نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی دارای ۳۳۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی :

بخشی از فهرست نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم-مادر گنجیه‌ای آبی

چکیده
پیشگفتار
مقدمه ۱
فصل اول: ضمیرناخودآگاه چیست
بخش اول
ضمیر ناخود آگاه چیست؟ ۹
آشنایی با دو نیمکره ۱۲
بخش دوم
فروید و ضمیر ناخودآگاه ۲۱
نظریه‌هایی در مورد ناخودآگاه ۳۰
فصل دوم : آفرینش هنری کودکان
بخش اول
تاریخچه مطالعه نقاشی کودکان ۴۱
طبقه‌بندی مراحل رشد نقاشی در کودکان ۴۲
الف – خط‌خطی کردن ( از تولد تا دو سالگی ) ۴۳
ب – از دوسالگی تا پنج سالگی ( ماندالا) ۴۵
ج – پنج تا هشت سالگی (شفاف‌بینی‌ ) ۴۸
د- هشت تا سیزده سالگی (واقع‌گرایی بصری) ۴۹
مراحل رشد از دیدگاه پیاژه ۵۱
مراحل رشد از دیدگاه فروید ۵۸
بخش دوم
نقاشی چیست؟ ۶۶
الف – خط ۶۷
ب – فضا ۶۸
ج – رنگ ۶۹
د – تصویر ۶۹
هـ – سنبلها و نمادها ۷۰
نظریهای ادراکی تصاویر ۷۲
الف – نظریه‌های پرسپکتیو ـ فرافکنی ۷۲
ب – نظریه‌های بوم شناختی گیبسون ۷۴
ج – نظریه ساختمان‌گرایان درباره ادراک تصویر ۷۶
د – نظریه گشتالت ادراک تصویری ۷۹
بخش سوم
فرآیندهای پیچیده نقاشی و تأثیرات آن بر نقاشی کودکان ۸۴
الف – زبان گرافیکی در نقاشی کودکان ۸۵
– شکلهای ساده ۸۵
– رجهان الگو و حرکت ۸۸
– ترکیب‌بندی شکلهای و خطوط ۸۹
– تعیین محل ۹۰
– ترتیب و توالی ۹۱
– برنامه‌ریزی ۹۲
– طرح ۹۳
ب – تأثیر موقعیت نسبی نقاشی ۹۵
ج – تأثیر سرمشقهای بصری و مکانی ۹۶
فصل سوم
افکار فروید و کاربردهای ضمیر ناخودآگاه در شکل‌گیری سبک سوررآلیسم
بخش اول
هنر نوین ۱۰۹
سرآغاز ۱۰۹
الف – مفهوم، شناخت، تصویر ۱۱۰
ب – سبک، شکل، محتوا ۱۱۳
بخش دوم
دادا بستری برای سوررآلیسم ۱۱۸
الف – باروک تا دادا ۱۱۹
ب – داداایسم ۱۲۵
– آ‎غاز کار ۱۲۵
– مانیفست‌ و بیانیه‌ها ۱۲۹
– نتیجه و پایان کار داداایسم ۱۳۱
بخش سوم
فروید و مراتب سوررآلیسم ۱۳۶
الف – اتوماتیسم پدیده خود انگیختگی ۱۳۶
ب – ضمیر ناخودآگاه ۱۴۲
– تخیل ۱۴۴
– رؤیا ۱۴۷
– نماد ۱۵۱
ج – از ارسطو تا هگل ۱۵۴
د -نظریه‌های هنری فروید ۱۵۹
تصعید یا برتر نمودن ۱۶۱

بخش چهارم
سوررآلیسم
الف- آغاز کار ۱۶۵
ب- بحثی در باب سوررآلیسم ۱۶۶
فصل چهارم:
مقایسه نقش ضمیر ناخودآگاه در آثار هنری کودک و هنرمندان سوررآلیسم
بخش اول
روش تحلیلی ساختار نقاشی کودکان ۱۶۹
سرآغاز ۱۶۹
بررسی ویژگی‌های ساختاری و محتوای نقاشی در کودکان ۱۷۱
الف – تحلیل فضای نقاشی کودکان ۱۷۱
ب – خطوط ترسیمی ۱۷۵
ج –رنگ و تخیلات ۱۷۷
– نماد رنگها ۱۸۴
جنبه های تحلیلی ساختار نقاشی کودکان ۱۹۰
الف – نمادگرایی‌ کلی و اجزای نمادین در نقاشی کودکان ۱۹۱
– خانه – درخت – آدمک ۱۹۱
بررسی سمبولیک ( اعضای آدمک ) ۲۰۴
الف – سر ۲۰۴
ب – صورت ۲۰۴
ج – تنه ۲۰۷
د – اعضا ۲۰۸
هـ – خورشید و ماه ۲۱۱
و – حیوانات ۲۱۳
نقاشی و ناسازگاری ۲۱۵
– عقب افتادگی ذهنی ۲۱۷
تفسیر نقاشی کودکان ۲۱۸
سایه زدن ۲۱۸
هنر و درک هنری کودکان ۲۲۹
بخش دوم
تحلیل آثار نقاشی سوررآلیسم ۲۳۲
سر آغاز ۲۳۲
تحلیل در آثار نقاشی سوررآلیسم ۲۵۸
اتوماتیسم در اروتیسم درسوررآل ۲۶۰
نقش جنسیت در آثار کودکان ۲۸۹
الف – ترسیم آدمک و مراحل تحول عاطفی ۲۸۹
– مرحله دهانی ۲۸۹
– مرحله مقعدی ۲۹۰
– مرحله احلیلی ۲۹۱
– مرحله اد‌یپی ـ تناسلی ۲۹۲
ب – اولین ترسیمهای کودک از اختلاف جنسیت ۲۹۳
ج – رمزگرایی جنسی در نقاشی ۲۹۴
د – نمادهای جنسی در آثار نقاشی کودکان ۲۹۶
نتیجه گیری ۳۰۹
منابع و مآخذ ۳۱۵

