رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه برسبکهای فرزندپروری دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه برسبکهای فرزندپروری دانشجویان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه برسبکهای فرزندپروری دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه برسبکهای فرزندپروری دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه برسبکهای فرزندپروری دانشجویان :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

هدف پژوهش حاضر رابطه بازداری و برانگیختگی فعال سازی رفتاری با طرحوارههای ناسازگار اولیه بر سبکهای فرزندپروری دانشجویان میباشد. بدین منظور طی یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی ۰۵۳ نفر ) ۴۳۲ نفر زن و ۶۲۱ نفر مرد ( بر اساسنمونه گیری در دسترس از دانشگاه پیام نور استان قم از نظر مقیاس بازداری/ فعال سازی و طرح واره های ناسازگار اولیه و سبک فرزند پروری مورد آزمون قرار گرفتند نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که بین بازداری و فعال سازی رفتاری با حوزههای طرحوارههای ناسازگار اولیه رابطه وجود دارد. که این رابطه در حوزه طرد/ بریدگی P 0/0001,r=0/19 خودگردانی و عملکردمختل P 0/004وr=0/14 حوزه محدودیت مختل p0/001,r=0/18 دیگرجهت مندی P 0/001وr=0/18 وحوزه گوش به زندگی بیش ازحد P 0/0001r=0/21 با بازداری همبستگی مثبت و این حوزهها با فعال سازی رفتاری همبستگی منفی دارند. میتوان نتیجه گرفت بین بازداری و مؤلفه پاسخدهی به پاداش و فعال سازی رفتاری بافرزندپروری پدر ومادر همبستگی معنادار وجود دارد؛ که سبک فرزندپروری پدر و مادر با بازداری رفتاری و مؤلفه پاسخدهی به پاداش دارای همبستگی منفی میباشد؛ در نتیجه بازداری/ فعال سازی رفتاری، طرحوارههای ناسازگار اولیه و سبکهایفرزندپروری را پیش بینی میکند. در نتیجه می توان گفت ترس، تنبیه و محرکات بسیار شدید در درک چگونگی رشد آسیب- شناسی روانی در کودکان و فرآیند اجتماعی شدن کودکان ارتباط داردو یادآور وقایع دوران کودکی در شکلگیری طرحوارهها نقش دارند. و همچنین محبت و پذیرش والدین بر رشد شخصیت، نگرش و ادراک فرزندان تأثیر میگذارد؛ همچنین که ابراز محبت و پاسخگویی والدین نسبت به فرزندان نیز تأثیرگذار است

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.