدت با یکدیگر در صلح و آرامش به سربزند . در تربیت فرد باتوجه به توانایی ها به علایق و نیازهای جامعه به سمتی سوق داده می شوند تا از حداکثر توانایی هایش استفاده نماید .

منابع
۱.براهیم زاده ، عیسی (۱۳۷۳) فلسفه ی آموزش و پرورش ، انتشارات پیام نور
۲.ثنایی ذاکری ، باقر (۱۳۸۰) گزارش سخنرانی ها و میزگرد و قطع نامه ، انتشارات انجمن مشاوران ایران
۳.ثنایی ذاکری ، باقر (۱۳۷۹) تازه ها و پژوهش های مشاور ، انتشارات انجمن مشاور ایران
۴.    ثنایی ذاکری ، باقر (۱۳۷۷) تازه ها و پژوهش های مشاور ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی
۵.    حسینی بیرجندی سیدمهدی (۱۳۷۱) میانی راهنمایی و مشاوره شغلی ، مرکز انشارات
۶.    دهخدا ، علی اکبر ، لغت نامه (۲۰۷۰۹) انتشارات دانشگاه تهران ، جلد چهاردهم.
۷.    زندی پور ، طیبه (۱۳۸۲) برنامه ریزی تحصیلی و شغلی ، ناشر : شرکت چاپ نشر
۸.    گزارش ازآموزش و پرورش منطقه بابلسر براساس تحقیقات و مصاحبه هسته مشاوره
۹.    مجله تربیت ، شماره یک سال (۱۳۸۳)
۱۰.    هیأت اجرایی نظام جدید آموزش متوسط (۱۳۷۹) کتاب آیین نامه آموزش و گروه دوم شورای تابستان (۱۳۷۹) تغیین بنیاد ، انتشارات مدرسه .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.