انسان بدوی چون «دم» یا «روان» خود را شناخت، بر او نام همزاد داد و در تصویر برکه‌ها با او ملاقات و در سایه هایش او را همراه نمود و موجودات دیگر را نیز به خود قیاس سپس بر این باور شد که جادو علمی است قابل اطمینان و او را از گزند حوادث مصون و بر غلبه با دشمنان یاری می دهد . او با جادو ، رقصها ، شکلهای نقاشی شده بسیار ساده و انتزاعی و باورهایی راسخ ، بر مراسم جادویی تأکید می ورزید و این اعمال را تنها داروی امراض و برکت ریزش باران و غلبه بر رقیب و شکار می دانست . ولی هر چه از عمر بشر گذشت ، برخورد او با عالم خارج بیشتر ، و آزمایشهای او مکررتر شد . حوزه دید و دریافت او وسعت گرفت و مفاهیم کهنه بی اعتبار گشت . بشر بیش از بیش به جدایی بی جان و جاندار و انسان و حیوان پی برد . جان را به حیوانات و گیاهان مختص ساخت و خود را واجد چیزی پنداشت برتر و فاخرتر از جان سائقه خودبینی بر آن شد که «روان» یا «روح» آدمی کاملا از جسم مستقل است و بر خلاف «جان حیوانی» با مردن تن، نمی میرد . او در جریان قرون ، مفهوم «روح» را گسترد و حالات «درونی» خود را که نمی توانست به عضو معینی نسبت دهد ، نشأت روح مرموز خود دانست. «افلاطون مانند سقراط «روح» را جوهری فعال خواند که در انسان سه جلوه دارد:
عقلی و شوقی و شهوی . جلوه عقلی برترین جلوه هاست . باید بدان گرائید و کوشید تا همواره بر دو جلوه دیگر چیرگی ورزد ».
«از یکسو ارسطو وحدت و هماهنگی موجود میان فعالیت های ارگانیسم را «روح» نامید، روح ارسطویی به سه وجه ظاهر می شود : یکی بصورت روح گیاهی که کارش تغذیه و تولید مثل است ، دیگری روح حیوانی که احساس و تخیل را می سازند ، دیگری روح عقلی که باقی و خالد است۲».
از سوی دیگر ، طبیبان یونانی وجود روح را مورد تردید قرار دادند و بدن را موجه «حالات روانی» تلقی کردند . در قرن پنجم (قبل از مسیح) ، الکسئون از تشریح بدن انسان و تأمل در چگونگی امر «دیدن» پی برد که «مغز» انسان مبدأ اصلی حالات روحی است . ولی مغز به خودی خود کار نمی‌کند ، بلکه به وسیله «حواس» از عالم خارج مایع می‌گیرد.
با انحطاط یونانیان و برقراری رومیان بازار هواداران روح مجددا گرم شد . دانشوران یهودی که در اسکندریه علمدار حکمت شدند ، معتقدات یهود را با فلسفه یونانی آمیختند و بیش از بیش میان جسم و جان تفاوت گذاشتند . پس از آن مسیحیت اعلام داشت که تفاوت ایندو از زمین تا آسمان است .
رنسانس اروپا ، دنیای کهنه را با تمام مفاهیم و معتقداتش لرزانید با حضور رنسانس علم و ادبیات از اسارت دین آزاد شد . بشر با چشمان باز به تماشای عالم پرداخت به خود و آینده امیدوار گشت . و بر خلاف قرون وسطی از فکر آخرالزمان و قیام قیامت انصراف جست «اهل علم در دو میدان وسیع، بکار پرداختند . گروهی به حل و فصل مشکلات اجتماعی انسان ، و گروهی بشناخت قوای طبیعی برخاستند . مساعی این هر دو دسته بضعف دین و قدرت علوم منجمله روانشناسی انجامید ».
«فرانسیس بیکن باب مشاهده و تجربه را گشود . رسانید که از گوشه گرفتن و خیال بافتن و کائنات را با مفاهیم مجهولی چون «روح» و «خدا» توجیه کردن، بجایی نتوان رسید . باید بتهای فردی و سنت های اجتماعی را در هم شکست و با شکیبایی در حوزه واقعیات بمشاهده و تجربه پرداخت . زیرا به قول «گالیله» : «حتی با هزار دلیل هم نمی توان یک حقیقت تجربی را باطل کرد ».

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.