جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

درسالهای اخیر توجه زیادی به مبحث آموزش فلسفه به کودکان شده است و صاحبنظران بسیاری سعی در گنجاندن این موضوع درفرایند تربیت کودکان داشتهاند. این گام در تربیت، بخودی خود امری پسندیده و شایسته است و اگر به کودکان امروز فلسفه آموزشداده شود ، فردا در جامعه نظارهگر جوانانی خواهیم بود که از مفاهیم گوناگون فلسفه از جمله مهارت تفکر انتقادی بهرهمند میباشند. امروزه در مجامع علمی تأکید زیادی به آموزش فلسفه به کودکان می شود، اما این امر نباید موجب غفلت از آموزش فلسفه به جوانان شود ، چرا که پیامدهای این نوع آموزش عمدتاً در جوانی و در عرصهی اجتماعی- سیاسی چهره می نمایاند. آموزش فلسفه در بر دارندهیمفاهیم متعددی است که یکی از ضروریترین آنها مهارت تفکر انتقادی است . امروزه جوانان برای روبرو شدن با تحولات شگفتانگیز قرن بیست و یکم باید به طور فزایندهای مهارتهای تفکرانتقادی را برای تصمیمگیری مناسب و حل مسائل پیچیدهی جامعه کسب کنند. تفکر انتقادی به عنوان مهارت اساسی برای مشارکت عاقلانه در یک جامعهی دموکراتیک شناخته شده است . بنابراین جوانامروزی برای مشارکت در عرصههای مختلف جامعه باید از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشد. یکی از راههای ایجاد و تکوین مهارت تفکر انتقادی در جوانان از طریق نظام آموزشی است. از آنجا که ساحتهای مختلفی از تربیت برای آدمی تعریف شده است )تربیت دینی، سیاسی، عقلانی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، مدنی و شهروندی، هنری، جنسی، عاطفی، بدنی، حرفهای(، مهارت تفکر انتقادی در همهی انواع این ساحتها میتواند بکار گرفته شود. هدف از پژوهش حاضر بررسی جایگاه مهارت تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به جوانان با روش توصیفی- تحلیلی میباشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.