مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله سیستم اطلاعاتی کیفیت :
سیستم اطلاعاتی کیفیت از جمله موضوعاتی است که تعداد مقالات نوشته شده با این عنوان بسیار نادر میباشد و حتی در اینترنت و مجلات لاتین نیز کمتر منبعی با این عنوان دیده میشود. واقعیت این است که علیرغم نام کیفیت در این عنوان،معنای کیفیت بسیار جامعتر از مواردی است که در سیستمهای کنترل و تضمین کیفیت با آنها روبهرو میشویم.
سیستم اطلاعاتی کیفیت(QIS): سیستم اطلاعاتی کیفیت، یک سیستم هوشمند متکی بر علوم آماری است که مزیت شناسایی فرصتهای پیشرفت در سازمان، شناسایی مشکلات ریشهای، ایجاد عملیات اصلاحی مؤثر و جلوگیری از رخداد مشکلات بالقوه را برای سازمان به ارمغان میآورد.
در حقیقت،QIS یک سیستم مدیریت اطلاعات مختلف با سطح عملکردی بالا در کلیه حوزههای تجارت میباشد که با استفاده از منابع مختلف موجود در سازمان، نمایی منحصر بفرد از وضعیت پردازشها، محصولات، کیفیت و محیط ارائه می دهد .
به عبارتی دیگر، درست مثل سیستمهای اطلاعاتی مدیریت ، QIS یک سیستم کامپیوتری است که قابلیت ذخیرهسازی و پردازش مقادیر بالای اطلاعات و بهرهبرداری از آنها را بر عهده دارد. یک سیستم اطلاعات مدیریت، اطلاعات مربوط به فروش، پیشبینی فروش، سفارشهای خرید، طرحهای تولیدی، اطلاعات موجودی و غیره را شامل میشود. بر اساس اطلاعات MIS، گزارشهای مفیدی در زمینه تأمین نیازمندیهای اطلاعاتی مدیریت (تخمینهای مالی و تصمیمگیریهای مؤثر و به موقع)، توسط QIS تهیه میشود. منتها نکته ویژهای که در QIS مطرح میشود، این است که برخلاف سیستم اطلاعاتی مدیریت، یک سیستم اطلاعاتی کیفیت، بر مدار دادههای مرتبط با کیفیت استوار است. مفهوم کیفیت در اینجا به معنای تمامیت آن نکاتی است که برای یک مدیر ارشد، میانی و یا عملیاتی اهمیت دارد. تمام آنچه برای یک مدیر اهمیت دارد و تمام معیارهایی که مدیر بر مبنای آنها، به اداره سیستم تحت حیطه خود و تصمیمگیری در موارد خاص میپردازد،عملاً توسطQIS مشخص میشود (حتی اگر به ظاهر QIS ای موجود نباشد، درست مثل ایزو که پیش از ظهور آن، تا حدودی از نظر مفهومی و اجرایی توسط بعضی سازمانها رعایت می شد). فرض بگیرید مدیر سازمانی هستید و قسمتی از کنترلهای آماری خود را به بخش خاصی مثل حسابداری واگذار کردهاید و آنها مسؤول گزارش دادن در بازههای زمانی خاص به شما میباشند. همین طور واحد دیگری مثل فروش، تولید و غیره مسؤول گزارشدهی به شما در موارد مورد نظر هستند. هر یک از این گزارشها به عنوان یکی از اجزای سیستم QIS شما محسوب میشوند. با این تعاریف میتوان در یک کلام QIS را چنین تعریف کرد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.