بررسی اثر رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و همگن بودن محصولات صنایع برکیفیت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به همین منظور، از شاخص هرفیندال هیرشمن به عنوان معیار سنجش رقابت در بازار محصول و یک متغیر مجازی برای تعیین – میزان همگن بودن تولیدات در صنایع استفاده شد. همچنین کیفیت اقلام تعهدی نیز به عنوان معیاریبرای اندازه گیری کیفیت سود در نظر گرفته شد. نمونه آماری این پژوهش شامل ۷۳۱ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد، که طی سالهای ۷۳۳۱ الی ۷۳۳۱ مورد بررسی قرار گرفتهاست. برای آزمون فرضیه های پژوهش از تحلیل آماری رگرسیون خطی چند متغیره به روش داده های تابلویی با اثرات ثابت، استفاده شده است. بر خلاف انتظار، نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان میدهد که به طور کلی بین شاخص رقابت در بازار محصول و معیار کیفیت سود رابطه مستقیم و معناداری وجود ندارد. افزون بر این، نتایج حاکی از رابطه معکوس و معنادار میان همگن بودن در تولیدات صنایع وکیفیت سود می باشد. بنابراین، بررسی نتایج نشان داد که رقابت در بازار محصول به عنوان یک نیروی انضباطی و نظم دهنده، انگیزه ای در مدیران برای گزارش اطلاعات مالی با کیفیت بالا ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر افزایش میزان رقابت ما بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، نمی تواند باعث افزایش سطح کیفیت سود گزارش شده توسط آنها شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.