بررسی روند تحول مراکز خرید شهری ؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی روند تحول مراکز خرید شهری ؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی روند تحول مراکز خرید شهری ؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی روند تحول مراکز خرید شهری ؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی روند تحول مراکز خرید شهری ؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدی :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

در طول تاریخ مراکز تجاری با دگرگونیهای بسیاری همراه بودهاند. با گذشت زمان سطح وسیعی از اراضی شهرها به کاربری تجاری اختصاص یافته و نمود کالبدی آن به صورت مغازه، بازار، پاساژ و فروشگاههای بزرگ و … ظاهر شدهاند. در گذشته فضاهای تجاری نیازهای اقتصادی انسان را ازطریق دادوستد مردم با یکدیگر تسهیل نموده که بعدها با مهاجرت و افزایش جمعیت شهری، وقوع انقلاب صنعتی، تولید انبوه، مساله جهانی شدن و… مفهوم خرید تغییر ماهوی پیدا کرده که بازتاب این تغییرات درفضای کالبدی شهر بصورت ایجاد مراکز جدید خرید با ویژگیها و کارکردهای متفاوت از شکل سنتی آن مشاهده میگردد. در ایران ساخت مراکز جدید خرید از عصر پهلوی آغاز گردید. که بازتاب کالبدی این فضاهای تجاری در شهرها و کلانشهرها با سرعت بیشتر به صورت مغازه، بازار، پاساژ، فروشگاه بزرگ و … ظاهر شده که از لحاظ کارکردی تغییر ماهیت یافته است. مقاله فوق از نوع مروری- توصیفی بوده و هدف آن بررسی روند تحول بازار به مراکز خرید کنونی و مگامال بعنوان یکی از فضاهای مصرف میپردازدکه بررسی این موضوع با توجه به این که در مشهد پروژه مشهد مال در زمینی به وسعت هشت هکتار با مشارکت بخش خصوصی و آستان قدس رضوی در حال احداث می باشد بنظر نگارنده ضروری و دارای اهمیت بوده است. نتایج برگرفته از این تحقیق حاکی از آن است که:- خرید در ابتدا موضوعی عقلانی بوده، بعدها با اضافه شدن مفهوم فراغتی و تفریحی غیر از مفهوم اقتصادی، توجه به جنبههای فرهنگیخرید مورد توجه قرار گرفته است و به مفهوم دیگر نفس خرید امری تفریحی شده است و فضاها نیز در این مکانها مصرف میگردند. – مراکز خرید و پاساژهای مدرن در کلانشهرها و مشهد مثل قارچ می رویند و با جذبه و درخشش ویژهای که دارند همه چشمها وهوسها را به سوی خود میکشانند، و هوس مصرف در همه طبقات یکسان میشود. لذا مروج فرهنگ مصرف گرایی به شکلی سطحی و افراطی است )مبتنی بر امیال و نه بر اساس نیاز(.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.