مقایسه میزان اثربخشی معلم پژوهش محور با معلم آموزش محور، در تدریس برنامه ی درسی علوم دوره ی ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه میزان اثربخشی معلم پژوهش محور با معلم آموزش محور، در تدریس برنامه ی درسی علوم دوره ی ابتدایی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه میزان اثربخشی معلم پژوهش محور با معلم آموزش محور، در تدریس برنامه ی درسی علوم دوره ی ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه میزان اثربخشی معلم پژوهش محور با معلم آموزش محور، در تدریس برنامه ی درسی علوم دوره ی ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه میزان اثربخشی معلم پژوهش محور با معلم آموزش محور، در تدریس برنامه ی درسی علوم دوره ی ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر بخشی ،معلم پژوهش محور )همسو با سند تحول بنیادین(، در مقایسه با معلم آموزش محور، دربرنامه درسی علوم،در دوره ی ابتدایی بود. این پژوهش به روش شبه آزمایشی، با نمونه ایی به حجم ۰۵ نفر از دانش آموزان دختر در پایه ی سومابتدایی در شهر ارومیه که به طور تصادفی و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، اجرا شد. برای جمع آوری اطلاعات و داده ها، از پس آزمون با روایی مورد قبول کارشناسان و پایایی ۸۶ % و چک لیست مشاهدهی فعالیتها با روایی قابل قبول کارشناسان وپایایی ۸۶ % استفاده گردید. این چک لیستها توسط ۴نفر از معلمان دوره ی ابتدایی، با مدرک تحصیلی لیسانس آموزشابتدایی در هر گروه تکمیل شد. دانش آموزان در دو گروه به صورت تصادفی جایگزین شدند. برای اجرا در یک گروه شیوه آموزش محور ودر گروه دیگر شیوه پژوهش محور به مدت دو ماه اجرا گردید. جهت کنترل متغیرهای مزاحم علاوه بر جایگزینی تصادفی، از یک معلم مشترک در هر دو گروه استفاده گردید. جهت تحلیل آماری داده ها از آزمون یومن ویتنی استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از آن بود که تفاوت معناداری در دانستنی ها، مهارتها، نگرشها و رضایتمندی، بین دانش آموزانی که با شیوه ی آموزش محور آموزش دیده اند بادانش آموزانی که به شیوه ی پژوهش محور آموزش دیده اند وجود داشته و فرضیه های پژوهش در سطح اطمینان ۸۰ % پذیرفته شد. در نتیجه می توان گفت اثربخشی معلم پژوهش محور )همسو با سند تحول بنیادین(، در مقایسه با معلم آموزش محور، دربرنامه درسی علوم،در دوره ی ابتدایی بیشتر بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.