روش تحقیق بررسی ارتباط طولی دروس عربی و تاثیر آن در موفقیت دانشآموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
روش تحقیق بررسی ارتباط طولی دروس عربی و تاثیر آن در موفقیت دانشآموزان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد روش تحقیق بررسی ارتباط طولی دروس عربی و تاثیر آن در موفقیت دانشآموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
« مقدمه »
از آنجایی که سرشت و طبیعت آدمی تنها از طریق آموزش میتواند شکل مطلوب خویش را بپذیرد تحلیل و بررسی ارتباط محتوای آموزشی در سطوح مختلف حائز اهمیت بوده و بکارگیری آن از طرف برنامه ریزان و طراحان متون درسی مفید و مؤثر است.
مطالب موجود در هر مقطع آموزش حامل پیامی است که مخاطبان آن دانشاموزان وخوانندگان آن هستند. لذا زبان حال کاملاً ویژه بوده و اختصاص به گروه خاصی از افراد جامعه یعنی دانشآموزان دارد. بنابراین تصمیمگیری در این رابطه باید بر پایه عقل و درایت باشد تا نتیجهای فرح بخش و موفقیتآمیز داشته باشد. و استفاده از تجارب در ادوار مختلف آموزشی است. آن دسته های از افعالی که صفات دقت ظرافت و همسانی با نیازهای افراد، نظم و برنامهریزی ( ارتباط میان اطلاعات ) ( شبکه سازی اطلاعات ) و موضوعات داده شده بهره مند باشد، سرانجامی موفق و پایانی رضایت بخش برخوردار است، و کمتر به سرازیری انزوا ختم میگردد. این اصل مربوط به شیوه حقیقت یابی درکنه امور است.
لذا میتوانیم با استفاده از افراد شاخصی که در هر دوره ای از زمان وجود داردند از نظر درک و دریافت مطالب و مسائل از دیگران برترند پیش بینی وقایع و تصمیمات در امور را بهتر به هدف برسانیم، تا از طریق کشف دانش نو نه تنها از نادانی و سرگردانی خود بکاهیم، بلکه ما را در پیشبینی های مستدل تر، چیره تر و در انجام امور مجهزتر و در دریافت موارد و شیوه های جدید با کیفیت بهتر و موفق تر کمک نماید.
چگونه آموزش و پرورش هدفاش را از تهیه کتب عربی دوره دبیرستان بیان کرده است؟
۱) فهم متون دینی و درک زیبائیهای زبان فارسی از طریق یادگیری زبان عربی ممکن است و در ارائه این کتب بسیار سعی شده است علاوه بر لغات و اصطلاحات و کلمات و عبارات و ادعیه بصورت عربی از لغات فارسی نیز استفاده شده تا حلاوت و لطایف زبان فارسی را درک نماید.
برای مشاهده فایل های مشابه پیشنهاد میکنیم مقاله در مورد نقش ارتباط سالم در رشد اخلاقی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان را لطفا ببینید.
۲) ترجمه متون بر عهده دانشآموزان بوده و معلم نقش راهنما و مرشد را خواهد داشت.
۳) ارائه مطالب به دانشپژوهان از طریق شیوه اکتشافی باشد.
۴) ارائه مطالب در حد کتاب بوده و خارج از ظرفیت آموزشی مدرسه نباشد.
۵) یادگیری زبان قرآن بدون رعایت درست خوانی و تلفظ صحیح امری مشکل است لذا باید کلمات با رعایت دقیق حرکتها و اعراب خوانده باشد.
۱- مقدمه 1
۲- هدفهای آموزشی از ارائه مطالب آموزش از طرف وزارت آموزش و پرورش 2
۳- پاسخ به اهداف آموزشی مطرح شده 2
۴- ارائه راه کارهای عملی در جهت پیشرفت علمی دانشآموزان 4
۵- بررسی مشکلات و موانع یادگیری موجود در مقاطع آموزشی سطوح دبیرستان
الف : عربی ۱ عمومی 6
ب : عربی سال دوم ریاضی و تجربی 7
ج : عربی سال سوم ریاضی و تجربی 7
د : عربی سال دوم انسانی 9
ذ : عربی سال سوم انسانی 10
ر : عربی پیشدانشگاهی 11
۶- خاتمه 12
۷- منابع 13
منابع :
۱)عربی عمومی (۱)
۲)عربی دوره ریاضی و تجربی
۳)عربی دوره انسانی و پیش دانشگاهی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.