مقاله هنرمدرن – ماتیسن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله هنرمدرن – ماتیسن دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله هنرمدرن – ماتیسن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله هنرمدرن – ماتیسن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله هنرمدرن – ماتیسن :

فصل ۱
درباره : هنری ماتیسی

فصل ۲
درباره رقص آئینی
هنر دوره میانه سنگی (عصر حجر میانه ۹ ۸۰۰۰-۱۰۰۰ ق . م
ذوب شدن یخچالهای عظیم طبیعی و در نتیجه آن افزایش دمای زمین ، انسانهای نخستین را از غارها بیرون کشید و شرایط را برای گذار تدریحی در جامعه های کشاورزی دوره نوسنگی (عصر حجرجدید) فراهم آورد . این مرحله میانی که به دوره میانسنگی ( عصر حجر میانه ) معروف است از نظر هنری به مراتب از دوه باربند سنگی کم حاصل تر بوده است در این دوره تصاویری بر دیوار پناهگاههای دوباره به سطح صخره ها نقاشی شده است .
«چشمگیرترین اثر هنری که از دوره میانسنگی بر جا مانده است طرحهایی خطی به شکل های انسانی و جانوری است که در ۱۹۵۲ بر دیوارهای غاری کوچک واقعدر ادائورا Addaura در حومه شهر پالرموPalermo در سیسیل کشف شد . ( تصویر شماره ۱ ) آدمها به حالتهای گوناگون ترسیم شده اند گویی سرگرم رقص آیینی هستند که شاید شکنجه نیز جزء آن بود . شور و ازادی حرکتهایشان یادآور برخی از آثار هنرمندان سده بیستم به ویژه آثار هانری ماتیسی است »
هنر غارنشینان را می توان اولی بخش از تاریخ تفکر ، تخیل و خلاقیت بشری بشمار آورد .
« انسان غارنشین بوسیله تصاویری که بر دیواره این غارها می کشید می توانست تجربیات زندگی پر کنکاش خویش را ثابت و پابرجا نگه داشته و جریانات به هم پیوسته زندگی را به صورت شکلهای ساکن و مجزا از هم نشان دهد »

مقایسه
مقایسه تصویر شماره (۱) و تصویر شماره (۲)
بخشی از آثار ماتیسی رقص آیینی

مقایسه ۱
طریقه ترسیم در نقاشی های غارنشین ناتورالیستی (طبیعت گرا) است . و سبک ماتیسی هم ناتورالیستی است . اما بدیهی و آشکار است که رقص آیینی یک نقاشی نیست بلکه یک کنده کاری است روی دیوار غار نقش شده است . ما طرحهای ماتیسی نقاشی است که به صورت تابلو روی دیوار میخکوب می شود . در اولین نگاه چنین تفاوتهایی زیاد به چشم می خورد . مانند رنگ آمیزی در نقاشی و بی رنگ بودن نقش جادویی که کاملا آشکار است (تصویر شماره ۲) . از نگاه طرح گونه این دو طرح با هم تفاوتهایی دارند که نشانگر تفاوت فکر طراح دیروز و امروز است . شاید بتوان گفت نقاشی ماتیسی می خواهد همان مفهمومی را که نقش آیینی در گذشته می رساند ، برساند اما به نحوی دیگر .
در دو نقاشی انسان بصورت عریان و عاری از هرگونه پوششی است . شور و ازادی حرکت در دو طرح کاملا به چشم می آید . در نقاشی ماتیسی می توانیم صراحتا بگوییم که چند انسان دست در دست یکدیگر در حال رقص هستند و حول یک محور در حال حرکتند و هنرمند با آزادی عملی که به عناصر خود می دهد یک ریتم حرکتی را نیز نشان می دهد و این باعث یک نظم پنهان در نقاشی است . ما در نقش جادوی هیچگونه ریتم و یا حرکت یکنواختی را مشاهده نمی کنیم . عناصر به صورت متمایزی در کنار یکدیگر به چشم می خورند . پیکره ها علاوه بر آنکه از حیث تناسب و اندازه ، با یکدیگر را بطه درستی ندارند . گاه حتی روی هم افتاده و اندازه های متفاوت دارند . اینها نشان دهنده آن است که هنرمند به هیچ وجه در بند رابطه تصاویر با یکدیگر نبوده است ، به طور کلی هیچتنظیمی در کمپوزیسیون (ترکیب بندی) پیکره ها شکل نگرفته است .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.